Jonaldo Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Sikkert hundre tråder om dette her, men med over 400 sider å bla gjennom så starter jeg en ny tråd. Lurer egentlig bare på hvor jeg får tak i billige fjører som senker såpass at det blir pent og ikke for ille å kjøre med. Et stort pluss hvis det er lovlig (tüv) også. Hvor vanskelig er det å bytte fjører for en uten eget verksted og ikke så veldig peiling på understell? Hvis det er vanskelig: Noen som gjør dette til en snill pris? Bilen er en 86 240 GLE 2,3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 bcb har pakke tilbud oplegg... fjører og dempera, koni.. billigaste eg har sett... eller så har du jo jamex.. :P det billige alternativet... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Fant fjører på Eiker Motorshop som senker 40mm med Tüv til 998,-. Problemet er da bare å få de på bilen...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Er ikke så vanskelig å bytte fjærer. Bak er det gjort på 10 minutter. Forran er det litt værre men du klarer det nok.. Du kan se her. Dette er til 740 men regner med det er mye likt.. 740strut Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Ikke store prisforskjellen på jamex og lesjøfors, så når du likevel skal kjøpe nytt så kjøp for all del lesjøfors som har TÜV. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Hvor får jeg tak i Lesjöfors til en grei pris da? Tror jeg skjønte litt av den "bruksanvisningen" Golfy. Skal nok få det til, men er litt redd for å kødde med såpass vitale deler på bilen selv siden jeg har en sønn på 1,5 år som elsker å være med i Volvo'n. Begynner faktisk å hylgrine når vi parkerer og stopper motoren:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Lesjöfors koster 1295kr for sedan og 1495kr for stv hos pedersens-racing.no Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 Classic Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Fjørene på Eiker er Lesjöfors, de selges bare under et annet navn. Siter 1992 Volvo 240 Classic Herregärdsvagn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 for all del ikke kjøp jamex Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Problemet er da bare å få de på bilen...... Kunne sikkert hjelpa deg med å bytte fjærer jeg ;) Men hvis demperne foran er mange år gammle, så ville jeg anbefalt deg å bytte dem i samme slengen. Koster ikke mer enn 200 pr demper foran på biltema, Og dem er helt greie. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Dette begynner jo å høres veldig bra ut:) Bilen er ingen skjønnhet og skal bare brukes, men Volvo og senking hører liksom sammen. Ganske kjip når den står en halvmeter over bakken....... Skal stikke innom Eiker Motorshop en dag jeg. Og kanskje Biltema også. Har du et sted å stå eller Emilhetty? Kaldt å skru ute om dagen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Har du et sted å stå eller Emilhetty? Kaldt å skru ute om dagen. Jeg har ganske mange steder å stå egentlig, pleier som regel å stå på jobben til fattern. Men der har han bare lov til å holde på med bilen til dem som er i familie. Så da er det uaktuelt å stå der. Noen ganger så står jeg hjemme hos _-sleggemekk-_, faren hans har verksted på låven. Jeg kan ta å høre med han om det kan være mulig å stå der. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Hvis du likevel skulle gå for jamex så har jeg 4 fjærer du kan få kjøpe som satt på bilen min når jeg kjøpte den, men som sagt, sats heller på lesjøfors. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Og for all del, IKKE kjøp Biltema-støtdempere!! 2 av bilene jeg har utpå gården her har 4x nye Biltema-dempere, men alle 8 har innvendig lekasje! Når jeg dytter ned bilene i hvert av hjørnene, bånner demperene på første "jukket" før de begynner å virke.. Mulig Biltema-demperene er konstruert slik att det der er riktig, men jeg stoler ikke på de værtfall.. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Og for all del' date=' IKKE kjøp Biltema-støtdempere!!2 av bilene jeg har utpå gården her har 4x nye Biltema-dempere, men alle 8 har innvendig lekasje! Når jeg dytter ned bilene i hvert av hjørnene, bånner demperene på første "jukket" før de begynner å virke.. Mulig Biltema-demperene er konstruert slik att det der er riktig, men jeg stoler ikke på de værtfall..[/quote'] Har kjørt ganske lenge med biltema dempere jeg, og har ikke hatt noe problemmer med dem. Vil nå heller si at det er monteringsfeil enn feil på demperne jeg da. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg