Gå til innhold

Autofil i 300km/t.....

Ranger emnet


Lethal

Anbefalte innlegg

Mye bra meninger her... mulig han er ei kløne til å kjøre bil.... i såfall er det modige karer som sitterpå når han kjører bil kikker i kamera og peller på duppedingser...

 

Men saken her var, og er fortsatt om det var en god grunn til at han ikke fikk kjøre super epa'n....

 

Bra argument det med vannplaning i 300...

Vi hører jo stadig vekk om fly som mister kontrollen i ville vannplaninger under landing... for det er jo så mye dammer og huller på slike flystriper at det er direkte uforsvarlig... og 300 med en sånn bil på utslitte sommerdekk... livsfarlig... krever sin man å kjøre rett frem kan du skjønne...

Meget dårlig reklame for en sportsbil...

 

Utrolig at visse har fått lappen egentlig...

 

Men ja visst... det er utelukkende negativt at Autofil blir vist på TV...

Vi får heller se på Filmatiseringen av "bibelen": Fast and the furious.... Ja der har vi gutta med spisskompetanse.... rendyrkede fakta.... de fimene suger ass... utrolig!

Og hvor mange døllar har de brukt på research i forkant? Tipper de konsulenene der kan allt om PÅPP ÅFF....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fikk han ikke prøve seg på bane med skropelen til rustad da?? han har kjørt endel på bane. mer en de fleste her tør jge å påstå.. har ikke noe i mot jan erik, viker som en hyggelig kar det, men fjortis latteren hans kunne han ha spart seg for.. hehe ellers så synes jeg autofil er et allright program å se, artigt att noen lager et sånt program, att han er kristen hva har det med saken å gjøre??? han kan da få lov til å være hva som helst for meg bare han ikke begynner å tråkke på meg masse relegionsdrit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at alle skal tenke seg litt om når de utaler seg...

 

Tror nok bilnorge er mere tjent med å ha JEL på NRK enn å ikke ha noe i det hele tatt.

 

Synes vi skal være takknemlige for at noen av lisenspengen faktisk går til noe som er interessant og ikke bare den allsteds værende fotballen.

 

Synes desuten han har forbedret seg veldig på kjøringen siden han begynte med programmene.

 

Husk at Autofil ikke er et program for den reinspikka bilentusiasten som kan alle motor benevnelsene på alle motorer i vanlige biler o.l . det er et program for alle egentlig.

 

Det med faktafeil, der har de forbedringspotensialet.

 

ang. eggen så synes jeg det bare var dumt at han ikke fikk lov.

Nesten alle jeg kjenner som er bilinteressert har kjørt i 250 på vanlig vei, hvorfor skal ikke JEL få lov til kjøre den bilen i 300 på lukket bane da det var lagt opp masse sikkerhets opplegg rundt det hele.... PISSPREIK er det det er.

 

Det er som en nevnte her tidligere, den bilen burde en kunne kjøre i 300 med en finger på rattet. Hvis ikke det går så er det dårlig reklame for bilen.

 

Hadde jeg vært sjef i eggen bilsjappa så hadde jeg ville lånt ut bilen til alle bil program som ville låne den. Eggensjappa er jo faktisk nødt til å reklamere for denne bilen... den er jo liksom litt forsinket

 

 

(ble langt men det er lite å gjøre på jobben :D )

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan heller kjøre en turboladet Honda Super Blackbird eller Suzuki Hayabusa og kjøre noe jævlig fra den oppblåste svenske "vagnen".

 

De som kritiserer Autofil må tenke på hva konseptet bak det hele er. Det har de tydeligvis misforstått.

 

De som er ute etter detaljerte og seriøse tester bør kikke en annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo selvfølgelig bedre med autofil enn ikkeno, men Larsen må forstå sin plass oppi dette her, han bør holde seg til å vurdere og karakterisere former på en bil og designet og den generelle kjøringa.

Men den aktive kjøringa bør Rustad ta seg av.

Mens Rustad konkurrerte i billøp før så sang Larsen i gospel kor og var programleder i ett fjortiss program på nrk.

 

Og selvfølgelig hadde Larsen klart å kjørt i 300 med den bilen, alle klarer det.

Men hva om noe uventa skulle skjedd, om en fuggel hadde smelt inn i bilen eller hva som helst, Larsen hadde aldri klart å holdt seg rolig og beherska hvis det hadde skjedd.

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en ting som ikke blir lagt merke til. Da alt var klart om morgenen, var både eieren og foirhandleren innstilt på at det skulle bli kjøring, men de måtte vente til det ble tørt. De ventet i fire timer, noen få folk ute på en kjempediger flystripe. Hva tror dere de gjorde der ute? Spilte kort?

 

Les innlegget til Overladdaren en gang til, og så tenker du deg at du har en svinedyr bil som ikke uten videre kan erstattes, det er vått og du har aldri sett fyren før. (Om den tyske eieren var til stede. ) Bilen gir maks dreiemeoment høyt opp i registeret og selv baserte superbilvante journalister mener den er temmelig vill de siste par tusen omdreiningene til sperren. Kan det tenkes at noen satt på en runde med noen og ombestemte seg underveis?

 

Edit: en ting til, en Koeningsegg har allerede målt over 360km/t på fuktig vei i et kontrollert rekordforsøk. Så jeg har kanskje litt vanskelig for å tro på Autocar - selv om jeg også har sett at Gordon Murray har gått knallhardt ut mot Koenigsegg. Britene liker enormt dårlig at den ene overlegne engelske bilen i nyere historie er under angrep fra noen ukjente svensker! Fett!! :D

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt bedre med Autofil enn ingenting, men synes godt at JE kan holde seg til koppholdere og familie biler. Når det gjelder tekniske data på en bil, kan noen andre ta seg av det (Rustad feks.).

Og hvis JE ikke kan slutte med å si, pupper, rompa, loff i eksosen samt den UTROLIG irriterende latteren bør han få sparken snarest...

 

BTW: Synes at NRK kan bruke alle lisens pengene våres på å ansette Jeremy Clarkson og Tiff Needell. :D :D

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva om noe uventa skulle skjedd, om en fuggel hadde smelt inn i bilen eller hva som helst, Larsen hadde aldri klart å holdt seg rolig og beherska hvis det hadde skjedd.

 

Hehe, tror det er lite man kan vite om hvordan Larsen er personlig ut fra noen titalls programmer med Autofil... Det jeg har sett, er at han har kjørt kompetent med mange biler og motorsykler på bane og vanlig vei. Hvis ingen har lagt merke til det, så kjører Larsen faktisk en stund med bilen før Rustad får overta og tester grensene til bilen. Såklart har ikke Larsen kompetansen til Rustad, men han har fortsatt mye bra kunnskap etter å ha testet X antall biler gjennom årene...

 

Angående testingen av Koenigseggen på Torp, så ser jeg både logikken i det fra eierens side, og frustrasjonen i det fra Autofils side. Uansett hva folk sier, så skal det litt mer til å ha full kontroll over en bil i 300 km/t enn i 140-200. Når det i tillegg er våt bane, skjønner jeg eieren godt. Skal veldig lite til for å spinne/miste kontroll over en hvilken som helst bil når man kjører over 200 km/t på våt bane.

 

MEN, denne bilen er konstruert for å takle en slik hastighet. Dessuten hadde Autofil tørkemaskiner. Jeg ser absolutt ikke noe galt i det hvis de hadde tørket banen, og så latt Larsen kjøre.

Her har eieren feiga ut, for så å komme med det utrolig frekke forslaget å la Larsen SITTE PÅ i 70km/t. Hvis jeg hadde hatt et oppbud av fotografer, ambulanse og politi, samt brukt lang tid på å innhente tillatelser og slikt, så hadde jeg blitt like pottesur som JE helt sikkert var!

 

Når det gjelder Autofil, så synes jeg programmet er helt flott, de tester litt for enhver smak. Det er morsomt med noe forfriskende norskt og humoristisk. Hvis jeg vil ha dybdeinfo, leser jeg utenlandske spesialblader, eller bruker internett.

 

Ellers: Hva folk personlig har imot Larsen, får være deres sak. Men å ikke like noen pga bla. religion, det synes jeg ikke er særlig sympatisk akkurat...

Erurende Kirando

MR2DIE4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg så programmet klarte Jan Erik å si at en Lamborghini Countach aldri ble levert med bakvinge. Selvsagt: feil.

 

ifølge min forrige sjef så ble ikke lamborghini countach levert med bakvinge, når han bestilte sin så måtte han over til nabo'en for å få montert en vinge. dette var ikke noe lamborghini gjorde!

 

men du har vel kanskje vært nede og henta en selv så du vet vel sånt?

 

jeg syns autofil er et interesant program og treffer nok godt for de som ikke deler en motor om dagen

oahhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hobnob

 

ifølge min forrige sjef så ble ikke lamborghini countach levert med bakvinge, når han bestilte sin så måtte han over til nabo'en for å få montert en vinge. dette var ikke noe lamborghini gjorde!

 

men du har vel kanskje vært nede og henta en selv så du vet vel sånt?

 

 

 

Har ikke en selv, men en kamerat har en, og den ble levert med vinge fra fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant debatt det her!

 

Prøver å forholde meg nøytral, men det var ikke så lett lenger når jeg i dag fikk vite dette:

 

NTG kontaktet tårnet og spurte om de kunne få prøve Egget på flystripa, ETTER at de hadde nektet Autofil å gjøre det samme.

 

Tårnet svarte nei fordi de deres avtale var med NRK og ikke med NTG.

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Veglia Borletti.

 

 

Har ikke en selv, men en kamerat har en, og den ble levert med vinge fra fabrikken.

 

Du kunne velge om du ville ha med vinge eller ei på de fleste modellene utenom de aller første, LP400 osv.

 

Ble virkeligt skuffa når han sa det tullet på Autofil :(

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår