Gå til innhold

kva betyr desse lysa her ? :S

Ranger emnet


marbjo19

Anbefalte innlegg

hei, har ein vectra A 1,7TD og har fått opp to røe lys: det eine er ein sirkel med parantes på høgre og venstre side, og inni sirkelen er det eit utropsteiken ( ! ). det andre lyse er eit bateri som lyser. er det nokon som veit kva desse lysa her kan bety. bateri lyset betyr vell at den ikkje ladar, men eg har jo målt ladespenninga og den ladar med 14,2 volt.

håpar på positivt svar ;) har forresten ikkje Intruksjonsboka...:S er det nokon som har det og så gje ein lyd ;)

 

Takk på forrhand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i min citroen står det om den som ser slik ut(O) med en ! inni:

varsel lampe for parkeringsbrems, nivå bremseveske og/eller feil på bremsefordeler.

hvis symbolet lyser selv om parkeringsbremsen er helt av, står det at man skal oppsøke forhandelernett øyeblikkelig.

 

mener min svoger hadde det symbolet på sin passat når det var lavt med bremseveske...

 

i min citroen bok står det bare at hvis batteri-lampen lyser når motoren går og lyser vedvarende skal du ta kontakt med forhandlernett.

 

noe mere peiling enn det har jeg ikke, men håper det var til litt hjelp. :):hellothere:

Citroen C5 1,8 X, Stasjonsvogn, 2002 mod

Renault Mégane 1,6 RT, 1996 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene lampa er varsellampe for bremsesystem. Lyser ved feil i bremsenes hydrauliske anlegg. Skal lyse og slukke sammen med ladekontrollampen. Slukker den ikke skal du ha faglig assistanse for kjoring. Den andre er riktignok ladekontrollampe, om den lyser under kjoring betyr dette at batteriet ikke blir ladet eller at kjolingen er utilfredsstillende. Ved dieselmotor kan ogsaa bremsekraftforsterkningen opphore. (jada, har ikke norsk windows, saa det er noen ord som blir litt rare..) Dette er fritt etter instruksjonsboka....

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et eller annet med generatorreima? Det er den som driver baade vannpumpe og dynamo? Vet ikke hvordan det er paa den motoren der, men sist jeg slet med en dieselmotor (mitsubishi) var det i alle fall en pumpe paa dynamoen som ga trykk til bremsekraftforsterkeren, kanskje den kan skape trobbel?... Naar reima slet paa min, mistet bilen kjoling, lading og bremsekraft...

Ser forresten at dynamoen skal lade med 14.4 - 15V , saa din lader kanskje litt lite?? Bare spekulerer her.....

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det henger ei påmontert vacumpumpe på dynamoen... dynamoen er heilt ny så den skal virke. ladinga kommer sikker av at batterie er nesten dødt å at den gikk på lavt turtall... det er jo ikkje så mykje elektronikk på bremsene anna en ABS men det lyser jo ikkje. så eg veit ikkje kor det kan vere noko galt... hmmmm men den bremsekraftforsterkeren, korleiv virke den eigentleg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår