200sx4ever Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Kjøpe meg en audi a4 1.8t nå rett utpå nyåret å da gikk den som ei ræv, dævkjørt tippet jeg siden den var eid av mus med unge. kjørte bilen hjemme lot den stå ute å gå litt sjekket olje, kjølevæske og div i motor rommet. så tenkte jeg å blåse skiten rein å få kjørt han god og varm. kjørete en god tur å fikk følelsen av at den løsnet en del, men ble lissom ikke helt hundre. byttet lmm å da virket det som den kviknet litt til men fortsatt ikke slik jeg mener at den skal gå. så lurer litt på turboen da: kjørere jeg skikkelige hardt får jeg den rødglødenes å det er jo ikke noe unormalt. den får en liten plystre lyd ved pådrag i tredje, kan sammen lignes med sirene lyd lissom detter er vel heller ikke så unormalt? så det egentlige spørsmåle, kan en turbo som blir rødglødene ved aktiv kjøring fortsatt være defekt? å den plystre lyden jeg får kunn i pådrag i tredje gir er den normal? Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Original 150hk? Dei er vel ikkje altfor spreke. Er det ladetrykksmåler i bilen? Det er nok ikkje uvanligt med lekkasje, slik at ladetrykket ikkje er på topp. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Trur todleif er inne på noe... Monter en ladetrykksmåler til innsugsmanifolden (og ikke en sånn billig møkka måler du får på Torshov, men feks et manometer fra TESS). Så kjører du en tur å sjekker trykket og sammenlikner med fabrikksdata. Plystrelyden får meg til å tru det er en trykklekasje etter turboen, derfor. Da vil du tape effekt, og turboen din vil kanskje også overvarve og bli overbelastet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 jeg har en eksos lekasje rundt midtre lydemperen et sted. kan den ha noe med dette å gjøre? jeg prøvde en slik måler hos møller å da fikk jeg 0.14 i ladetrykk. de hadde ikke tid til å hjelpe meg å jeg fikk bare apparatet i handa, vet ikke om det var riktig innstilt en gang. Å ja det er lavtryksutgaven med 150hk. etter som jeg har forstått skal denne lade rundt 0.4 bar. men kan noen si meg siden turboen blir rødglødene hvis jeg kjører den hardt kan den forsatt være defekt eller svekket? også med tanke på at hvis det ladetrykket jeg målte stemmer. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Det med pipinga kan jo hende er pga at det er på 3. gir at turboen får "maxa" seg skikkelig? Min 850 lader ihvertfall max først på 3 gir og da whiner det fælt :) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 ja tanken har streifa meg, men kan ikke huske jeg hadde den lyden i den forige audien jeg hedde, den var chipet å hadde åpent filter å det lager en del støy så har bare kanskje ikke hørt den. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 fortsatt ikke fått noe svar på om en turbo som jobber å blir rødglødene fortsatt kan være deffekt? Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Turboen din er vel sansynligvis iorden, men viss du har ein lekkasje ein plass, vil du ikkje få noko særligt til ladetrykk! Har sjølv antagligt lekkasje i eksossystemet på min. Ved fullt ladetrykk har eg ein ekstra lyd, og den lader ikkje alltid for fullt (0,85bar istedet for 0,9) Du skal vel antagligt klare å høyra om det er lekkasje hjå deg. (litt verre hjå meg, da eksosanlegget er 3cm ifra motoren og eksossystemet er ikkje akkurat originalt!) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 glødende varm turbo altså. får vel alt for mye bensin med så lite trykk da dem skal lade mer orginalt. tett eksos kan det også være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 det er hvis jeg har kjørt gris hehe, ved vanlig kjøring blir det bare litt rødskjær i den som du ser når det er mørkt, har har lest ut feilminne på den og kommer ikke opp noen feil. kan hende jeg har en lekasje i no luftslanger, eksosen er ved den midtre lydemperen å det er ikke så mye så tror ikke jeg skal miste 0.3 bar ved dette. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 min og gløder så fort jeg har gasset på litt, og da kjører jeg langt i fra gris. er ingenting som skal til før den begynner og gløde litt, og det kommer av at turboen er så liten. Før du bytter turboen, så ville jeg gått over og skrudd til allt av slanger som hører til mellom turbo og ic. Så ville jeg ha prøvd en N75J eller en H ventil, som du allikevel må forsterke når/hvis du skal chippe bilen senere, jeg har H ventilen, og det hjalp endel på lade trykket. Deretter ville jeg ha byttet luft filteret, ihvertfall skrudd opp luft filter boksen for å se om det er mye dritt på det. Også kunne du jo ha sjekket om katalysatoren er tett, min var tett når den var orginal, og den ladet nærmere 0.2 bar og gikk som en dass. Kan virke som at ett eller annet(som f.eks eksosen) har tettet seg en plass, hvis turboen blir veldig fort rød glødenes. Dette ville jeg sjekket først ihvertfall,og hvis du har litt penger til overs etter å ha betalt diverse regninger osv, så kunne du jo ha oppgradert disse delene som jeg har nevnt allikevel hvis du skal chippe bilen. Ihvertfall luftfilteret og N75 ventilen, det får du nok for 1200-1500kr tilsammen. Mvh Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 hassa kom meg i forkjøpet men katta... disse kan jo smelte og da blir det veldig tett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 Jepp, katalysator brukes bare under EU-kontrollen, bmw-en min blåste toppakningen pga tett katt.. Siter 230TE/-84 & 280SE/-80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 ok. får sjekke avgassen på den i dag. får vel feil måling hvis den er tett regner jeg med hehe. så blir det vel en n75j ventil og katt erstatter fra bsbildeler takk for all hjelp så langt =) Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 hm, fikk ikke noen feil på avgassen gitt, men gutta menta at selv om katta vet tett ville den alikevel ha effekt på co`n. får ta å pelle den av en dag å kikke å da når den først er ute kan jeg like godt stake ut innmaten eller borre den opp bare. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.