TurboKoi Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Heisann, Har nylig kjøpt meg en fin Volvo 940 2,3 Turbo-93MOD. Sølvgrå med sorte lister, 850 R vinge(?), sorte baklyter og øyelokk. Motor: Km.ca 45 000.(Etter overhaling og trim) B230FK motor som er vekt redusert og balanset,Garrett T3 turbo fra Cosworth,530 topp med A-kam,Viking chip på innsprut,chippet gullboks på tenning.Pipercross soppfilter. JT 3" Eksos uten cat.Grønne dyser. Pedersen Racing Clutch 350hk. BTR og ALU intercooler kommer... Hvor mye HK burde dette oppsettet klare? Ved 1,0 -1,4 bar? Understell:Lesjøfors med custom Bilsteindempere og polyuretan foringer. Meget fast og fin :) Bilder kommer.. Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Ingen formeninger? Hehe..Noen med samme oppsettet? Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 210-220ca på 1 bar.... Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 210-220ca på 1 bar.... Okei..mener den går bedre enn som så men..jaja:) impressive. Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 tipper kanskje opp mot 240-50 Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 240-250 på 1 bar?? Du klarer sikkert 240-250 men ikkje på 1 bar.. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Ifølge forrige eier skulle det være ca. 250hk+, effektiv motor..kjører nå på 1,1-1,2 bar..motor er bygd for å tåle 350hk..men T3 turboen er beregnet for inntil 300hk +/-.. Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 jeg har ikke fått motoren til å gå helt reint..den kutter på høyere turtall når jeg lader 1,2kg..får den får lite bensin? Den er jo chippet og har større dyser.. Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Hvor mye fløder dysene dine da? Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 hva med bensin trykket? De fra R eller 968 dysene som de kalles er laget for grunntrykk på 3,8 Bar mens orginalt er trykket 3,2. Må ha justerbar BTR ikke progresiv til disse dysene. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Du burde nok hatt deg en mer effektiv ic også. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 hva med bensin trykket?De fra R eller 968 dysene som de kalles er laget for grunntrykk på 3,8 Bar mens orginalt er trykket 3,2. Må ha justerbar BTR ikke progresiv til disse dysene. Progressiv btr er som regel også justerbar så skjønner ikke helt hvor du vil hen? tenker du på en justerbar linjær btr? hvorfor vil ikke en progressiv btr som er justert til et grunntrykk på 3,8 bar ikke funke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Blir sjelden riktig blandingsforhold med en progresiv btr. Blir for mye bensin når du får ladetrykk. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 njaaaaaaa er ikke helt sikker på at jeg kjøper at det er problemet. han har jo lmm som er noenlunde rett size for dysene og han har en turbo som leverer noe mere luft ved gitt ladetrykk enn den orginale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 T3 fra cosworth leverer kanskje 260@1,4, men kan bare glemme 240-250 på under 1 bar. Koster vel ikkje allverden med en liten bremsing, gjør det vel? Så får vi se ;) Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.