lurepåmye Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 som topic sier. kan jeg bruke GPS som spedometer? fikk 2 feil på Eu kontroll og lurer på om jeg kan vise den med gps istede? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matslukas Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 som topic sier. kan jeg bruke GPS som spedometer? fikk 2 feil på Eu kontroll og lurer på om jeg kan vise den med gps istede? Post spørsmålet ditt under juridisk,mulig noen der kan svare? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Har mine tvil jeg. Sist jeg sjekket virket ikke gps i tuneller... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Kilometertelleren får vel signal fra speedometer enten elektrisk eller med wire. Viss det er visningen og ikke overføring som er defekt, slik at kilometeren fortsatt teller burde det vel være lov å ha et kjøretøy uten fartsvisning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Kilometertelleren får vel signal fra speedometer enten elektrisk eller med wire. Viss det er visningen og ikke overføring som er defekt, slik at kilometeren fortsatt teller burde det vel være lov å ha et kjøretøy uten fartsvisning. Tror du har ting litt bakvendt. Er ingen lov om å ha trip-teller i bilen. Derimot bør du ha speedometer som fungerer slik at du ikke kjører over eller for mye under fartsgrensen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Les Kjøretøyforskriftens kapittel 35 "Hastighetsmåler": <dato>FOR-1994-10-04-918</dato> Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften). Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Februar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Les Kjøretøyforskriftens kapittel 35 "Hastighetsmåler": <dato>FOR-1994-10-04-918</dato> Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften). å hva betyr dette? Hastighetsmåler som oppfyller kravene i direktiv 75/443/EØF vedlegg II, eventuelt som endret ved direktiv 97/39/EF, eller ECE-reg.nr. 39, tillegg 1 anses å oppfylle bestemmelsene i første ledd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Hehe, liten vits å poste en link om en haug av direktiv som ikke sier en dritt. Påbudt med hastighetsmåler er det jo ingen tvil om uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motordal Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 en kammerat godkjente bilen sin med gps en min:) på Biltilsynet. men som sakt kreve biltilsynet ein kmteller pga du betale for antal km du kjøre. men det kan ikkje tast på eukontrollen. på min gps kan du og måle kjørelengde så har jo teller der:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Feil. 2`r på EU kontroll for manglende hastighetsmåler, gps kommer ikke under her. Også mangellapp hvis du blir stoppet i teknisk kontroll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Hastighetsmåler som ikke virker er uten tvil 2er feil på EU kontroll. Dvs at det er en feil som i følge regler må utbedres om du vil beholde skiltene på bilen... Tviler i grunnen på at disse reglene ble laget med tanke på at GPS kan brukes som hastighetsmåler, dermed er det vel ikke noen konkrete bestemmelser på dette da. Men mangellapp på teknisk kontroll? Når begynte de å sjekke speeedometer i teknisk kontroll? Har blitt stoppa 2-3 ganger i teknisk de siste 7 åra, men de har da aldri prøvekjørt bilene mine :D Ikke hadde de fått lov om de spurte heller :drive2 :chairshot Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 å hva betyr dette? Hastighetsmåler som oppfyller kravene i direktiv 75/443/EØF vedlegg II, eventuelt som endret ved direktiv 97/39/EF, eller ECE-reg.nr. 39, tillegg 1 anses å oppfylle bestemmelsene i første ledd. Du kan henvende deg til et av Statens vegvesens regionkontor eller Samferdselsdepartementet, de gir deg nok svar. Hvis ikke er det nok mulig å finne det på internett også. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg