Gå til innhold

hva SKAL stå i vognkortet etter motorgodkjenning?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

Snakka med Volvo i Haugesund ang godkjenninga av 740`n min... Da sa han at de var helt utrolig vrange i Haugesund, og ganske vanskelig å få ting igjennom! Syyykt irriterende at det skal være forskjell...

 

hehe..ja

 

 

ivertfall om du snakka me di etter min godkjenning...

 

måtte mase endel på di for og få div.papirer, som EGENTLI ikke er nødvendig...

 

men det går fint an, null problem, bare sett deg inn i litt hvordan ting funker først...

så du vet hva som er lov, og hvordan ting SKAL være, det di sier er ikke alltid nødvendivis rett...

 

prøvde seg mange ganer "du MÅ ha katalysator pga motor er nyere enn 1989"...

 

sånne ting...disse reglene følger jo BILEN...ikke motor...

 

sett deg inn i slike ting...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ganske enig her, MEN!!!! Hvor mye dreiemoment er max tillatt i en 240? 280NM vel. Hvor mange NM får man ikke ved 220hk på en b230ft/fk... Hehe! :)

 

hehe...ja var det da:)

 

men så har eg da alikevell sitt endel vognkort der det står følgende:

 

"godkjent med Volvo Turbomotor, opptil 220hk"...

 

 

 

så sjønner bare ikke hvorfor dette ikke er skrevet inn i mitt, trodde dette skulle være likt:P

 

og er det noen vits og ringe til BT og krangle meg fram til? er dette noe som er "ett krav"...og kunne få?

 

om dere sjønner problemstillingen:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ærlig talt. når du har vert på visning for å godkjenne bilen din med ny motor så får du bilen godkjent med den motoren.

 

hva skal du med 220hk i vognkortet?

 

eller du kan gjøre som meg, send vognkort i posten til trafikkstasjonen, legg ved dokumentasjon (godkjente produktendringer), legg ved et skriv der du skriver hva som skal stå i vognkortet, ex "Godkjent med alternativ Volvo bensinmotor (turbo). Effekt 220HK"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ærlig talt. når du har vert på visning for å godkjenne bilen din med ny motor så får du bilen godkjent med den motoren.

 

hva skal du med 220hk i vognkortet?

 

eller du kan gjøre som meg, send vognkort i posten til trafikkstasjonen, legg ved dokumentasjon (godkjente produktendringer), legg ved et skriv der du skriver hva som skal stå i vognkortet, ex "Godkjent med alternativ Volvo bensinmotor (turbo). Effekt 220HK"

 

 

ja, da sjønner du vell meg veldig godt da?

 

kansje fordi at effektgrensa mi ligger nermere 220hk, enn 121kw...tenkt på det? :)

 

+ at her skal man faktisk ha alt man har krav på....lut lei alt av det hersens biltilsynet som liksom skal prøve og lure seg unna alt di kan klare...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var jævla vrien når vi var der og skulle ha en Cosworth inn til landet. Det er en der som begynnte i fjor sommer, han er sånn bounty hunter. Han lurte faktisk på hva slags FORD det var!!! Og da snakker vi om Sierra!

 

Men han Pedersen er skjef for en eller annen paragraf som har med ombygging å gjøre. Jeg har snakka mye med han på tlf, og han er en ganske hyggelig og behagelig person, men de andre der inn fucker opp semninga. Og det å være frekk i kjeften med de vinner du ingenting på.

 

I mitt vognkort står det "Godkjent med volvo turbo motor og effekt 135-145. Maks 200". Den ble godkjent i 2002.

 

Angående det men newtonmeter, så hadde jeg 179hk får å komme under 275nm. Tror det var 179hk og 273nm eller noe. Så med 220hk så nermer du deg stygt 400...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vogn kortet mitt står d godkjent B230FK med Sts Tuning sats 205 HK ved 0,95 bar laddetrykk. I de andre bilene jeg har hatt godkjent med Turbomaskin har d stått godkjent med volvo turbomotor (B230ET/FT/FK) med effekt opp til 220Hk med ventilerte skiver foran. Men d er noen år siden da, så de er vel strenger på godkjenning nå til dags. Kan også nevne at jeg fikk godkjent B230ET i en 244 som jeg kappa ut pass til fordeleren i torpedon. de på kontrollstasjonen var mere intrisert i papirer fra volvo og en prøvetur enn å se oppi motorommet, de bare åpnet panseret å gløttet så vit å leste av motorkode å dermed var bilen godkjent. Dette var hos satans vegvesen i trondheim for ca 5-6 år siden.

B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry for at jeg stjæler tråden din litt. men jeg har en 77 mod 244 med turbo motor.når jeg var å fikk motorn godkjent skreiv dem bare "godkjent med 2,3 l turbo motor"

jeg veit jo at jeg ikke "kan" ha mer enn 220hk.men når det ikke står noe om det i vognkortet.kan jeg på en måte ha mer da?

det står jo kke noe om maks hk eller nm?

 

og til tråd startern...

få dem til å skrive ut ett nytt vogn kort du..det måtte jeg gjøre når jeg hadde nesten det samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var jævla vrien når vi var der og skulle ha en Cosworth inn til landet. Det er en der som begynnte i fjor sommer, han er sånn bounty hunter. Han lurte faktisk på hva slags FORD det var!!! Og da snakker vi om Sierra!

 

Men han Pedersen er skjef for en eller annen paragraf som har med ombygging å gjøre. Jeg har snakka mye med han på tlf, og han er en ganske hyggelig og behagelig person, men de andre der inn fucker opp semninga. Og det å være frekk i kjeften med de vinner du ingenting på.

 

I mitt vognkort står det "Godkjent med volvo turbo motor og effekt 135-145. Maks 200". Den ble godkjent i 2002.

 

Angående det men newtonmeter, så hadde jeg 179hk får å komme under 275nm. Tror det var 179hk og 273nm eller noe. Så med 220hk så nermer du deg stygt 400...

 

 

 

ja...er noe spessielle greier...sjefskontrolløren, for å ikke nevne navn her...er helt verst...er ikke snakk om og bruke vett...

meeeen...er jo bare folk det og, bare synd alle di rare folka er kommet til kontrollstasjonen her i haugesund:/

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ER jo bare rare folk i haugesund:P hehe

 

hehe...ganske enig i det:D..

 

siden jeg bare jobber her, og pendler til og fra jobb hver dag:)

så jeg er ikke herfra selv...såe..

 

skal si meg enig Larsen:)

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting du bare må forstå med en gang, er at DU har IKKE KRAV på noe som helst når du ruller inn til BT! de kan gjøre å skrive akkurat det de vil, men så er det som andre her har sagt, det gjelder om å ha alt av papirer og ting å tang på stell, å godsnakke med de, å legge alt frem som at du har tenkt på alt, og at de gjør deg en tjeneste.

 

når jeg godkjente min bil, så de ikke under panseret i det hele tatt, panseret sto på gløtt, og han 2meter borte, så sa han ååå ja.. ellers var det kun papirer osv..

jeg hadde med bremsepapirer på 205hk, men fikk ikke stempla inn "opp til 240hk" fordeom, de kunne kun godkjenne den motoren jeg har i bilen nå, jeg kunne godt reise ut, justere opp trykket, bremse bilen på nytt, og SÅ få skrevet 240hk, men ikke uten..

 

du kan reise ned her å bremse bilen, koster 400kr første pull, og så 100kr pr etter det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle da ?

Bilen er godkjent med inntil 220hk uansett hva som står i vognkort vel?

Sånn som jeg har forstått det er man på BT for å godkjenne ombygningen du har utført, ikke effekten. (kan jo være de krever bremsepapirer for at du ikke skal overskride 200/220hk). Må man vise bilen på BT om man trimmer den motoren som sitter der fra fabrikk?

Grunnen til at de skriver effekt i vognkort er vel bare for at de skal ha sitt på det tørre ?

 

Tok dem forresten bilder av motorrommet ditt? Det gjorde dem på meg nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår