Gå til innhold

Fikse rusthull,,,,hjelp?

Ranger emnet


Glenni23

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et stygt rusthull bak på høyre kanal. Så når det regner kommer det vann i kanalen. er en opel kadett forresten. Åssen kan jeg mekke det til å tette igjen å lakke over åsånt?...sparkle? glassfiber?....skal ikke ha bilen så mange år...så litt små juks bryr jeg meg lite om:P...hvis noen har noen tips jeg enkelt kan fikse det hadde det vært bra. Har ikke noen stor erfraing når det gjelder å mekke bil. så det er sagt. skulle ønske jeg var god da;)

 

 

takk for svar.:)

Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sveise er jo gjerne det beste...

Andre hurtigløsninger er:

  • Å pop-nagle en metallbit over hullet.
  • Å lime en metallbit over hullet med PP-400 eller noe annet kraftig lim.
  • Og, som du nevener, sparkle over hullet hvis det er veldig lite.

 

Uansett hva du gjør, pass på å få tørket kanalen skikkelig innvendig, og sprøytet inn noe hulromsmasse.

 

Når du er ferdig, gir du kanalen ett fint lag med tectyl.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan jeg si deg.... Jeg har nettopp hatt samme problemet selv, bare at her var kanalene nesten helt borte:P

 

Hvis du skal inn på eu-ok, og/eller skal ha bilen i mer enn et år, så anbefaler jeg å kjøpe nye kanaler...

Kanalene koster 1300 ferdig momsa...

 

Så er det bare å bruke kuttskive, og kutte vekk nesten hele gammelkanalen...

 

Så pusser du vekk all rusten, behandler det med evt ferobet....

Så bruker du enkelt og greit tec7 og legger på området der nykanalen skal sitte.... Så er det bare å poppe kanalen fast, punktsveise imellom, og så spakle i alle kanter, og slipe over...

 

Godt som nytt, iallefall på min Astra, som jeg nettopp har skifta kanalene på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyll med sement, bruk hønsenetting som forskalling :D Da skal du se på fan når jæveln på biltilsynet skal ta eu kontrol å skal stikke hull i kanalen din med skrujern, å der er det sement :D Håååper han får et slag i hånda da :D hehe.

 

Meen, tørk hele kanalen innvendig godt. Så sprøyter du hullromsmasse å tecktyl godt inni dær, så kan du ta nødløysninga og poppe fast ei plate på utsia og fug godt med sica eller lignende, (blir ikke så fint men) så kan du evt sparkle over med glassfiber spakkel, og sprøyte kanalbeskyttelse utpå der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar.=) Begynte istad....Tok ¨tetta igjen hullet med en sånn tykk mørk greie(ikke sikker på hva det heter) noe lignende tectyl. Så la jeg glassfibersparkel over. Skal pusse ned i morgen å lakke kjapt over. Litt juks men=) hehe, ser greit ut og holder vannet ute. Er bare en gammel kadett uansett=)

Opel Kadett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår