predator82 Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Jeg har en seat ibiza som har ett problem med at noe stjeler strøm ifra batteriet. Om bilen blir stående en hel dag uten å bli brukt så starter den ikke. Men om den blir brukt hver dag så går det bra. Har vurdert å montere en hovedstrømbryter inne i kupèen på den, men veit ikke hvordan jeg skal gjøre det, skal jeg ta å koble fra pluss eller minus på batteriet? Om noen har noen råd og tips angående dette problemet er det bare å skrive. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Er det ikkje bedre å finne ut kva som stjeler strøm? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mofars Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Bare å ta + igjennom bryteren det.Foruten + får du ikke bruk for minus så:) Siter Jau de e svert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Om du tar både + og - via bryteren, får du deg en overaskelse når du vrir på bryteren.. :p Nei, er nok nok med + :) Men det ALLER letteste er nok å finne feilen. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Mars 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2008 Ville heller satt bryteren på minus, med sikring nært batteriet. Er det sikreste Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 kopl på en ampermeter klemme ved batteriet så ser du hvor mye strøm som "reiser av gårde" også begynner du å kople ut en og en komponent og kontroller resultatet for hver gang. begynn med utsyr som er ettermontert. Kontroller lading i samme sleng,bør ligge på 14.4 V (iallefall ved 2000o/min) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
predator82 Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Ok, men hvordan skal jeg finne ut hva som er hva osv? Hadde jo vært bra om jeg fant feilen sjøl istedenfor å ha den på verksted da. Så er bare å komme med forslag altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Om du får tak i ett ampermeter av ett slag så kobler det på eller klemmer rundt + kabelen fra batteriet så napper du ut en og en sikring til du har funnet den som tapper. Om du har testet alle sikringene er det før sikringen da må du følge kablene. Det kan være noe så enkelt som fukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slegga Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Dra ut en og en sikring, ta at ampere meter og mål på begge polene. der hvor sikringen satt. da ser du nøyktig hvilken kurs som trekker hva. vanlig trekk på en bil er 0.3-0.4 Amp. Husk at kupe lys må være av. hvis man har mye utstyr så kryper det opp på 0,6 Amp :happyhappy: Siter Mercedes slk 230 kompressor focal,2x audiosound, cadence 15" the beast, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg