240RT Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Hei! Vifta i varmeapparatet på bilen min har låst seg. Her må vel hele varmeapparatet byttes. How to? Må man ut med hele dashbordet eller kan hele klumpen lures ut og inn igjen uten å demontere det? Noen gode tips før jeg setter i gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Varmeapparatet mitt har tatt kvelden det også, så hadde vært fint med en liten how-to ja. Har hørt det skal være knotete? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 tada! Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 for å si det sånn, tror jeg volvo begynte med varmeapparatet i 240'n, og bygde resten av bilen rundt det. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toroen Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 bytta varmeapparatet i min 244 på ca 2 timer ikke så knotete;) Siter Volvo 244 78mod.. B21et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 bytta varmeapparatet i min 244 på ca 2 timer ikke så knotete;) Hvordan gjorde du det? Kuttet hull i torpedoveggen? :D Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Jeg synes det var litt knotete, men klarte det på et par timer. Et stikkord er vel å ikke være redd for å demontere litt for å komme til. Lettere å ta bort litt for mye og få god plass, enn å være gjerrig med demonteringa og få et knot uten like. Jeg tok vekk hanskerom og hele midtkonsollen for å få god plass, selv om det sikkert ikke var helt nødvendig. Oppfattelsen til espen_mg skal jeg ikke si meg uenig i:D Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Vi brukte vel en halvtime på å få det ut, og rundt 35-40 min på å få alt inn igjen :) Er ikke vanskelig, bare teknisk umulig.. Bare løsne mest mulig rundt varmeapparatet, og få god plass til å ta det ut. Mye merklige skrueplasseringer der :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Jeg plukka ut hele dashen for å ta det ut. Da var det ganske greit å komme til. Et tips er å sjekke at vifta virker ordentlig før du putter det inn igjen. Mitt "nye" varmeapparat knirka som en jævel da jeg skrudde det av. Så jeg dynka hele viftemotoren med wd-40 og da ble den tyst. Burde også åpne opp hele varmeapparatet og rense ut alt løvet og dritten som har samla seg inni der i løpet av åra. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240RT Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Når jeg tenker meg om så kanskje jeg klarer meg med å bytte kun motoren i det apparatet som står i bilen? Dette ser ut som en enklere reperasjon... Regner med det er den som er gåen,det luktet brent og nå står vifta helt,så vil tro det er motoren som har brent seg. Eller hva tror dere,er vel ikke så mye annet som kan være ødelagt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toroen Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Hvordan gjorde du det? Kuttet hull i torpedoveggen? :D skrudde bare vekk den hylla og hanskerommet lett og komme til da vett Siter Volvo 244 78mod.. B21et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Når jeg tenker meg om så kanskje jeg klarer meg med å bytte kun motoren i det apparatet som står i bilen?Dette ser ut som en enklere reperasjon... Regner med det er den som er gåen,det luktet brent og nå står vifta helt,så vil tro det er motoren som har brent seg. Eller hva tror dere,er vel ikke så mye annet som kan være ødelagt?? Akkurat samme som skjedde med mitt. Lukta svidd, og nå er det ikke akkurat mye som rører på seg lenger.. Er litt tungvint at det ikke funker nå da det er vinter og greier. Hvor sitter motoren? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240RT Skrevet Februar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2008 Da kan jeg gi en rapport fra dagens aktivitet! Motoren sitter fram mot torpedoveggen,som igjen vil si at hele klumpen må ut.det gikk fint det,ut med hanskerommet og løsne masse skruer og slanger osv. Når apparatet først er ute,tar det ca 20 min å bytte selve motoren. Brukte ca 5 timer på hele reperasjonen. Ny motor betalte jeg ca 1100 for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.