totte88 Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 hei hei, biln min en 90 mod 240 med FK bruker ALTFOR mye bensin! har ikke regnet ut hvor mye på mila for tellern funker ikke! er ingen feilkode å ingen ting som virker feil! men bilen fungerer ellers heilt fint å sånt, blir jo end el stikkflammer og slik å lukter uforbrent bensin på lang vei.. mye mer enn det burde! må fylle for rundt 200 kr dagen å da kjører jeg ikke mye.. til jobb som er 7 min unna, å littegranne på ettermiddagen!.. noen ideer på hva jeg kan sjekke`?? ` Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 hei hei, biln min en 90 mod 240 med FK bruker ALTFOR mye bensin! har ikke regnet ut hvor mye på mila for tellern funker ikke! er ingen feilkode å ingen ting som virker feil! men bilen fungerer ellers heilt fint å sånt, blir jo end el stikkflammer og slik å lukter uforbrent bensin på lang vei.. mye mer enn det burde! må fylle for rundt 200 kr dagen å da kjører jeg ikke mye.. til jobb som er 7 min unna, å littegranne på ettermiddagen!.. noen ideer på hva jeg kan sjekke`?? ` Hvor langt er det til jobb da (i km) ? :) Sjekket feilkoder? Ellers er brickboard FAQ-en godt lesestoff. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 er sirka 7 km til jobben.. har også åpen dumpventli, t3 turbo og justert litt på gasspjelde, pga av dumpen kan dn stoppe litt på tomgang av å til! får dn feilkoden med hastighetsignal av å tiL! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 har du prøvd å bytte dump? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Vakumlekkasje! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 napp av vakuumslangen til dumpen å se om den forandrer seg noe.. åssen går bilen da? er en feilkode på for rik/mager blanding, så rart at ikke den kommer.. du har sjekka for koder i begge uttak sant? 2 og 6 er det vel som gjelder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 2 er bensin og 6 er tenning ja. Kan være lambada også da. Åpen dump på denne motoren, fysjameg! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 skulle jo fått utslag med feilkode da.. om en napper av den ledningen som er for seg selv, skal en vel få 0.5volt hvis en mpåler over den og jord.. btr er det også noen som sliter med, så kunne jo målt bensintrykket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Soter den mye bak? Hvis du ruser den? For det er ikke unormalt at en ft bruker mye bensin på småkjøring, den blir ikke varm før du er kommet deg på jobb en gang. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Mener jeg hørte en fyr som prata om at bilen går i en slags "nødmodus" tilsvarende når lambda eller lmm ikke fungerer når dn ikke får hastighets signal.. Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 linka hem! :partyon: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 heiv nettopp på åpne dumpen, har kjørt uten noe som helst.. har ikke no vakuumlekkasje.. eneste er jo at jeg har laget hull i slangen til WG for å få høyere ladetrykk. hmm. bilen blir akkurat varm til jeg kommer meg til jobb. har glømt å si at når dn er kald å det er ganske kaldt ute.. rund 0 grader å nedover.. så fjusker biln voldsomt i sirka 2 min! d blei ikke bedre når jeg fjernet hjullet til WG.. så er noe annet fjusk og! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 bensintrykket ligger på 4 bar med vakuum på på tomgang.. har bensntrykksmåler koplet til hele tiden:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 kjørte 7 mil en stund tilbake.. å da jikk 22 liter bensin.. å d var ikke SVINkjøring da! så er på langkjøring også! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 bensintrykket ligger på 4 bar med vakuum på på tomgang.. har bensntrykksmåler koplet til hele tiden:) Da har du feil trykk. På tomgang bør du ca -0,6 bar. Bensintrykket bør da ligge på ca 2,5 bar. Så hvis du har 4 bar på tomgang, så er det noe gæli. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg