Gå til innhold

hvem trimmer wv proft?

Ranger emnet


golfen86

Anbefalte innlegg

hei har ein g60 som stempel og sylynder e gåen i så nå vurderer eg å borre opp til 1.9l og sette i smidde stemppel, men vet ikkje heilt hva eg trenger. så vil ha kontakt med nåken proffe so kunne hjelpt til litt:P men vis noen vett so hvor mye effekt kan eg få ut av ei g60 blokk medd portett 8v topp smidde stempel og rådde.:???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha komplett/ferdig pakke med alt arbeid inkludert tilpassing av sprutet er det vel egentlig bare SS Tuning her i landet som kan levere komplett pakke.

 

Volksport har vel blitt lagt ned, TS-racing driver vel ikke med G60?

 

Orginale råder og holder til mer effekt enn det du klarer med en g-lader, det gjør også stemplenen. Må du dog borre er det like greit å gå for noen med høyere komp med det samme. Du kan og vurdere lengere råder (144mm vs 136mm G60). De selges for 3000,- av Ole Opsahl på VACN forumet

 

Skal du først porte toppen bør du gå for større eksosventil med en gang. G60 toppen har ikke allverdens flow.

 

En 1,9L med høy komp (relativt), topp med store ventiler og feks Schrick sin 268/276 eller custom kam sammen med portet g-lader, grenerør, god 60-63,5mm eksos og 68mm ladehjul gi opp til 260-270 hk med et godt chip og passende dyser

 

Koster ikke så mye mer å bygge en 16vT på 300 hk heller

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor for bør eg få høyere komp? eg har tenkt å bygge om til turbo litt seinere når lommeboka blir litt tykkere igjen:P

 

 

Turbokit ca 15.000,-

Porting 5.000,- til 6000,- (min)

Stempler med høy komp 4.000,- til 6.000,-

maskinering 2.500,-

Kam 2.500,- til 3.500,-

Mapping fra 2500,-

 

Høyere komp gir høyere effekt

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår