Gå til innhold

trimming

Ranger emnet


RoyAndersA

Anbefalte innlegg

Definer dyrt?

Blir nok både bedre og billigere med ny motor (f.eks. GTI 8v/16v) og så eventuelt turbokonvertere.

F.eks. GTI 8v-motoren (1.8) tåler fint rundt 200hk med turbo dersom en skifter toppakning til en i stål, og bruker diselbolter uten strekk.

Det selges ferdige kit, da leveres det 180hk / 210nm @ 0.6 bar.

Tro meg; Dette vet jeg ;)

 

EDIT: Men nå var det ikke dette trådstarter lurte på, beklager :blah:

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier så er det mest hensiktsmessig å bruke et bedre utgangspunkt hvis du vil ha litt mer effekt enn standard GTI.

 

Men, på en annen side så trenger det ikke koste all verden å dra ut 10-15hk av motoren du har nå, en weber som du nevner kan du finne fra f,eks en Sierra/Volvo og kam kan du kjøpe hos f,eks Quattro73..

 

Jeg har en skikkelig billigløsning med GTI kam og en gammel Audi forgasser(Pierburg 2B5), kostet meg en 1000lapp:blah:

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 90 modell, 1.8 med mono-innsprøytning - - tenkte jeg skulle ribbe den innvendig. guttungen mente vi burde ha ti eksoser og en vinge på taket (han er 5 )

har noen gamle 5 eikers compomotive felger jeg skal lakke hvite.

 

men i den samme ånd ... jeg gidder ikke bytte motor ... enda .. enkle mods på denne motoren ville være ? ?

 

får lage meg en prosjekttråd senere, når jeg er ferdig med oppussingen av huset ..

o 1998 Audi S8

o 1981 Porsche 911 Turbo

o 1956 Vw Ragtop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 90 modell, 1.8 med mono-innsprøytning - - tenkte jeg skulle ribbe den innvendig. guttungen mente vi burde ha ti eksoser og en vinge på taket (han er 5 )

har noen gamle 5 eikers compomotive felger jeg skal lakke hvite.

 

men i den samme ånd ... jeg gidder ikke bytte motor ... enda .. enkle mods på denne motoren ville være ? ?

 

får lage meg en prosjekttråd senere, når jeg er ferdig med oppussingen av huset ..

 

Den motoren (kode RP) er laget for å gå på 91oktan bensin, så det er mulig å justere opp tenningen en del uten at du får banking hvis du bruker 95 eller 98. Dette vil gi en liten effektøkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i den samme ånd ... jeg gidder ikke bytte motor ... enda .. enkle mods på denne motoren ville være ? ?

 

Fjerne luftslangene frem til luftfilteret --> +1 til 2 hk

Kun trimkam --> 100 hk.

Trimkam og 32/36 DGV --> 110 hk

Trimkam, portet topp mm, forbedret eksos og enkel 45 DCOE --> ~140 hk

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår