Gå til innhold

kunne du tenke deg å konvertere til islam?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så det å sprenge seg selv og masse andre uskyldige mennesker (barn, kvinner og menn) er rett? og vi som ikke gjør dette tar feil? det å drepe mennesker pga tegninger er rett? det å raserer sitt eget land pga tegninger i andre land er rett? å lære opp barn fra de er små til å drepe folk fra vestlige land og hate alt som har med vestlige land å gjøre er rett? steine kvinner til døde pga små bagateller er rett? vi som har så og si like stilling tar feil?? er du dum i hode?? eller tar jeg feil??

 

Vel siden jeg ikke er dum i hodet (hvor ellers kan man være dum?), så må det vel være du som tar feil.

 

Anbefaler deg videre å lese litt om Islam. Religionen i seg selv har ingen ting med å hate vestlige land.

 

Tegningene i Jyllands-posten var ikke annet enn en provokasjon, en brannfakkel kastet inn i ett allerede spent situasjon. Og jo flere mennesker både på "vestlig" og islamsk side som tenker oss mot dem, jo mer makt får religiøse ledere og politikerne.

 

Videre tror jeg at Islamisme ikke hadde hatt noen oppslutning om landene dette ble praktisert i hadde hatt høyere levestandard og allmennutdanning. Faktisk tror jeg at ett land med høy allmenutdanning og levestandard vil gå mot sekularisering uansett hvilke religion det er snakk om. Og motsatt, går ting skikkelig til faens her i Norge, så vet vi ikke hvem som vil komme til makten - ekstreme tider, fremmer ekstreme meninger.

 

Og, muslimene har grunn til å hate oss. Vi er rike på grunnlaget av urettferdig handel, vi (hjelper USA) å opprettholde denne ubalansen ved maktbruk. Iislamistene ser på oss som dekadente hedninger som urettmessig har fått denne rikdommen.

 

Jo mer vi fremmer denne polariseringen mellom muslimer og vesten, jo mer terrorirster vil vi produsere. For ikke å snakke om å fiendtligjøre våre (800000) landsmenn som faktisk er muslimer.

 

 

For ordens skyld, jeg støtter ikke opp om hverken terror (med mindre det er "terror" mot militære på egen jord) eller kvinnemishandling. Og tror også på ytringsfrihet. Men, det er flere sider ved enhver sak, og av og til, kan det være lurt å holde kjeft.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det som står i vg, dagbladet, cnn, osv osv osv er ikke sant? vi skal ikke tro på det?

 

de fleste landene i midtøsten har olje, og antageligvis mye andre naturressurser (gull, diamanter osv) så de kan fint bli rike og bygge opp landene, men med de som styrer landene der er ikke det lett, sånn som iran som fks driver med atomkraft, det er sikkert ikke billig, hvorfor ikke bygge olsjebrønner osv, tjene mere penger og bygge skoler, sykehus osv... jeg vet jeg ikke har veldig peiling på alt om islam og hverden, men jeg har øyner og ører, så jeg får med meg hva som skjer rundt omkring i verden, og det meste faenskap er fra muslimer, og 2 plass er vel usa.. går ikke ann å forsvare muslimer i midtøsten, de fleste muslimer i norge er sikker alrighte, er vel en grunn til at de ikke vil være i hjemlandet sitt, men ikke kom å forsvar muslimer i midtøsten.. eller frankrike for den saks skyld, eller de som truer med å drepe dansker (som er broder folket vårt) pga en jævla tegning av muhammed, fuck det..

Mvh UFO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer vi fremmer denne polariseringen mellom muslimer og vesten, jo mer terrorirster vil vi produsere. For ikke å snakke om å fiendtligjøre våre (800000) landsmenn som faktisk er muslimer.

 

Les hva denne mannen skriver her. Han er ingen dum mann.

 

For ordens skyld, jeg støtter ikke opp om hverken terror (med mindre det er "terror" mot militære på egen jord) eller kvinnemishandling. Og tror også på ytringsfrihet.

 

Du blir vel nå stemplet som en landsforreder, kommunist, ikke-norsk og det meste annet man kan finne på å si. Men tusen takk for et flott innlegg.

 

Men, det er flere sider ved enhver sak, og av og til, kan det være lurt å holde kjeft.

 

"Det er bedre å holde kjeft og la folk tro du er dum, enn å åpne kjeften og fjerne all tvil". Dette passer til et par i denne tråden :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det som står i vg, dagbladet, cnn, osv osv osv er ikke sant? vi skal ikke tro på det?

Akkurat like sant som det som sendes av Al-Jazera. Bortsett fra at vg/dagbladet/cnn sender sannheter som du er vant å høre.

 

Og muhhamed-tegninene er blitt handtert helt feil.

Men når folk her inne kan begynne å lage kvalme når noen sier at "$BILMERKE$ suger", så er det kanskje ikke så rart at *noen* muslimer tar disse tegningene ille opp. Er tross alt å vise total mangel på respekt for kulturen, religionen deres, og mest av alt dem som tror på religionen.

 

 

Og Iran utvinner olje, men av en eller anen grunn så er det ikke så lett å tjene penger pga handelsblokkader.

 

 

Fun fact, kjøper du PC fra Dell, så må du signere en avtale om at du ikke vil overdra den til noen i blant annet Iran...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at så mye ikke fungerer med det må da vel få pæra i knollen din også til å lyse...men nei.. hva skal til da? jo - de får tar over livet ditt og avliver deg for at du ikke vil ligge med søstra di? våkner du da? nesten så jeg tviler...

 

For å være helt klar på det: Jeg støtter INGENTING av det dere trekker fram som negativt med Islam i denne tråden, men selve religionen Islam, før noen begynner å tolke og endre ting til det som passer best for dem, er ikke sånn. Det er hele poenget mitt.

 

At - jeg aner ikke tallet, men si 50% - av alle muslimer lever etter de merkeligste fortolkninger av religionen vil ikke dermed si at det er religionen i seg selv det er noe feil med.

 

Forøvrig kunne jeg ALDRI tenkt på å vurdere å konvertere til Islam.

 

---------------------------

 

Kan hende jeg "våkner" hvis du viser meg hvor det står skrevet at "de" kommer til å avlive meg hvis jeg ikke ligger med søstra mi... Det skulle jeg svært gjerne likt og sett :)

__________________

2003 Audi A4 Avant

(x)1995 Mitsubishi Colt

(x)1978 Chevrolet G20 Beauville

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer hamas barnetv !

 

YouTube - Israel kills Mickey Mouse lookalike on Hamas children's show

YouTube - Mickey Mouse Character on Hamas TV Teaches Children

YouTube - Hamas children show teaches: Jews are murderers

 

 

Og det å skylde på at mange av de muslimske landene er fattige blir for dummt.

man ser ikke i nærheten av slike problemer med fattige områder som praktiserer f.eks budisme eller hinduisme

 

 

Og er det at de skal drepe de "vanntro", drive jihad, martyrdøden, sharia osv som kommer fra koranen "rare fortolkninger av islamismen"?

 

Og er det ikke litt rart at det er så ekstremt mange muslimer som støtter terrorhandlinger, hater jøder, blir held gærne for den minste ting (mohamedtegningene, osv.), osv

I de vestelige landene gjelder dette spesiellt de unge muslimene som ikke har voks opp i midtøsten. må det ikke da være noe i at det faktisk er relgionen dems det er noe gærent med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke lese hele tråden jeg, men ærlig talt, finnes da kristne fundamentalister som er minst like "tullinger" som muslimske fundamentalister! (Sikter da blant annet til Knutby pastoren og Carola Häggkvist)

_______________________________________________

x '86 Honda Accord 2.0EX

- '97 Opel Vectra 2.0DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting:

  1. 1.5 milliarder mennesker tror på Islam. Det har ikke slått deg at de kan ha rett og du tar feil?
  2. Hvilke prinsipper er det Islam bygger på som er så innmari degenererte, tilbakestående og ikke minst DUMME?

 

Hæhæ! Endelig var det en som våkna! Hadde nesten forventa å få flere "tilhengere" til mitt innlegg før noen stilte kritiske spørsmål, men det tok altså ikke så lang tid som jeg hadde trodd...kanskje det er håp for enkelte likevel ;)

 

I tilfelle noen ikke skjønte det (det var åpenbart flere som ikke gjorde det): det totalt ubegrunnede og barnslige innlegget mitt ble skrevet i et forsøk på dels å provosere og dels å se hvor mange som ble revet med av det vanlige "muslimer er syke apekatter"-pisspratet som man stadig hører.

 

Mitt egentlige synspunkt til dette er at religion er roten til, om ikke alt, så i alle fall mye, ondt her i verden. Om det er islam eller kristendom bryr jeg meg forsvinnende lite om, problemet er fundamentalistiske tullinger som tror at målet helliger middelet i ethvert tilfelle (les f.eks. hellig krig - jihad i muslimenes verden, korstog i de kristnes verden - den ene gjengen er ikke det minste bedre enn den andre).

 

Jeg sier absolutt ikke at islam er en positiv ting, og det er trolig en hel del forbedringspotensiale med hensyn til tilnærmingen de har til den vestlige verden, men jeg tror jaggu at den vestlige verden har et vesentlig forbedringspotensiale hva gjelder sitt syn på den muslimske del av verden også...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det å skylde på at mange av de muslimske landene er fattige blir for dummt.

man ser ikke i nærheten av slike problemer med fattige områder som praktiserer f.eks budisme eller hinduisme

 

Javel, så Kambodsja, Kina, og Burma/Myanmar har aldri drept tusentall av sine egne uskyldige borgere..

 

Khmer Rouge med Pol Pot i spissen tok livet av 1/3 av landets befolkning.

Og hva med de kasteløse i hinduismen?

Det finnes så mange eksempler på fanatisme selv i disse såkalte fredelige religionene.

 

Og er det at de skal drepe de "vanntro", drive jihad, martyrdøden, sharia osv som kommer fra koranen "rare fortolkninger av islamismen"?

 

Du leste kanskje ikke det som sto om Sharia tidligere?

Sharia er ikke en del av koranen..

 

Og bare fordi det står i Koranen at en skal drive hellig krig, er det synonymt med at en da skal lade Ak47`en?

 

Vår egen kjære Bibel, som forøvrig har blitt revidert mange mange ganger av den Katolske kirken sier; Et øye for et øye, tann for tann.

 

I middelalderen forbød den katolske kirke all vitenskap som stilte spørsmål ved religionen, og tusenvis av tenkere og deres verker havnet på bålet.

 

Galileo Galilei og Giordano Bruno skrev bøker om hvordan vårt solsystem, slik vi kjenner det idag, så ut.

Paven krevde at begge to dementerte sine verk, Galilei gjorde det og levde resten av livet i husarrest.

Bruno gjorde ikke det og ble brent på bålet.

 

Kvinner som var lærd i bruk av naturmedisin ble brent på bålet, fra ca. 1400 til 1700 ble ti tusener brent på bålet fordi dem hadde andre meninger.

 

De store vitenskapelige verk fra middelalderen ble tatt vare på av muslimer og bearbeidet, mens i Europa ble de samme verkene brent på bålet og/eller gjemt i Vatikanet.

 

Kristendommen er ikke blitt snillere og godere, den har bare mistet maktgrunnlaget.

 

Som SlitenVolvo nevner lengre bak her så er det interessant å legge merke til at muslimske land i Midt-Østen med høy levestandard ikke har disse problemene som regimene i Iran, Afghanistan og Irak har.

Egypt f,eks er et muslimsk land, men du skal lete lenge etter samme tilstander som du finner i Irak.

 

Israel vs Palestina konflikten er en veldig komplisert konflikt, og her er det mye du ikke leser om i Vg.

 

Bibelen sier at Guds folk Jødene skal gå ut og erobre landet som fløt av melk og honning.

Problemet var bare at der bodde det andre menneskegrupper.

 

Gjennom et omfattende kampanje, eller hellig krig som noen kaller det der blant annet byen Jericho ble erobret, tok Jødene landet og drepte de som bodde der.

I tusen år regjerte Jødene der før Romerriket, Babylon, Greske bystater, Assuria , Persere og det Bysantiske Øst-Romerske riket erobret landet og landet Israel forsvant fra kartet rundt år 132.

 

Da staten Israel ble opprettet i 1948, tok datidens FN(Folkeforbundet) området kjent som Palestina og ga det til en nystartet Israelsk regjering.

I dette området bodde det fortsatt folk fra andre nasjoner, men nå måtte dem forlate hjemmene og eiendommene.

 

Så kan en spørre seg, hvem har rett her;

Jødene fordi Bibelen(Det Gml test.) sier at det er deres land, eller Palestinerne fordi dem har bodd der i nesten 2000år?

 

At du finner ekstreme regimer i Midt-Østen som aktivt støtter terrorgrupper betyr ikke at det felles grunnlag som de fleste her deler, Islam, er ond.

Det er langt mer innviklet enn det, og for å forstå dette må en studere historien i dybden.

 

Stor urettferdighet er begått mot mange av folkegruppene her.

Vår kjære Onkel i USA støttet aktivt Saddam Hussein i hans maktoppbygging, f,eks hans krigføring mot Iran ble aktivt støttet av amerikanerne.

 

Islam har ikke dårligere hensikter enn sine andre religiøse brødre Kristendom og Jødedom.

Når religionen ikke er utgangspunktet så må årsaken være en annen, nemlig kultur og samfunn.

 

Induksjonsteorier fungerer dessverre dårlig som vitenskapelige slutninger.

At en muslim er terrorist betyr altså ikke at alle muslimmer er terrorister.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som SlitenVolvo nevner lengre bak her så er det interessant å legge merke til at muslimske land i Midt-Østen med høy levestandard ikke har disse problemene som regimene i Iran, Afghanistan og Irak har.

Egypt f,eks er et muslimsk land, men du skal lete lenge etter samme tilstander som du finner i Irak.

#1: Niks. Jeg tror,og gjør,som jeg vil. Ergo vil jeg ikke være en del av flokken. Dessuten har ALLE de store religionene så mange selvmotsigelser i seg at de er bare en ting igjen av de,nemlig tro. Det minste skråblikk på en religion viser hvor ute i skogen de er. Mener jeg. :)

 

Et par greie hint..:

"Imagine a world in which generations of human beings come to believe that certain films were made by God or that specific software was coded by him. Imagine a future in which millions of our descendants murder each other over rival interpretations of Star Wars or Windows 98. Could anything -- anything -- be more ridiculous? And yet, this would be no more ridiculous than the world we are living in."

— Sam Harris, The End of Faith

 

"Religion is the process of unconscious wish fulfillment, where, for certain people, if the process did not take place it would put them in self-danger of coming to mental harm, being unable to cope with the idea of a godless, purposeless life."

— Sigmund Freud

 

Pope Benedict XVI recently stated the Church had not imposed itself on the indigenous peoples of the Americas. He said that the natives had welcomed the arrival of European priests at the time of the conquest as they were "silently longing" for Christianity. [Right, and rape victims "silently long" for rape.]

 

 

2#; Grunnlaget for det ovenstående sitat av B.T.i. er nok fordi folk får et helt annet syn på ting etter å ha fått en utdannelse... Som sagt er mange av regionene hvor "galningene" kommer fra fattige områder med (sannsynligvis) en stor andel analfabeter,og hvor det å tenke nytt ikke nødvendigvis står på dagens agenda,siden det å klare å fylle magen går føre. Ergo er dette "fresh crop" for noen som kommer og er "en hellig kriger" som da preker om all urett som skjer,og at de trenger modige menn til å slåss mot "Den Store Satan"... Slike store ord slår nok an i et fattig samfunn,og siden de ikke vet bedre blir de med. Hadde utdannelsen vært bedre,og un-biased,dvs,gitt grobunn for fri tenking uten straff,ville ikke mange ha surra C4'en rundt livet...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hypotetisk spørsmål: Det "innføres" kristendom i for eksempel arabiske land. Vil ikke disse menneskene tolke kristendommen på en annen måte enn vi vil? Meget mulig, og da skyldes det kulturforskjeller. Ærlig talt tror jeg ikke det ville blitt så mye bedre i land med problemer uansett hvordan religion man har, så lenge man kan tolke ting på sin egen måte.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår