Gå til innhold

fusking på "halvvarm" motor

Ranger emnet


partiro

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en BMW 318 m40 -91.

 

Problemet:

Problemet kommer når jeg har kjørt bilen varm og skrur den av litt. (Ingen problem når motoren er kald.) Når jeg starter bilen igjenn fusker motoren, turtallet går ned til 500 en liten stund, før den går opp til normalt 800. Noen ganger kveles motoren helt ut.

Dersom jeg gir full gass kommer den etter et par sekunder og turtallet går opp som normalt.

 

Noen som har noen tips til hva som kan være galt?

Fuskingen blir verre dess lengre jeg venter med å skru på bilen. Men dersom jeg venter til motoren er helt kald er turtallet bra!

 

 

Har skiftet lambda, renset tomgansmotor, sjekket slanger for falskluft og skitet tennplugger.

Virker som forbruket ligger på 1,2.

 

Håper virkelig noen har tips for dette problemet har plaget meg en god stund nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en BMW 318 m40 -91.

 

Problemet:

Problemet kommer når jeg har kjørt bilen varm og skrur den av litt. (Ingen problem når motoren er kald.) Når jeg starter bilen igjenn fusker motoren, turtallet går ned til 500 en liten stund, før den går opp til normalt 800. Noen ganger kveles motoren helt ut.

Dersom jeg gir full gass kommer den etter et par sekunder og turtallet går opp som normalt.

 

Noen som har noen tips til hva som kan være galt?

Fuskingen blir verre dess lengre jeg venter med å skru på bilen. Men dersom jeg venter til motoren er helt kald er turtallet bra!

 

 

Har skiftet lambda, renset tomgansmotor, sjekket slanger for falskluft og skitet tennplugger.

Virker som forbruket ligger på 1,2.

 

Håper virkelig noen har tips for dette problemet har plaget meg en god stund nå..

 

 

 

Har hatt samme problem som deg i min bmw ( 318i m40 -92 ).

Det ordnet seg når jeg skiftet lambdasonen.

sjekket luftmengdemåleren?

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Har problemet fremdeles, men har funnet ut mer av det.

Når jeg starter opp bilen halvvarm kommer problemet som det bruker. Men dersom jeg kobler ut luftmengdemåleren noen sekunder og tar den inn igjenn, er problemet borte.

Problemet ligger tydeligvis her. Betyr dette dermed at det er lmm som er gåen eller kan det være det elektriske fram til ecu'en?

 

Noen som vet om det også er en temperatursensor i lmm?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde akkurat samme problemet.. kjøpte meg ny LLM, men ble ikke no bedre.. skiftet lamdasonen... funket bra da..

 

Det med at det går bra når du tar ut kontaktn på llm, er fordi den går i nødmodus.. kan kjøres med, MEN anbefales _ikke_

 

 

 

prøvd å brukt kontaktspray i kontaktn på llm?

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

aah.... Jeg hadde det samme problemet med _gammel_ motoren...

 

Prøvde alt mulig... fikk han på merkeverksted, dem fant ingenting feil på datamaskinen.. da skiftet pluggledninger og plugger.. også kjørte man rundt bygget på verkstedet å kom tilbake. Fant ut at plugg nr1 var svart(!!)

 

Ble så frustert etter XX antall tusener på verksted.

 

Så det ente med at jeg skiftet motor.

 

Fant aldri ut av hva som var feilen..

 

 

 

Hadde en teori om at det kunne være vippearmen, men ble rart pga den fungerte jo ordentlig når den var kald.

 

 

PS : Så det jeg har skrevet _før_ her, er bare jeg som har forvekslet motorene mine... så beklager for det.

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på en måte samme prob. Min detter ned helt til bare et par hundre omdr. åsså gir man gass skjer det svært lite. har skiftet belgen ( slange mellom LLM og motor) pga. falsk luft. Lånte en LLM fra en annen motor og da var samme prob. blir frustrert. Men her er prob. slik at det er sånn uansett om motoren er halv varm og varm. Kald er den helt ok. Håper noen finner feilen for oss.

-BMW 318is coupe e36 -93

 

Jeg kan motstå alt, untatt fristelser

 

På leit etter skinn interiør til coupe e36! pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår