Gå til innhold

Audi ABS problem

Ranger emnet


Reli8

Anbefalte innlegg

sjekkt de klossene og bremseveska? hvis det er noe galt med abs delen så lyser som regel lampa det står abs i den ned utropstegne er om det er slitte klosser eller lite bremseveske.

 

Dette er feil. Leser du boka til bilen. så ser du at varsellyset til bremsesystemet, Skal blinke når det er problem med ABS'en. Så lenge abs lampa lyser i tilegg. Så er det vell ikke så mye tvil hva det er.

 

Du merker jo også det når du kjører bilen hvis ikke ABS'en funker.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er inne på service nå. De tok plugger, luftfilter, oljeskift osv. + en sjekk på resten av bilen. Da sjekket dem også ABS'en. I følge verkstedet så var de bare en programeringsfeil. Så det skulle virke nå.

 

De fant også ei knekkt fjør framme. Så de skal skifte fjørene og.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er inne på service nå. De tok plugger, luftfilter, oljeskift osv. + en sjekk på resten av bilen. Da sjekket dem også ABS'en. I følge verkstedet så var de bare en programeringsfeil. Så det skulle virke nå.

 

De fant også ei knekkt fjør framme. Så de skal skifte fjørene og.

 

kan dette gjelde for meg også?

 

de kom ikke inn på ABS systemet når jg var på Gromstad, det virket som om den ikke eksisterte..

 

tror du det er en programeringsfeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan dette gjelde for meg også?

 

de kom ikke inn på ABS systemet når jg var på Gromstad, det virket som om den ikke eksisterte..

 

tror du det er en programeringsfeil?

 

Sånn jeg forsto det på mekanikeren. Så lå det endel gammle feilkoder der som var det som kom opp hele tiden + det var en innstillingsfeil på ABS'en. Jeg tror de fikk kontakkt med ABS systemet. Så det virker ikke som om det er samme feil.

 

Nå har jeg ikke fått testa noe særligt hvordan det virker på bilen min nå. Har bare blitt køkjøring hjemme. Så jeg vet ikke om det funker helt sånn det skal på min heller.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått testa ABS'en. De har ikke fikset det. Det er ingen virk i det. Det eneste verkstede har gjort er å fjerne varsellampa.

 

I følge det dem på verkstedet sa. så var alt fikset. spurte de flere ganger om de funka som det skulle nå. Da svarte dem at det skulle funke og at dem også hadde prøvekjørt bilen. så allt funka fint.

 

Hva kan være galt da? De får kontakkt med ABS sentralen. Det var ingen feilmeldinger på sensorene eller noe slikt.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du kjørecomputer?

 

hvis ikke så er det jo mulig at de har bare fjernet lampen i dashbordet..

 

Det er jeg ikke helt sikker på :S

 

Tenkte å få kjøpt meg en vag-com kabel. Så få sjekkt litt selv på det.

 

Har snakkt litt med tidligere eiger. I følge han, Så har bilen vært sjekka på versted før pga. feilen på abs'en. Da hadde dem funnet ut at det kunn var en sensor som ikke funka. Pga. dem ikke hadde delen inne og han trengte bilen. Så ble det ikke til at det ble fiksa.

 

Så jeg håper det bare kan være en sensor.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har samma feilen på min jeg også.

 

på min bil har jeg mest problemer når det er veldig kaldt, eller når det er store temperatur endringer. Sjekk ut google, abs repair audi - Google-søk så dukker det opp 577 000 treff. Tydeligvis flere som har samma problemet.

 

På min sitter det 2 releer, så neste gang den feiler, skal jeg prøve releene. Den feiler selvsagt ikke denne uka, så jeg har ikke fått prøvd releene enda :P

 

Min ABS enhet, 8D0 614 111 durer når den har feilet. Den slutter heller ikke å dure etter at bilen er skrudd av. Gir jeg ABS enheten en smekk, slutter den å dure. Glemmer jeg å "smekke den" står den og durer til batteriet er tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

For de av dere som har feil med abs og ikke får kontakt med enheten via wagcom eller tilsvarende diagnose apparater,har jeg en billig løsning..

 

 

MERK AT DETTE GJØRES PÅ EGENT ANNSVAR! Dette har jeg utprøvd på en 99 mod passat med vellykket resultat.

 

 

Det eneste du trenger er loddebolt,loddetinn(helst flere typer,og så tynn som mulig),nål,lupe,pinsett,standley kniv,svart silikon og en JÆVLIG stødig hånd!

 

Man tar ut selve abs pumpen å deler den i to,pumpen og styringen(torx tror jeg det var).På selve styringen har man et svart lokk på siden(ca 5x7 cm). Ta standley kniven å skjær et spor rundt hele lokket i toppen,men vær forsiktig å ikke stikk kniven for langt inn da det er gele,chip og masse ørsmå tråder man nesten bare ser med lupe.

 

når låkket er fjernet så ser man det er to stk loddetinn tråder som ligger tett inntil hverandre,der er som regel problemet,da den ene ryker av.

 

ta så lupen for hånden å registrer deg de ørsmå trådene i gullfarge som også er rundt der. Ta så nålen å skrap bort gele'en rundt de to loddetinntrådene,men vær JÆVLIG forsiktig så ikke de ørsmå gulltrådene ryker,får da er det bare å kjøpe ny!

 

hvis du dytter borti de to loddetrådene så kan man se at den/de trolig er løs/løse. sitter begge fast er det bare å sette på lokket igjen med silikon og montere det sammen igjen da det trolig er en annen feil,bare pass på at det blir tett.

 

Skulle det være at den/de er løse så må man nesten prøve seg fram til hvilket tinn som sitter,da jeg ikke husker hva vi brukte.

 

men,klipp av en liten bit på 1 cm,bøy den til så det får samme buen som de to andre tinntrådene.lodd den lille biten fast på ene siden,og så på den andre. Nå som det er kontakt med begge tinntrådene så skal den virke igjen.

Sett så på lokket med silikon rundt så det blir tett,og la denne tørke helt.

Sett så sammen pumpen og styringen og monter den så tilbake i bilen.

 

Feilen skal trolig være borte nå,mulig det må fjernes feilkode,da jeg ikke husker dette nå.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår