KajKnoz Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Dette er da mitt andre sierra prosjekt. Planene med bilen er vel egentlig å prøve å gjøre så mye som mulig, for å finne ut hvor kunnskapen og mulighetene stopper. Tips og Forslag tas godt imot! dette er utganspunktet: kjøpt og montert senkesett: hjulbrønn med original-felger og dekk etter montering: kjøpte inn et lite anlegg: -2 av disse: -2 av disse: -1 par av disse: -2 av disse: -1 par av disse: -35F Hybrid Kondensator: -Og denne Head-uniten: Deretter kjøpte jeg inn noen skjermer og kameraer: -2 av disse: -4 av disse: -2 av disse: Har i tillegg kjøpt inn en kamera til med infrarødt/natt-syn Så har jeg begynt å bygge litt i bagasjerommet: Begynt å trekke litt av det jeg har bygd i bagasjerommet: Begynt på å ribbe bilen: Kjøpt meg frontfanger, Grill, Spoiler, Bakfanger og Sideskjørt: Fått meg en liten turbo og dumpventil: Sjekking av passform på bakfangeren: Begynt å dra av stoffet på dørtrekka: Kjøpt meg et par stoler: Kjøpt inn en navigasjon: Pioneer :wub: Begynt å modifisere dørtrekka litt: Prøvelakking av det ene sideskjørtet for å se om jeg vil gå for denne fargen (synes den ble for blå i lys): Forsøk nr-2 (denne fargen går jeg for): Noen "underveis" bilder: Litt grunningsbilder: Litt Lakkeringsbilder: forsøk på å få frem den blå "effekten" i lakken Panseret etter farge og klarlakken (her kan dere skimte litt av en annen grønnlig "effekt"): Panseret er så blankt at det til å med får frem min indre skjønnhet som dere ser :D Damn, I'm HOT!!! Og til slutt, et lite mørkt "lagringsbilde" av noen av de lakkerte delene: Er medlem av Østfold Gatebilklubb ja ;) hehe. får vel slenge ut noen flere bilder her igjen da (fortsette på historien):D tauet bilen til et annet verksted som hadde utstyr nok til å bøye litt på tauekroken ettersom frontfangeren ikke passet slik den var. Så bøyde vi tauekroken slik at åpningen ligger vannrett istedenfor loddrett: Enda et bilde tatt i verkstedet av den nydelige bilen: så var det å taue den tilbake til det verkstedet jeg fikk lov å lakkere bilen og delene: deretter var det å få pusset litt mere på bilen og få maskert den igjen: og resultatet ble: Dette er trolig den fineste tauekroken jeg noengang har hatt eller sett på en bil!! :D Den ble bare så utrolig lekker!! hehe.. Noen bilder av begge sierraene (solgt den orange): Bilen skal få enda et lag med farge, deretter skal jeg prøve meg på et lag med flakes i klar base, og deretter skal jeg lakke det med klarlakk til jeg er fornøyd med finishen.. Så Knipset jeg noen bilder der jeg skal stå og montere alt sammen igjen: må jo legge ut et bilde av turboene mine nå som jeg først hadde alle samlet og fikk knipset et bilde :P : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Fraktet litt av "elektronikken" som skal inn i bilen dit bilen står: Lydisolering av bilen: I tillegg til standard isolasjonen som kommer originalt i denne bilen: så har jeg plassert noen batterier i reservehjulsbrønn: Montert og sjekket at kameraet fungerer: Fortsatt med oppfylling av bagasjerommet: Skrudd sammen basskassa, siket alle kanter og la deretter inn litt isolasjon: Fortsatte å sette inn ting i bagasjen: Og slik så det ut når jeg ga meg den kvelden: Det meste av jobben er ikke så veldig synlig (kabling osv.), men tok hvertfall noen bilder: Blir jaggu trangt baki der: kondensatoren med 2x50mm og 6x21mm kabler tilkoplet: Bilder etter litt mere jobb gjort: Slik ser det forresten ut når man prøver å få ladet opp en 35F kondensator: burde støvsugd før jeg tok dette bildet men: brått ble det mørkt: Videosnutt av en liten test av basserene: kjøpt inn og plassert et blått optima batteri foran under panseret også.. kjøpt 6 Gauger og 4 "fly-brytere" som jeg skal klare å finne en plass til i dashbordet: klart å lage til et feste for en skjerm: prøvd meg på å støpe karbon: la 2 lag med karbon, veier nesten ingenting og ble utrolig sterkt!! :D -Byttet ut alle låser, slik at jeg kun trenger en nøkkel til bilen. når jeg kjøpte den fikk jeg med et nøkkelknippe på 6 nøkler, og det fant jeg fort ut ikke funker :P -sotti på dørhåndtak -sotti i vinduer i bakdørene -Har satt på plass dører, frontlykter, grill og frontfanger: -Bakfangeren prøvemonteres igjen på bilen: -litt videre med dashbord og gauge-holdere i A-stolpe: Montert fjernstart og fjernstopp: testing av strober (mobil-kameraet oppdaterer seg ikke fort nok til å få med alle blinke i hele filmen): Kjøpt inn litt mere kabler: - 6stk signal-splittere (beregnet for bilde) med innebygd forsterker ( 4stk 1-2 splitt og 2 stk 1-4 splitt) (monster 300 serien). - 2stk 0,5m perfomance video-kabel (monster 300 serien) - 2stk 2m perfomance video-kabel (monster 300 serien) - 2stk 3m perfomance video-kabel (monster 300 serien) noen bilder tatt av litt prøvemontering igjen: Kan jo slenge ut noen bilder av litt diverse som jeg har planer om å plassere under panseret: I den post-esken så ligger det cossie stempler på IS-råder.. Har noe mere enn det som er avbildet der, men har ikke fått knipset et bilde av alt ennå.. Så hvis noen har lyst å gi meg et kveldskurs i åssen alt henger sammen slik at jeg finner ut åssen jeg skal montere det, så hadde det vært tøft! hehe :P Dette er så langt jeg har kommet til nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Det her blir rått. :)Fint for dem som har råd til det. Tøff farge. Hvilken farge er det? Er den cossien du har tatt fanger og spoiler fra fortsatt i live? Den med med stripene som har kjørt på rudskogen. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Syke mann.. Skiter du penger? Isåfall, send PM!! :p Må ha endel HK under panseret for å få flytta den blytunge elektroklumpen din. Kan tenke meg at det er noen kilo med vekt i anlegg.. :P Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Det her blir rått. :)Fint for dem som har råd til det. Tøff farge. Hvilken farge er det? Er den cossien du har tatt fanger og spoiler fra fortsatt i live? Den med med stripene som har kjørt på rudskogen. Hvilken farge det er forblir nok en hemmelighet :P Cossien tror jeg mistet livet for en tid tilbake Syke mann.. Skiter du penger? Isåfall, send PM!! :p Må ha endel HK under panseret for å få flytta den blytunge elektroklumpen din. Kan tenke meg at det er noen kilo med vekt i anlegg.. :P det ahr blitt litt vekt i "ekstra-utstyr" nå ja, så vi får se hva som skjer med effekten ettervært :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 sinnsykt bra prosjekt! denne blir verdt å følge med på! Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CraiZ Skrevet Februar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 hehe... Dette var et naic prosjekt ;) gleder meg til å følge med videre ;) Siter Audi A4 1.6 - 1995. Audi A4 1,8TSQ - 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 takker for gode tilbakemeldinger :) Morro å høre at folk liker det dem ser ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tidligere bruker Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Sinnsykt kult prosjekt, tror denne blir god og tung men siden det blir turbotralle så sier jeg ikke noe ;) Lykke til videre, gleder meg til å se denne ferdig! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 effekten i motoren kommer nok til å veie greit opp mot elektronikken hvis alt går som det skal ja ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 har skjedd veldig lite her den siste tiden, pga noen andre pågående prosjekter.. men regner med at ting forandrer seg litt fremover igjen nå ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Sykt:) Kom med updates :D Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corsaduden Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 Utrolig mye stasj du har handla inn da.. Er det frekt å spørre hva herligheten koster? Sist men ikke minst.. Hvorfor i all verden gjør du alt dette med en gammel Siræva..?? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MantaX Skrevet Mai 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2008 WOW! fett prosjekt:D Verdt å følge med på:P Siter '96 Audi A4 1.8 Forspranget ligger i teknikken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KajKnoz Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Endelig sol og pent vær (med god og fin temperatur i luften), og med det så skjer det jo også en god del ting :D Blåste støvet av sierraen og kjørte den ut på plassen her for et lite oljeskift: Så var det en liten pussejobb som sto for tur: og resultatet av dette ble: Nå skal bilen få lov å hvile/herde i noen timer :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg