Gå til innhold

Accent - ingen finner feilen

Ranger emnet


Mort1_

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en 1995 Hyundai Accent 1,5 GLS (Aut) som ingen finner ut hva feiler. Bilen fusker veldig når motoren er kald. Den blir bedre når den er varm, men ikke helt bra. Lyden kan minne om en gammel snekke. Responsen ved gasspådrag er dårlig, det er som om motoren blir holdt igjen av noe. Har hatt bilen inne på merkeverksted, som til slutt måtte gi opp(!). Det er ingen feilkoder å avlese. Coil, tennplugger, tennkabler, styringsenhet, luftmassemåler, følere/givere, dyser, bensin, registerreim, og kontakter/ledningsnett er testet og helt ok. Jeg hører at eksosanlegget lekker litt.

Kan det være potten/katalysator som er tett?

Kan det være vakum-problemer?

Noen forslag til hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært borti lignende på jobb, det var en eldre Suzuki med automat. (Liten bil) Sikkert samme motor osv som i din. Vi fant heller ikke feilen, helt.

 

Denne har en slags "gasser" ? Altså den enkle måten for innsp. Isåfall kan noen av følerne på den være defekte, som samtodog kødder med noen av følerne på automat kassa.

 

Meen, om eksosen er tett, hjelper ikke det på...

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvilket innsprøytningssystem det er på bilen. Fant et bilde på finn.no av en lignende bil, med samme motor. Er en 1,5L SOHC, motorkode G4EK.

 

94_-1393364508.jpg&adheading=Hyundai+Accent+1.5+i+12V+Personbil+1995%2C+168950+km.%2C+kr.+19.000%2C-&sid=xz13mafOVU1E061580&adTypeId=20&WT.svl=Minibilde

 

Men ville ikke en feil på følere kommet frem ved diagnosetest? Auto23 sier at de har gått over alle følerne og. Vil en dårlig føler på automtkassen ha noen innvirkning når bilen står i fri (N)? Den fusker nemlig da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jobbet litt med accsenter, er det byttet pluggkabker på den? disse bilene har ganske dårlige pluggkablr. siden det virker som om den blir holdt igjen ved pådrag å fusker selv når den står i nøytral virker det for meg at det er dette som er problemt. dette får du ikke opp på no diagnose apparat. bare prøv å bytt dem. tror nok dette vil hjelpe.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jobbet litt med accsenter, er det byttet pluggkabker på den? disse bilene har ganske dårlige pluggkablr. siden det virker som om den blir holdt igjen ved pådrag å fusker selv når den står i nøytral virker det for meg at det er dette som er problemt. dette får du ikke opp på no diagnose apparat. bare prøv å bytt dem. tror nok dette vil hjelpe.

 

"Det er ingen feilkoder å avlese. Coil, tennplugger, tennkabler, styringsenhet, luftmassemåler, følere/givere, dyser, bensin, registerreim, og kontakter/ledningsnett er testet og helt ok."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er ingen feilkoder å avlese. Coil, tennplugger, tennkabler, styringsenhet, luftmassemåler, følere/givere, dyser, bensin, registerreim, og kontakter/ledningsnett er testet og helt ok."

 

Det er ikke bestandig at de testene er 110% pålitelig.

Og pluggledninger koster vel ikke så mange kroner, syntes det hørtes ut som et bra forslag. Ellers kan det vel være greit å få avklart om eksosen er tett eller ikke før videre feilsøking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bestandig at de testene er 110% pålitelig.

Og pluggledninger koster vel ikke så mange kroner, syntes det hørtes ut som et bra forslag. Ellers kan det vel være greit å få avklart om eksosen er tett eller ikke før videre feilsøking.

 

Tennplugger og -kabler ER byttet. Men det er nok ikke tett eksos. Bilen går nemlig bedre når en gir litt gass og får litt turtall på motoren. Ved tett eksos ville vel motoren bare fått mer motstand ved høyere turtall, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordeler lokk og rotor er det også byttet?

kanskje det er gårn topp, da går de jo ganske dårlig hvordan ser olje di ut da? sort å blank eller som en balding av lakris og melk?

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er VELDIG ofte at det er feil selv om sensorene ikke viser feil ;)

 

På VAG klarer de aldri å se om en luftmassemåler er gåen før de har testet med en ny ;)

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er VELDIG ofte at det er feil selv om sensorene ikke viser feil ;)

 

På VAG klarer de aldri å se om en luftmassemåler er gåen før de har testet med en ny ;)

 

Har prøvd med ny luftmassemåler, ny styreenhet og ny coil

 

Men jeg heller mer og mer mot at det er en sensor som er feil. Er det noen andre måter å sjekke dette på enn å begynne å bytte ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordeler lokk og rotor er det også byttet?

kanskje det er gårn topp, da går de jo ganske dårlig hvordan ser olje di ut da? sort å blank eller som en balding av lakris og melk?

 

Oljen ser helt grei ut, akkurat som den skal. Tror ikke det er toppen som er gåen. Da ville vel kjølevesken ha minket og jeg ville ha merket det på eksosen. Ble også sagt fra Auto23 at det ikke var toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med ny luftmassemåler, ny styreenhet og ny coil

 

Men jeg heller mer og mer mot at det er en sensor som er feil. Er det noen andre måter å sjekke dette på enn å begynne å bytte ut?

 

Hvis du har håndbok (haynes) til bilen trur jeg det skal stå hvilken motstand det skal være på sensorer når de er kalde og varme. Så er det bare og skru de ut og måle med multimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motoren høres ut som en gammel snekke, så er ventilene det første jeg ville ha tatt en titt på ihvertfall, og byttet olje. Ikke sikkert det er feilen, men det kan jo være at oljen er gammel, og da hjelper ny olje veldig på ventil klakkingen ihvertfall.

I og med at det er ett verksted du har hatt bilen på, så burde jo de ha sett på oljen din, og eventuelt anbefalt å bytte den hvis den er gammel.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår