Breisladdern Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Velkommen til forumet!! Ja den er plugget igjen hos meg nå også! :) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Lagde dem 230a motorer i 81? kom ikke den motoren i 85-86modeller? Kan hende jeg surrer igjen nå men.. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Stemmer det Zerox, '85. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Ja da er vel det oppklart.. Han som hadde den sier det er en 81mod b230... er jo selvmotsigende hvis 230 ikke kom før i 1985.. Men jeg har ikke noen spessiell innsikt i forskjellen på b230 og b23 untatt av b230 skal være en lavfriksjonmotor eller noe slikt. Var vel en her som skreiv at b23a er bedre enn b230a, hvorfor det? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 B23A har litt mindre hester/moment og litt høyere bensin forbruk enn en B230A, men den skal visst tåle en del mere juling. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 æsj... mindre hk/nm og HØYERE bensinforbruk... det henger jo ikke på greip... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by BreiSladderen æsj... mindre hk/nm og HØYERE bensinforbruk... det henger jo ikke på greip... Joda. Det er Volvo:D Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 nei nå misforsto du... balansen med at en motor skulle hatt høyere bensin forburk enn en annen med samme volum ville jo tilsi at den også skulle hatt høyere effekt... Eller se på det motsatt.. at en 2.3l motor med litt mindre hester enn en annen 2,3 l burde bruke mindre drivstoff, ikke mer.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Forskjellene i hk/nm er vel minimale. Lavfriksjonsgreiene var noe volvo fant på for å få ned bensinforbruket. Mindre friksjon = 10% lavere bensinforbruk eller no, husker ikke helt. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by BreiSladderen nei nå misforsto du... balansen med at en motor skulle hatt høyere bensin forburk enn en annen med samme volum ville jo tilsi at den også skulle hatt høyere effekt... Eller se på det motsatt.. at en 2.3l motor med litt mindre hester enn en annen 2,3 l burde bruke mindre drivstoff, ikke mer.. Spørs jo hvor mange % av den totale energien motoren lager som finner veien til svinghjulet. En stor del av energien i bensinen går jo tapt i form av varme/friksjon inne i motoren. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 Originally posted by tnrfd Spørs jo hvor mange % av den totale energien motoren lager som finner veien til svinghjulet. En stor del av energien i bensinen går jo tapt i form av varme/friksjon inne i motoren. sant! Mye av energien går tapt langs drivlinja... Men sånn generelt så burde en motor av samme type (b23 og b230) Ha sånn relaivt likt forhold mellom effekt og bensin forbruk.. Ville vært merkelig hvis b230a har 116 hk og bruker 0,9 på mila og b23 skulle hatt 90hk kog brukt 1,8l på mila.. Detter er bare et eksempel da såklart. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 10, 2003 Rapporter Share Skrevet November 10, 2003 B230A - 240(08.84-07.88), 740(same years) Carburetted version of B23(0) constant pressure carb 78kW/104HP on 740 also 82kW/110HP 2,316 litre 96X80 / 4.-cyl. B23A - 240, 740 similar to B230A const press. carb 78kW/104HP 2.32 litre 96X80 /4.cyl. Og den påståtte bensinreduksjonen var oppgitt til 3-4%. Personlig ville jeg helst hatt den gamle! Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 11, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Originally posted by nissan s13 B230A - 240(08.84-07.88), 740(same years) Carburetted version of B23(0) constant pressure carb 78kW/104HP on 740 also 82kW/110HP 2,316 litre 96X80 / 4.-cyl. B23A - 240, 740 similar to B230A const press. carb 78kW/104HP 2.32 litre 96X80 /4.cyl. Og den påståtte bensinreduksjonen var oppgitt til 3-4%. Personlig ville jeg helst hatt den gamle! Satt i motoren og fikk prøvekjørt litt i går.. Noe feil tenning, og en litt for stram clutch vaier.. Men over til motoren, en b23a har 104hk mens en b230a har 104/110hk.. Hvorfor ville du hatt den gamle? i følge den sida så tåler b230 blokka mer enn b23.. det er fordi b23 blokka har vannkanaler rundt hele sylinderen, derfor tynnere sylindervegger... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Det er fordi 230a er de eneste volvomotorene jeg har greid å kjøre ihjel (uten å virkelig satse på det da). Masse bank i veiv/rådelager! Og jeg har hardkjørt MANGE:D Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet November 11, 2003 Rapporter Share Skrevet November 11, 2003 Har ikke kjørt ihjel en eneste en.. kanskje jeg er for snill? ;) Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.