Gå til innhold

Grenrør og ekstern wastegate.

Ranger emnet


pet

Anbefalte innlegg

Har laget grenrør til bilen min. for og gjøre ting enkelt ble det laget med twin entry flens. Turboen har single. Hadde tenkt å bruke den interne wg på turboen, men pga at jeg må vri på turboen utgår den.

 

Er det mulig å sette på en eksten wg på dette grenrøret med tilkobling bare fra den ene siden, eller må jeg ha utløp fra begge?

 

b20029.jpg

b20042.jpg

 

Ps: Ja jeg vet at dette grenrøret er langt fra optimalt med tanke på tennrekkefølge og lenge osv. Dette er versjon 1:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ha kjørt wastegateutgangen på begge røra.. Blir jo litt dumt hvis eksosen fra 3 sylindere skal inn i eksoshuset for så å tilbake i grenrøret og ut wastegaten. Kommer helt sikkert til å fungere uansett hvordan du gjør det, men er vel like greit å være på den sikre siden. Enklere å gjøre det nå enn senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksoshuset vil jo stå som det står,får ikke vridd det noe særlig når det er skrudd fast i grenrøret!

 

Er jo bare å justere inn lagerdelen i +/- 15 grader loddlinje og deretter sette komp.huset som du vil ha det.

Og så bygge om braketten til aktuatorklokka så den passer på komp huset i den posisjonen du vil ha klokka.

 

Skulle du kræsje med røret som går ut fra komp. huset så er det mulig å vinkle staget ut fra akt.klokka noen grader sef.

 

Skal du bruke ekstern Wg. så må nok ta hull på begge kollektorene,så du får ut nok eksos til å klare å regulere trykket effektivt. Ser ikke ut som du har tenkt å lade 0,2bar med den turboen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tar ut fra begge kollektorene og så splitter du røra med ei plate inn mot wastegaten for å få delt røra helt til wastegateflensen. du kan jo også bruke 2 wastegater men vil nok være litt smør på flesk. er korrekt som aceofspades sier at du må gjøre det slik for å få stabilisert trykket på et sjikkelig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår