Gå til innhold

forskjell på 200turbo og s2 motor?

Ranger emnet


quattro-power

Anbefalte innlegg

hei, jeg kjøpte meg en audi 90 coupe quattro 20v i sommer, også tok jeg ut motoren fordi jeg fikk tak i en audi 200turbo motor, og fikk satt den rett nedi coupe`n, den starter å går til og med:hellothere: hehe. det jeg altså lurer på er: hva er egentlig forskjell på en audi s2 motor og en 200 turbo motor?:s dem ser jo helt identiske ut, hvertfall med mine øyer:p og har chipa min, så sitter 270hk ca i den nå. :) men har litt lyst å ta ut 400-500 hk av den, men veit jo liksom ikke om jeg kan kjøpe 400hk oppsettet til jonus, for det er liksom til audi s2, så lurer på om jeg kan bruke det oppsettet på motoren min? :s takker for svar :)

 

altså, litt lettere forklart : noen som veit om det er noe forskjell på motorene? å hvis d, så hva er forskjellen?:p

golf 2 1,8cl

1991 audi s2 coupe

opel omega b 2,5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar dette på sparket:

S2=2.2 20v Turbo med motronic innsprut. Div catalysator, lambda og eventuell EGR system

 

200= 2.2 10V Turbo med K-jet system, ikke så moderne som Motronic.

"mekaniske følere", flere slanger. Dyrere å trimme enn 20v.

 

Står fritt for å rette meg selv siden, da opplysninger er gitt på et upassende tidspunkt på døgnet. Dessuten er ikke Audi min store side

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er 20v turbo det jeg har også. :s er motorkode 3b, altså d samma som sitter i dem første motorene som satt i s2`n. før aby kom, så d je egentlig lurer på er om hva som er forskjell på 3b 20v turbo i 200, og 3b 20v turbo i s2?:p

 

Samme motorkode, samme antall hk og nm sier meg at det er akkurat samme motor;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme motor i S2 med 3B (1991-1992) og 200 20V:)

 

Eneste som er forskjell mellom de to bilene er et litt annet ledningsnett (andre farger på ledningene osv)

Og annet svinghjul, da 3B fra S2 har opplagring i svinghjul... mens 200 3B har opplagring i veiva :)

1991 Audi 90 quattro 20V

1997 Audi S6 Plus Sedan

1997 Audi A6 1.9TDI Avant

2000 Mazda 323 Glx (konebil ;) )

x 20stk Audi 90/100/200/S2++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme motor i S2 med 3B (1991-1992) og 200 20V:)

 

Eneste som er forskjell mellom de to bilene er et litt annet ledningsnett (andre farger på ledningene osv)

Og annet svinghjul, da 3B fra S2 har opplagring i svinghjul... mens 200 3B har opplagring i veiva :)

 

så jeg kan altså kjøre med s2 oppsett? og s2 chip? :)

golf 2 1,8cl

1991 audi s2 coupe

opel omega b 2,5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du :)

 

Regner med du skal gjøre litt forbedringer i blokka også, hvis du skal oppgradere til 400-500hk?

 

380hk er liksom det magiske tallet, over det og man bør begynne å bytte råder , stempler osv... :)

1991 Audi 90 quattro 20V

1997 Audi S6 Plus Sedan

1997 Audi A6 1.9TDI Avant

2000 Mazda 323 Glx (konebil ;) )

x 20stk Audi 90/100/200/S2++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bra :D for skal sette inn smidde råder og smidde stempler:P har en kompis som kjørte på gatebil on ice, med audi s2 han har bygd selv, med ca 800hk:p den som d står dekkskift.no på siden av, for dere som var der ;) så fikk litt kløe i finga etter jeg var å så på:)

golf 2 1,8cl

1991 audi s2 coupe

opel omega b 2,5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår