Gå til innhold

Vurderer kjøp av A6 2,6

Ranger emnet


gautan

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om å bytte passaten min i en 1995 A6 2,6 Quattro. Og jeg vurderer og bytte siden jeg er alt for lei av fremhjulstrekk og en alt for slapp 90hk motor.

Jeg lurer litt på om det er noen vanlige feil man burde se etter?

Og hvordan er forbruket på langkjøring og småkjøring/bykjøring?

- 94 Honda Accord 2,0i x 90 Mazda 323 1,6i x 97 VW Passat 1,9TDI x 86 Ford Scorpio 2,8i x 94 Ford Scorpio 2,0i x 90 Ford Sierra 2,0i x 86 Nissan Patrol 2,8D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, dama har en 95-mod 2.6... (makan til konebil da...!!) kan ikke annet enn å anbefale den bilen...!! men den har jo sine kjente mangler da.... forstillinga er bedre på de tidligste modellene (94-95) enn 96 modellen, men kikk etter oljelekkasjer mellom motor og kasse, spesielt på automaten... og bremser som henger på bak.... og du kommer ikke til å savne passaladden en eneste dag... foringer er den også glad i å slite ut...

Audi A6 2.5 Tdi -96 mod

Audi A6 2.6 1994 mod

Audi 80 B4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hva kostet det deg å skifte ?

 

Gjorde arbeidet selv jeg da. slipesett hos torshov bilrekvesita koster ca 1500 kr.strekkbolter ca. 1000. skal man gjøre det skikkelig så er det en fordel å skifte reg reim sett, vannpumpe og termostat. dette koster sikkert et par tusen.

hva man tar på et verksted for denne jobben er jeg ikke sikker på men ser for meg at vi sikkert snakker om en liten 10000 lapp.

Mvh. Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1994 2.6 avant, manuellt gir, kmst.227000. Har hatt den i ca 1/2 år og er meget fornøyd. Går brukbart og helt akseptabelt forbruk, behagelig og stillegående. Ca liter`n på blanda kjøring (mest bykjøring) ned i ca 0,7 på fornuftig langkjøring

Aldri noe tull, starter bestandig.

Annbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår