Gå til innhold

Bytte av varmeapparat - 240.

Ranger emnet

240RT

Anbefalte innlegg

Jeg synes det var litt knotete, men klarte det på et par timer. Et stikkord er vel å ikke være redd for å demontere litt for å komme til. Lettere å ta bort litt for mye og få god plass, enn å være gjerrig med demonteringa og få et knot uten like.

Jeg tok vekk hanskerom og hele midtkonsollen for å få god plass, selv om det sikkert ikke var helt nødvendig.

Oppfattelsen til espen_mg skal jeg ikke si meg uenig i:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukka ut hele dashen for å ta det ut. Da var det ganske greit å komme til.

Et tips er å sjekke at vifta virker ordentlig før du putter det inn igjen.

Mitt "nye" varmeapparat knirka som en jævel da jeg skrudde det av. Så jeg dynka hele viftemotoren med wd-40 og da ble den tyst.

Burde også åpne opp hele varmeapparatet og rense ut alt løvet og dritten som har samla seg inni der i løpet av åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så kanskje jeg klarer meg med å bytte kun motoren i det apparatet som står i bilen?

Dette ser ut som en enklere reperasjon...

Regner med det er den som er gåen,det luktet brent og nå står vifta helt,så vil tro det er motoren som har brent seg.

Eller hva tror dere,er vel ikke så mye annet som kan være ødelagt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om så kanskje jeg klarer meg med å bytte kun motoren i det apparatet som står i bilen?

Dette ser ut som en enklere reperasjon...

Regner med det er den som er gåen,det luktet brent og nå står vifta helt,så vil tro det er motoren som har brent seg.

Eller hva tror dere,er vel ikke så mye annet som kan være ødelagt??

Akkurat samme som skjedde med mitt. Lukta svidd, og nå er det ikke akkurat mye som rører på seg lenger.. Er litt tungvint at det ikke funker nå da det er vinter og greier.

Hvor sitter motoren?

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da kan jeg gi en rapport fra dagens aktivitet!

Motoren sitter fram mot torpedoveggen,som igjen vil si at hele klumpen må ut.det gikk fint det,ut med hanskerommet og løsne masse skruer og slanger osv.

Når apparatet først er ute,tar det ca 20 min å bytte selve motoren.

Brukte ca 5 timer på hele reperasjonen.

Ny motor betalte jeg ca 1100 for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider