Gå til innhold

Motor bytte Audi 80

Ranger emnet


Doc'en

Anbefalte innlegg

Hei, skal bytte ut motoren i Audien (1987 modell). Nå står det en 90 hk, 4 trins girkasse, med manuell choke, og forgasser (orginal motor).

Jeg er ute etter en litt større motor, med eventuelt Turbo/mulighet for turbo. Må være minimum 5 trins girkasse. Eventuelt Innsprøytning? Mye arbeid og legge ledninger osv?

 

Hadde vært fint om den hadde passet rett nedpå festene som er der fra før av , uten alt for store modefikasjonene.

 

Så er det noen her som har noe og anbefale?

 

Pris osv?

 

MvH

Doc'en

Toyota MR2 MK2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du vel 4-sylindret motor i utgangspunktet? Da passer IKKE S2 eller RS2-motor rett nedi. Disse er jo 5-syl og du må bygge om motorfestene bla. Skal du ha så kraftig motor som en av ovennevnte så bør du vel egentlig ha quattro. Blir mye effekt på framhjula ved spes RS2-motoren som har 315 hk. Å godkjenne dette kan du også egentlig glemme. Må sikkert også ha annen girkasse, bedre bremser og clutch for å nevne noe.

Har sett følk som har brukt 1,8T motor fra A4 nedi audi 80`r. Dette skal funke uten for mye mikk makk. Mulig noe 4 syl 16v fra golf gti går lett nedi også.

Alt i alt så hadde jeg kjøpt en bil med f.eks S2 motor org.

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rekkefemmer er ikke plug'n'play i din bil!

 

Kjøp deg en 2-liter rekkefirer (gjerne monojet), passer rett på motorfestene. Skift til smidde stempler (lavkomp) og den er klar for turbo. 300 hk turbokit til denne koster rundt 15k. Husk datasprut.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke nødvendig med 300 hk osv' date=' noe med litt mere en 90 hk, og som drar litt bedre !

 

og ikke 4 trins gearkasse. er forjævlig og kjøre med :)[/quote']

 

2,0L 16v ACE-motor?

140hk fra competition og Audi 80 16V.

Litt mer futt i enn 90 hestene dine.

 

Mer futt?

1,8T (AEB)

 

Enda mer?

Selg bilen, kjøp en med vanlig femmer og quattro (etc 90 quattro), hiv ut orginale motoren, inn med turbofemmer.

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke nødvendig med 300 hk osv' date=' noe med litt mere en 90 hk, og som drar litt bedre !

 

og ikke 4 trins gearkasse. er forjævlig og kjøre med :)[/quote']

 

Competition-motor? Florerer ikke av det, men det finnes.

Evt. kan du porte toppen din, trimkam og større gasser. En 1.8 monojet med 90 hk gir da tett oppunder 150 hk, motoren er i utgangspunktet den samme som din (Prøvd og testet) :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,0L 16v ACE-motor?

140hk fra competition og Audi 80 16V.

Litt mer futt i enn 90 hestene dine.

 

Mer futt?

1,8T (AEB)

 

Enda mer?

Selg bilen, kjøp en med vanlig femmer og quattro (etc 90 quattro), hiv ut orginale motoren, inn med turbofemmer.

 

Og selge bilen blir utelukket med det første !

 

Noen som har noen linker? etc .

Toyota MR2 MK2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår