Gå til innhold

Ny bil 400.000 Audi eller Volvo

Ranger emnet


62deluxe

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny bil og klarer ikke og bestemme hvilken bil som skal velges.

 

Alternativene er

 

Audi allroad(Diesel) da 2,7 biturbo bruker 1,8l på bykjøring

Volvo XC 70 ( Bensin eller Diesel)

Volvo XC 90 (Besnin eller Diesel)

 

 

Tenker på fremkomelighet da vi har en hytte med litt upålitetlig snømåking og bratt bakke, så bakkeklaring er et must samt 4 hjulsdrift. Venter også barn i juni så brukervennlig med tanke på barnevogn barnesete osv. Tenker også litt på gjennkjøpsverdi om ca 3år med normal kjørelengde.

 

Forventer å få en 2003-2005 mod med ca 80.000-120.000km på tellern litt avhengig av biltype.

 

Hva bør jeg tenke ved kjøp av slik bil noen facelift, store endringer, gunstige motorer, forbedred sikkerhet, osv osv.

Hvilken bil,årmod,motor,modell vil være beste kjøpet, håper noen kan hjelpe så det blir lettere og ta avgjørelsen.

 

Mvh to-amdal

 

to-amdal@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spørre her om man skal kjøpe Audi eller noe annet, vil vel 98% av formumet svare "noe annet"

"Alle" tror Audi bare lager dritt biler som står på verksted 24/7 med ødelagte kammer og forstilling som peker i alle retninger.

 

XC90 er kanskje den bilen som vil holde seg best i verdi av disse bilene. Men personlig så ville jeg valgt Audi. Kjører selv A6 og har god plass til barnesete og vogn!

 

Lykke til med bilkjøp og nytt familiemedlem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært deg så ville jeg nok ha valgt en xc90. har hatt en Audi og hadde bare kødd med den.. har hatt 2 volvoer. er bare å fylle på bensin og kjøre:P Jeg har bare hatt eldre modeller av de.. er ikke sikker på åssen kvaliteten på nye volvo/audi er. Lykke til med valget ditt.

Xbox Live Nick: ScRuCkY84 Nor

 

Bli med på Onlinespillet Travian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg er på noen som helst måte en ekspert på slike biler ville jeg ha tatt med VW tiguan i valget.

 

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

 

Den har det meste av utstyr pluss en god motor på 2 liter og 140 hk. Dessuten en 2008 modell :)

- 99 Cougar 2.5 v6

x 94 Toledo 1.8

x 93 Vento 1.9 tdk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine innspill, ser ut som det blir en volvo på oss ja. Har selv gode erfaringer da jeg har hatt, 144,240,740,760. Joda har tittet på flere andre biler også men det har bunnet ned til audi eller volvo. Outlander, ML, BMW og Tiguan har vi sett på men kona falt for Audi og volvo. Allroaden med bensin motor bruker helt hinsides mye fuel på bykjøring hele 1,81 L pr mil. Og modellen med 2,5 Diesel skal ha dårlig med motoren husker ikke hva det var men det var dyrt og reparere. Samt heve og senke funksjonen kan også bli en stor utgift dersom en eller flere luftfjærer går istykker.

 

Sett at det blir er Volvo da helst en XC 90 hvilken motor egner seg best til disse bilene med bykjøring og fjellturer. Har også hørt noe om viskose koblingen på 4 hjulstrekken når sluttet volvo med denne på xc70 og xc90. Har hørt at det nye systemet fungerer bedre ang 4hjulstrekken.

 

Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville valgt xc70 frem for xc90! den har bedre plass bak en xc90.

Den er bedre å kjøre i høye hastigheter, bruker mindre drivstoff.

samenlignet med allroad har den like god plass, litt svakere 4x4 system, jeg vil påstå en bedre motor, ikke så mye hk men alt på ei rekke i steden for i v form. å tror vel også at du får mer utstyr i en xc70 enn en allroad hvis du har en fast pris å forholde deg til.

jeg kjører audi selv å er vil vel si jeg er litt audi faan men er ikke så veldig faan av allroaden. ville vurdert a6 quattro i sted.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjørt xc70? Isåfall hadde du ikke vært i tvil!!! Mere behagelig enn å kjøre fly! :D

 

enig med Ruzlebiffen, audi er jo mer skruing enn kjøring så.. spørs hvor interessert du er til å bruke penger på bil det.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår