Gå til innhold

Bygge om wg akumilator fra FK

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

Som det står, er det noen måte enn kan bygge om en standard FK wastegate akumilator så enn lander på 0.9 eller noe rundt der?

 

Har tilgang til CNC fres, dreibenk å alt av mulig sveise utstyr.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm okej, har shimsa ut WG'n med to skiver nå. Å da lander jeg på ca 0.5... Men for å sette på ei fjør til så må jeg klyve klokka å finne ei fjør å sette inn der? Eller?

 

Grunnen til at jeg ikke har lyst til å kjøpe noen ny klokke til den er at jeg ikke ser no vits i å koste på den lille 13C fisen.

 

Må jo ha no større før eller siden uansett.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm okej, har shimsa ut WG'n med to skiver nå. Å da lander jeg på ca 0.5... Men for å sette på ei fjør til så må jeg klyve klokka å finne ei fjør å sette inn der? Eller?

 

Grunnen til at jeg ikke har lyst til å kjøpe noen ny klokke til den er at jeg ikke ser no vits i å koste på den lille 13C fisen.

 

Må jo ha no større før eller siden uansett.

 

Ja, men om du skal ha en 16, 18, 19T eller en K24 fra R så må du ha en ny wg uansett. Fjæra setter du på utenfor wg'n, men er en dårlig løsning da det er vanskelig å regulere til ønsket trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekti rekti..

 

Nei jeg tenkte heller på en Garret GT..

 

Men det må vell være mulig å få til noe vist enn åpner opp klokka å legger på noe der?

 

Eller vist enn gjenger opp wg staget å skrur på en mutter med fast sveisa skive, å har ei fjør imellom mutter'n/skiva å klokka.. Så kan enn bare skru mutter'n inn/ut for å justere trykket.. Eller tenker jeg feil nå?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekti rekti..

 

Nei jeg tenkte heller på en Garret GT..

 

Men det må vell være mulig å få til noe vist enn åpner opp klokka å legger på noe der?

 

Eller vist enn gjenger opp wg staget å skrur på en mutter med fast sveisa skive, å har ei fjør imellom mutter'n/skiva å klokka.. Så kan enn bare skru mutter'n inn/ut for å justere trykket.. Eller tenker jeg feil nå?

 

Vanskelig å få det tett siden de to delene er presset sammen med membranen imellom. Tanken med skiva er god, men staget går desverre utover ved økt trykk.:flushit:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den gjør den jo.. hmm.. skal vell gå å få den tett. vist enn borrer masse hull rundt å skrur den sammen igjen.. Blir jo akkurat som en flens.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår