Gå til innhold

Megahjul og roadstone dekk ??? noen med erfaring ??

Ranger emnet


audi__a41.8t

Anbefalte innlegg

Hei , er det noen her som har kjøpt dekk felg fra Megahjul ??? eventuelt Roadstone ??? De i butikke nskryter så mye om at Roadstoen er et av de beste dekken som finnes , stemmer det ??? eller prøver de bare å selge disse dekkene fordi det gir best fortjeneste, uansett om jeg spørr om noen andre dekk , prøver de alltid og få meg til å endre mening for å kjøpe Roadstone.. Noen andre her med erfaring fra megahjul ????

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , er det noen her som har kjøpt dekk felg fra Megahjul ??? eventuelt Roadstone ??? De i butikke nskryter så mye om at Roadstoen er et av de beste dekken som finnes , stemmer det ??? eller prøver de bare å selge disse dekkene fordi det gir best fortjeneste, uansett om jeg spørr om noen andre dekk , prøver de alltid og få meg til å endre mening for å kjøpe Roadstone.. Noen andre her med erfaring fra megahjul ????

 

Jeg har god erfaring med megahjul jeg. har handlet der de siste 2 årene, både til meg selv og resten av familien. de anbefaler dekk ut i fra biltype o.a, men hvilken av magahjul-forhandlerne har du vært på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadstone er et stort merke fra Korea. Det er samme fabrikk som produserer Nexen dekk. Jeg har selv kjørt Nexen N3000 og de sitter godt på veien. Men Roadstone har et par mønstre som er skumle på veien. Hvilket mønster er det snakk om for din del?? Evt størrelse?

NB! Pass på at dekket er E-Merket, dvs godkjent for Norge. Det selges både Nexen og Roadstone dekk uten dette merket til en lavere pris. Disse mener jeg å huske kun er godkjent i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med megahjul jeg. har handlet der de siste 2 årene, både til meg selv og resten av familien. de anbefaler dekk ut i fra biltype o.a, men hvilken av magahjul-forhandlerne har du vært på?

 

var på avdelingen på økern ... Spørr om priser på andre dekk , f.eks Toyo , dunlop etc. Det eneste svaret jeg fikk var : " Roadstone er mye bedre , kan ambefale disse" ok hva med Pirelli pzero ?? har dere de på lager ?? " Da har vi Roadstone bla bla , som er et mye bedre alternativ" og sånn gikk det ....

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis selger framhever Roadstone foran merker som Pirelli, Dunlop Toyo, så har selger tydeligvis provisjon/bonus for å selge dette merket. Det er flere aktører her i Trondheim også som vil fremheve disse billigmerkene selv om man ber om et anerkjent merke. Dekkene kan være bra de på tørr vei, men man bør kanskje være litt skeptisk til disse "nye" merkene fra østen. De fleste "scorer" dårlig på våt asfalt, vannplaning etc i de testene jeg har lest i allefall. Disse merkene har som regel også en bedre margin, noe som gjør at forhandlerene tjener bedre på disse. Personlig så betaler jeg gjerne litt mer for et anerkjent merke, men valget er ditt, og som regel spiller prisen en stor del når man handler dekk/felg.

 

Dette er vel og merke min private, personlige mening.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyst å fortelle hvilke felger du har sett på og hvilke dekk dim du trenger?

 

Jeg brukte interdekk.no da jeg kjøpte nye til min bil. sparte 2000kr i forhold til samme dekk hos vianor

 

Bestilte nye dekk/ felger i dag , valget falt på Dunlop SP9000 med Brabus felger..245.40.18-8,5" Foran og 265.35.18-9,5" Bak.

Håper de dekken blir bra :D

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dem anb ett koreansk merke forundrer meg ikke, jeg tipper dem betaler 200-300 for ett dekk i 18" inn, og hvis dem kan selge det ut for 1000-1200 så er det mye i fortjeneste.. Så vil tru dem har fått beskjed om å selge sånne dekk siden dem tjener såppas mye på det?

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexen/Roadstone er et kjempestort merke som har mange bra mønstre. Spesielt i lavprofil. Problemet er at det finnes useriøse selgere som dytter på deg dekk som ikke er godkjent for Norge. De selger de da billig og håper å slippe trøbbel senere.

Har kjørt Nexen selv og de sitter godt på både tørt og vått. At vannplaning oppstår har man nok valgt feil dekk til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår