Gå til innhold

Varmeappart feil, virker bare på full varme. Bakaksling fra 260e på 230e passer det?


Emil 230e

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Er forskjellig lengde på ASD i forhold til uten ASD. Pga at diffen er bredere. Du må sørge for at diffen er like stor å stikkakslinger er lange nokk iforhold til diffen.

 

Min Diff

-Mercedes E320 Coupe `94 (Prosjekt/Bruksbil)

-Mercedes 200D Sedan `91 (Bruksbil)

-Mercedes E200 Sedan `93 (Delebil)

-Mercedes 300D Sedan `76 (Prosjekt)

-Mercedes 300DT Wagon `83 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nesten garrantert duoventilen din som har hengt seg opp. Denne bestemmer hvor mye varmt vann som skal passere varmeregisteret. Ventilen ser ut som 2 metall pupper og sitter ved siden av batteriet.

 

Ventilen skal stå åpen når temp hjulene er satt på mer en 18C (det røde feltet). prøv og sett temp hjulene på kald luft med motoren i gang eller med tenningen på, for så og nappe av strømmen på duo ventilen. du skal da høre et lite klikk. hvis du ikke hører noe så skru ut ventilen, demonter den og legg hele greia i eddikk vann, dette løser opp slagg og kalk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ett lite tips. Om ryggelyset ditt også er dødt, så er årsaken med varmeapparat gåen sikring. sikring nr 7..

 

Om den er hel så er det som nevnt tidligere vanlig med at duoventilene henger seg.

Kan måle på kontakt om strøm kommer fram. Måles mellom ledningen i midten og de på siden. (3 ledninger i kontakta inn på duoventil) Skal være ca 12-13V når temp er stilt inn på minimum, og rundt 4-5V når temperatur er stilt inn på maximum. (Forbehold om feil data på voltstyrke ved varme stilt på max.. Men prinsippet er det samme, lav spenning på varmt og høy spenning på kaldt.)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ingen som har tenkt på den lille vifta som drar luft gjennom tempføleren som sitter i taket?? dette er en veldig sdt feil som oppstår!

 

viss det bare fungerer på full varme uansett hvordan hjulene er stilt, er det mest sansynlig denne!

 

bruker å sitte bak hanskerommet til høyre ved A-stolpen, litt smøring bruker å gjøre susen.. men bør kanskje byttes :/

'91 W124 230TE

'94 W124 E220 Sportline

'76 W116 280S

('73 W116 280SE)

'87 4x4 D21 KingCab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den vifta er gåen så vil varmeapparatet fungere, dog noe uhyrlig tregt. Ofte så blir det en 3-4-5 grader varmere inni bilen enn det som den står innstilt på.

 

Om sikringa til denne motoren er gåen så er det heller ikke strøm til duoventiler eller annet i forbindelse med varmeapparatregulering. (sikring nr 7)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår