Gå til innhold

Garasje prosjekt

Ranger emnet


endless

Anbefalte innlegg

planen er og lage en garasje der man kan gjøre veldig mye mekanisk, lakkering, pussing osv..

 

Hva jeg skal gjøre i første omgang:

Male alle vegger samt legge strie.

Male tak

2 komponent epoxy på gulvet

Trykk luft system i hele rommet

Strøm på fine beligenheter

Lysarmatur i tak og på vegger for og gjøre det bra til lakkering (muligens innfelt i vegg)

Lang fint benk med mulighet for og fjerne ved behov.

 

Det er heller ikke umulig at jeg ettervært instalerer dette:

Avtrekk med lakkstøv filter

Overtrykks luft system i taket.

Sveise røyk avtrekk

Alarm

 

Bilde 1 time etter start

P1010093-1.jpg

 

 

Etter 2.5meter med strie og litt marling.. (test på farge til i morgen) vil ikke ha for mye glans

P1010097-1.jpg

Jeg håper på et bra resultat slik at jeg får bilen min inn der i starten av april..

 

Det blir også et bra prosjekt håper jeg.

----

Yes, it's fast i hope...

 

Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår)

Audi TT Prosjekt (ferdig) selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til da. Ser ut som du får et flott sted å drive hobby. Skal til med garasjeprosjekt selv snart, så følger utviklingen din etter hvert. (porten min kom idag, hehe)

 

Lykke til du også :) gleder meg så sykt til og få inn bilen der..

 

jeg kjører den bilige måten ikke noe el port eller noe bare gammle som står der.. gleder meg sitter og ser på side forflyttnings utstyr nå for lakkering av en side så syve bilen på skinner over til andre siden så lakkere andre siden så man får nok plass i en liten garasje :) go løssning :)

----

Yes, it's fast i hope...

 

Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår)

Audi TT Prosjekt (ferdig) selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muli det er bare meg men syntes det så utrolig lite ut det lokalet ditt? men er mye bedre å skru i garasje/verksted ja en ute i kulda

- Nissan Skyline R33 registrert

- Bmw 320d M Sport 06 mod

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla

(x) volvo 945 turbo vinterbil

(x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg veldig lite ut ja. rundt 3m brei og 4' date='8m lang?[/quote']

 

det er 3.7meter bredt og nærmere 7meter langt.. tror nor av grunnen til at det ser så lite ut er måten bilde er tatt på med mot lys.. samt det andre bilde er kun 2.5meter jeg har malt.. når jeg kjørte inn bilden der får jeg døra helt opp på ene siden samt folk kommer ut på andre siden.. :)

----

Yes, it's fast i hope...

 

Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår)

Audi TT Prosjekt (ferdig) selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muli det er bare meg men syntes det så utrolig lite ut det lokalet ditt? men er mye bedre å skru i garasje/verksted ja en ute i kulda

 

det er all plassen jeg trenger for det jeg skal gjøre der.. får opp begge dører samt ene døra helt da jeg testa bil der.. :) men forstår din bekymring

----

Yes, it's fast i hope...

 

Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår)

Audi TT Prosjekt (ferdig) selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok eg virkelig så jevlig feil? :P

Takplater 120x60cm? 2' date='5x120 = 300cm

Veggplater 120x240? 5x120 = 600cm (regna feil i går ja) ;)[/quote']

 

ja også er planen og utvide litt på bredde og lenge siden det er mer garasje til venstre og mer tak bakover som pr i dag er til spader osv.. skal beholde noe til kompresor så man slepper ha det i samme rom siden det bråker litt.. så det skal bygges litt ut.. kommer flere bilder da det er gjort.. men usikker på hvor langt det blir siden taket er så laft.. :)

 

men men jeg får jobbe videre :) male male

----

Yes, it's fast i hope...

 

Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår)

Audi TT Prosjekt (ferdig) selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsomt med garasjeprosjekt ja :) hvorfor strier i garasjen? ville bara mala rett på gipsen jeg da.

 

er snekker selv og skal i gang med min garasje nå snart. blir type 100kvm isolert, trykkluftsystem, stålskinner i gulv (slik som på sveiseverksteder), løftebukk, loft for lagring av div på 2/3 av garasjen og stor arbeidsbenk i stål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsomt med garasjeprosjekt ja :) hvorfor strier i garasjen? ville bara mala rett på gipsen jeg da.

 

Jeg ville legge strie for og kunne gi det et bedre resultat samt få litt kontur når jeg skal i gang med og male et motiv i flere farger på vegg og innventar.. som en raceing stripe i hele garasjen.. eller noe..

 

Lykke til med garsjen din og håper du kommer på noe kult og nytt jeg ikke har enda..

----

Yes, it's fast i hope...

 

Ford Ka 97, Restaurerings Prosjekt (Pågår)

Audi TT Prosjekt (ferdig) selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår