Gå til innhold

problem med koding av nøkkel

Ranger emnet


Qstein

Anbefalte innlegg

Har en Golf 3 1.6 96mod som ble byttet motor på.

 

Fikk beskjed fra en fyr på et verksted at det eneste som gjennstår er å kode om nøkkelen. Bilen starter nå, men kun i 1 sekund av ganga. Han mente det var selve kabelen som går fra tenninga og under til den boksen som var et brudd på eller noe, men kjøpte ny sperre, ny tacho kabel (kina type) men får ikke kontakt med bilen. Har også testa med en kvalitets obd2 kabel.

 

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har orginal startsperre så skal du ha et sort felt der metallet begynner på nøkkelen, som vist på bildet under, se på de nederste nøklene.

VW1.JPG

 

Men kan jo være du har alarm med startsperre?

 

Nå er ikke jeg så godt kjent med denne motoren som du har, men har opplevd på en gammel celica at når luftmassemåleren var utkoblet eller defekt så gikk motoren i 1 sek før den stoppet, men kan jo være denne motoren skal gå i nødmodus og fungere selv om den er defekt.

 

edit: På min GTi 16v skjedde det du beskriver ved oppstart etter at jeg tok reg.reim bytte, da hadde jeg glemt å sette på vakumslangen som gav vakum til hjernen.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Golf 3 1.6 96mod som ble byttet motor på.

 

Fikk beskjed fra en fyr på et verksted at det eneste som gjennstår er å kode om nøkkelen. Bilen starter nå, men kun i 1 sekund av ganga. Han mente det var selve kabelen som går fra tenninga og under til den boksen som var et brudd på eller noe, men kjøpte ny sperre, ny tacho kabel (kina type) men får ikke kontakt med bilen. Har også testa med en kvalitets obd2 kabel.

 

Noen tips? :)

 

Visst det er kopla opp defa alarm opp mot startsperra kan denne vere problemet.

Men tror nok du må til et org. verksted for å kode om nøkkelen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! :)

golf 3 gtd special:

Jeg har den nøkkelen øverst til høyre, vil det si at det ikke er startsperre på den? Har en svart plastikk boks som skyves på tenninga, med en kabel som går til en boks under dashen. videre fra boksen går det en kabel til hjernen mest sannsynlig.

 

MEN har også defa alarm! den skulle vært tjuvkobla, men ikke vet jeg. Etter som jeg har hørt og lest så skal den gå ann å kodes fra tacho 2.2 hvertfall. men jeg ikke får koblet meg til bilen :/

 

Skal se om jeg rekker en tur opp etterpå, så kan jeg ta noen bilder, kansje det kan hjelpe :)

 

Takk for gode svar !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk om du får gnist, å bensin etter det ene sekundet den sviver? får du ikke det så er det jo bare til å begynne å feilsøke, men så lenge du får start på den i 1 sekund så skal det ikke være startsperra for den tar gnisten(så vidt som jeg husker)...

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår