Gå til innhold

740 stereo bygg

Ranger emnet


Falken`

Anbefalte innlegg

Hei jeg lagde en ganske morsom løsning bak i min gamle 740 turbo. Bilen er solgt, men sitter å ser igjennom noen gamle bilder, og tenkte det kunne være fint å dele med dere.

 

Her er litt av komponentene:

 

Forsterkerne:

IMG_0417-1.jpg

 

Subelementene:

Heftig trykk i de:)

 

IMG_0424.jpg

 

IMG_0423.jpg

 

Sarta med å ribbe bilen bak i, og bygge en kasse, så legge om ledninger:

 

IMG_0418.jpg

 

IMG_0422.jpg

 

Så dro jeg av pakningen rundt bagasjerommet og la et flispledd av typen "Irma" under.

 

IMG_0425.jpg

 

La også på en treplate til forsterkerne med litt vekt på.

 

IMG_0426.jpg

 

Så var det tid for å sause inn teppe med polyester, og glassfiber strie:

 

IMG_0428.jpg

 

Så tok vi den ut, og la på et par kilo sparkel, uff mye jobb.

 

IMG_0429.jpg

 

Deretter var det masse til passing, den ble trekt opp med stoff og ledninger til sentrallås og skiltlys ble skjøta igjen, etter bakluka hadde vært av.

 

IMG_0431.jpg

 

Etter dette ble fosterkere montert:

 

IMG_0433.jpg

 

IMG_0435.jpg

 

IMG_0434.jpg

 

Mangler noen bilder, men til slutt dreide jeg noen hylser i alu som forsterkerene ble satt oppå,og det ble lodda sammen en masse lysdioder under forsterkerne. Og jeg dreide hylser i kobbersom alle ledinger gikk igjennom og det under støpen.

 

Ble helt rå efekt av dette, all lyden inn i bilen:)

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sander: Plata bare ligger der, passa gull etter den hadde tørka, satte bare opp en avstiver fra basskassa:)

 

Aksel: Kassa ble fin den hehe, hadde to soundstreem 12" elementer i den, kassa var lukket. Og lagde til ny hatt hylle, med to 4" porter ned, en til hver element. Så lyden kom jo så i si rett inn i bilen.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår