Gå til innhold

Handleliste for dummies..

Ranger emnet


Tjokk

Anbefalte innlegg

Hei ja..

 

Jeg er ny bruker på forumet her, men har lest en del av innleggende og oppskriftene alla bilpleie for dummies. Mye bra tips på bilpleie, et område jeg forøvrig er helt grønn på:)

 

Har nettopp gått til innkjøp av en Volvo V50, 2005 modell som har gått 100.000. Og da våknet plutselig bilpleieren i meg, og jeg kjenner meg klar for å starte et nytt og bedre liv. I alle fall for bilen.. Bilen ser ganske bra ut i mine øyne, men jeg ønsker så absolutt å holde den sånn.

 

Uansett, ser jo at det er en del meninger om forskjellige merker osv., men tror jeg satser på Meguiars etter å ha lest på forumet her, og tenkte at påsken var et ypperlig startstidspunkt. I den forbindelse lurte jeg på om noen ha hjulpet meg med en handleliste for dummies? Hva pokker trenger jeg når jeg starter på scratch? Har null og nada bortsett fra en sliten høytrykksspyler..

 

Tar selvfølgelig også gjerne imot tips på hvor jeg skal kjøpe dette billigst, men det er underordnet i første omgang.

 

Mvh

Tjokk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars er nok et bra utgangspunkt for en som er ganske ny i faget. De har mange gode produkter som er enkle å jobbe med. Ble selv frelst på bilpleie gjennom forbukerserien til Meguiars.

 

Ser du bor i Oslo, så skulle ikke være så vanskelig å få tak i noe. Dekkmann, Bilxtra og Jegard Handel er noen som selger dette over disk.

 

Kan sette opp en liten pakke av hva du trenger i første omgang. Blir alt fra Meguiars for å holde det enkelt.

 

Vask

Mikrofiber Wash Mitt

NXT tech bilshampo

Watermagnet tørekåndkle

All Wheel Cleaner felgrens

Felgbørste

 

Lakkrens/polering

Clay kit

Deep Crystal Paint cleaner

Deep Crystal Polish

NXT tech Wax

 

Dette skulle være et greit utgangspunkt og er vel ca de samme produktene som truhaa nevner i sin nybegynner guide.

 

Advarsel, kan føre til sterk avhengighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare rett og slett kjøpe denne, er en ferdig pakke fra Scandicshine.

Startpakke 1 - 0,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk

Inneholder alt du trenger for å vaske bilen, ser også at det følger med en boks med voks.

Denne vil du trenge en foam applikator til.

 

Gritguard er også å foretrekke når du vasker :)

5 Gallon Wash Bucket Combo - 350,- : Scandic Shine AS, Velkommen til vår nettbutikk

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars er nok et bra utgangspunkt for en som er ganske ny i faget. De har mange gode produkter som er enkle å jobbe med. Ble selv frelst på bilpleie gjennom forbukerserien til Meguiars.

 

Ser du bor i Oslo, så skulle ikke være så vanskelig å få tak i noe. Dekkmann, Bilxtra og Jegard Handel er noen som selger dette over disk.

 

Kan sette opp en liten pakke av hva du trenger i første omgang. Blir alt fra Meguiars for å holde det enkelt.

 

Vask

Mikrofiber Wash Mitt

NXT tech bilshampo

Watermagnet tørekåndkle

All Wheel Cleaner felgrens

Felgbørste

 

Lakkrens/polering

Clay kit

Deep Crystal Paint cleaner

Deep Crystal Polish

NXT tech Wax

 

Dette skulle være et greit utgangspunkt og er vel ca de samme produktene som truhaa nevner i sin nybegynner guide.

 

Advarsel, kan føre til sterk avhengighet!

 

Forsåvidt mye av det samme som jeg kjøpte, blitt helt avhengi jeg og :oohh

 

Du burde også kjøpe en poleringsmasking, den på Clas Ohlson er jeg fornøyd med (spessielt prisen)!

Bøtter med gritguard er dyrt, men lønnsom business ;)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår