Exerqtor Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Som det står, er det noen måte enn kan bygge om en standard FK wastegate akumilator så enn lander på 0.9 eller noe rundt der? Har tilgang til CNC fres, dreibenk å alt av mulig sveise utstyr. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Det finnes et ombyggingskit for å lage en justerbar wg av den eksisterende, men jeg tror det er billigere å handle en med hardere fjær. Autopower i arendal har sånne til ditt bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye trykk du får men du kan også skimse ut WG litt. Du kan legge f.eks 3 skiver på der hvor hvor staget er festet. blir som og korte inn staget Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Da kan det bli fare for økende ladetrykk ved økt turtall pga. wg'n ikke klarer å åpne tilstrekkelig. Beste løsningen er ny wg. Eller det går å sette på en ekstern fjær i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Hmm okej, har shimsa ut WG'n med to skiver nå. Å da lander jeg på ca 0.5... Men for å sette på ei fjør til så må jeg klyve klokka å finne ei fjør å sette inn der? Eller? Grunnen til at jeg ikke har lyst til å kjøpe noen ny klokke til den er at jeg ikke ser no vits i å koste på den lille 13C fisen. Må jo ha no større før eller siden uansett. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Hmm okej, har shimsa ut WG'n med to skiver nå. Å da lander jeg på ca 0.5... Men for å sette på ei fjør til så må jeg klyve klokka å finne ei fjør å sette inn der? Eller? Grunnen til at jeg ikke har lyst til å kjøpe noen ny klokke til den er at jeg ikke ser no vits i å koste på den lille 13C fisen. Må jo ha no større før eller siden uansett. Ja, men om du skal ha en 16, 18, 19T eller en K24 fra R så må du ha en ny wg uansett. Fjæra setter du på utenfor wg'n, men er en dårlig løsning da det er vanskelig å regulere til ønsket trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Rekti rekti.. Nei jeg tenkte heller på en Garret GT.. Men det må vell være mulig å få til noe vist enn åpner opp klokka å legger på noe der? Eller vist enn gjenger opp wg staget å skrur på en mutter med fast sveisa skive, å har ei fjør imellom mutter'n/skiva å klokka.. Så kan enn bare skru mutter'n inn/ut for å justere trykket.. Eller tenker jeg feil nå? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Rekti rekti.. Nei jeg tenkte heller på en Garret GT.. Men det må vell være mulig å få til noe vist enn åpner opp klokka å legger på noe der? Eller vist enn gjenger opp wg staget å skrur på en mutter med fast sveisa skive, å har ei fjør imellom mutter'n/skiva å klokka.. Så kan enn bare skru mutter'n inn/ut for å justere trykket.. Eller tenker jeg feil nå? Vanskelig å få det tett siden de to delene er presset sammen med membranen imellom. Tanken med skiva er god, men staget går desverre utover ved økt trykk.:flushit: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 ja den gjør den jo.. hmm.. skal vell gå å få den tett. vist enn borrer masse hull rundt å skrur den sammen igjen.. Blir jo akkurat som en flens. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 mjaaa, autopower klokka passa ikke på min 13C værtfall. bestilte gjennom bsr, til 97mod lpt.. måtte korte det inn som faen.. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mars 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Pris? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 å korte inn staget tar jo sånn omtrentlig 10 minutter med ei baufil da :) (vinkelsliper lager sånn stygg kant, så kan bli vanskelig å få greiene sammen igjen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg