OleHenrik Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Heisann ;) Gutt på snart 18 her som akkurat har kjøpt meg en ford sierra 2.0i CLX 93 modell(DOCH motor). Går på bilmekaniker linje så tar meg av det meste av skruing og sånt selv. Det jeg lurer på er hva man kan gjøre for å øke effekten. Snakker ikke 300hk liksom, men kanskje en 160-170 eller noe. I vognkortet er det nå oppgitt 136 :) Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Sprekeste DOHC motoren har 125hk, altså 92KW. For å gjøre den sprekere er det kammer, eksos, mer luft og mer bensin. Jeg hadde satt på en større forgasser hvis du ikke skal turbotrimme(noe som blir ganske mye dyrere) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Jeg hadde satt på en større forgasser Større enn den som ikke sitter der fra før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Bare glem trimming av DOHC motor, det er ikke lønnsomt. skal du trimme den til 160-170hk, så regn med minst 20.000kr ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Mars 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2008 Større enn den som ikke sitter der fra før? Hehe litt missvisende det jeg skrev. Med "større forgasser" tenker jeg på en forgasser av stort kaliber. Må selvsagt bygge om fra innsprut til forgasser :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bømla-Racing Skrevet Mars 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2008 Få tak i brukt cossie maskin å pell nedi.. Toppen til Sierra'n med DOHC tåler INGENTING.. Hadde du hatt en IS blokk hadde det gått fint, men ikke i dette tilfellet.. Desverre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
--Vegard-- Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 nytter ikke trimeme dochèn mye bedre å sete i en is motor og sette turbo på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo amazon Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 DOHC motoren tåler MYE vis man bare tar det litt med ro og kjører motoern "driftsvarm"! før man begynner og kjøre gris:) har selv kjørt sierra med DOHC motor på jordet en hel vinter og bilen går like gått enda. for og si det sån så har de gått på full spiker hele tida uten og nesten gå over midten på "norm" på temp måleren. men, sefølgeli den tåler mindre enn ohc det er ikke til og stikke under en stol! med DOHC er en gulle go motor! som går ganske greit med bare stilt opp bensintrykket. grattis med en skikeli go bil! får nokk mye glede av den mvh mats.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg