Gå til innhold

Radiator i bagasjerom

Ranger emnet


knallertkongen

Anbefalte innlegg

Ser på att mesteparten av racing\rallybiler har radiator i bagasjerom med rør som går igjennom førerhuset, kva er dette godt for? er det for att det skal bli lettere å skru på motoren framme? evt radiator mindre utsatt for skade ved krasj.

 

Og hvis man skal lage seg ei sånn løsning hvordan kan man lage det best da og etter reglene i bilsportboken, eg har en escort cosworth div 1 rallybil:)

Audi a4 1,8Ts 98mod med motec m4 datasprut bygd om motor

-Suzuki rm250 2 takt trimmet 63hk

-suzuki 250 firhjuling med 4wd og sperre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på att mesteparten av racing\rallybiler har radiator i bagasjerom med rør som går igjennom førerhuset, kva er dette godt for? er det for att det skal bli lettere å skru på motoren framme? evt radiator mindre utsatt for skade ved krasj.

 

Og hvis man skal lage seg ei sånn løsning hvordan kan man lage det best da og etter reglene i bilsportboken, eg har en escort cosworth div 1 rallybil:)

 

Hei.

 

Les og lær! Norges Bilsportforbund - Reglement

 

Det spørs vel litt hva slags bil man har av virkningen med vekt fordeling på dette. Men det er jo en fordel om man skulle krokke litt i fronten pga skjøre radiatorer osv.

 

Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den blir vel satt bak pga vekt fordeling... men er jo oxo snart med tanke på vis ed skulle få trykt inn fronten, men blir en på kjørt i ræva så er en jo like langt...

 

vi satte den baki på en ascona med rekke sekser en gang og da pga plass mangel, slet med å få lufta det og med at den kokte hele tiden, men etter å ha montert sirkulasjons pumpe så ble det bedre, lagde flere og flere løsninger for vert løp som var og det ble bedre og bedre, men så ble den borte på bud...

la inn at varme aparats register i ene lykte hulet freme med ell vifte på blant annet, når den skulle luftes så måtte vi skru av termostats huset fremme, samt låkket på radiatoren baki

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har skjønt det på div RCN-folk med radiatoren baki, så lønner det seg å jekke opp bilen høyt bak når man lufter ut systemet. Men, ei sirkulasjonspumpe skader garantert ikke. :-)

Bygger man særiøst uten å måtte tenke på bud-regler, er det like greit å gjøre det så skikkelig som mulig. Kjedelig med koking på en bra motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bilcros er det hvertfall sånn att rørene igjenom cupen må være kober rør, å alle skjøter å slikk må være sveiset. også må rørene være isolert med bur polstring eller lignende.

 

Men skal man ha radiatoren bak så mener nå jeg att man bare kan invistere i en skikkelig pumpe med en gang jeg da : )

Opel Astra GSI-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tror eg skal ha elektrisk vannpumpe og ei sirkulasjonspumpe i tilegg, så legger eg rustfrie stålrør bak med sveisede bend. Så lager eg luftinntak på plexiglassvinduet som han hafsengen har på cosworthen sin:)

Audi a4 1,8Ts 98mod med motec m4 datasprut bygd om motor

-Suzuki rm250 2 takt trimmet 63hk

-suzuki 250 firhjuling med 4wd og sperre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår