_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 et har jo et motronic sprut eller noe sånnt, er det vanskelig å koble dette opp i 240? eller går det an å bytte fra motronic til LH 2.4 uten store problemer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 må bruke ledningsnett fra LH 2.4 og hjerner. og bytte div sensorer som gir motronic-verdier. bla. vanntempsensor. åsså må du lage feste for svingjulsgiver. ja..det er vel litt småtjon. men du fikser det nok. men vil ikke anbefale deg å sette inn 230ET da, men var jo ikke det du spurte om da så.. hehe Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 hva er det med ET motoren fornoe? dårlige deler eller noe sånnt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 råder med tykkelse som ligner fyrstikker. tåler ikke noe særlig med turbotrykk før de begynner å bøye seg å i verste fall knekker Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 tru ikke det skal bli no fare har ikke tenkt å øade det vite ut av øya :P men da får jeg rett og slett bare kjøpe meg et 240 F nett da. :P men det er grønne dyser på denne, trenger di formotstand? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 tru ikke det skal bli no fare har ikke tenkt å lade det vite ut av øya :P men da får jeg rett og slett bare kjøpe meg et 240 F nett da. :P men det er grønne dyser på denne, trenger di formotstand? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 kan ikke lade mer enn 0.8 - 0.9 tenker jeg. om så mye en gang. trenger vel formotstand om du skal bruke 2.4-nett. og ja du må få i deg et 240 F nett om du skal kjøre LH2.4 :) Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 ok, takkeer for hjelpa :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 B230 Et er jo egentli ikke en dåli motor som mange skal ha d til, den tåler riktig nåkk minst juling av volvos rødblokk turbomotorer pga tynne råder. Men den er langt sterkere enn mange andre orginale turbo motorer fra 80 tallet. Så lenge den får bra olje å mann holder seg unna tenningsbank å ikke ladder over 1- 1,2 bar tåler den greit rundt 240-250hk. Mere enn d er man på tynn is. Har du komplett motronic sprut går d helt greit å bruke dette er ikke så komplisert å koble d opp så lenge du kan lese et koblingskjema. men et gammelt motronicsprut har en tendens til å være litt ustabilt så har du mulighet for LH 2.4 så er d e bedre løsning. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 men siden rådene ikke er av den beste sorten vilke kan jeg hive i den da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Februar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2008 Du kan kjøpe FT råder f.eks., fra en 93-> modell motor. :) Da får du holdbarhet. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Du kan kjøpe FT råder f.eks., fra en 93-> modell motor. :)Da får du holdbarhet. Er vel samme rådene på nyere F motorer og!? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Februar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 Stemmer, 93-> Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Februar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2008 så dere anbefaler råder fra 93 og opp eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.