Gå til innhold

Dimensjonere bensinsystem (hjelp?!)

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å prosjektere litt bensin i børsa etterhvert...

Men er ett par ting jeg er litt usikker på:

Catchtank: Størrelse? Sveiser selv i alu men usikker på hvor stor den bør være.

Hovedpumpe: Blir nok til å kjøre ei 044 pumpe ser det ut til. Hvor mye holder den alene til?

Matepumpe®: Holder den originale eller bør jeg montere en større eller evt 2 originale?

Rør, slanger etc: Holder originale rør og slanger? Husker ikke dim på de men når bør jeg vurdere å bytte?

Bensinfilter: hørte euro momla noe om at filter til audi s2 hadde mindre motstand og var bolt on en gang. Men noen som vet?

 

Kommer til å bruke original tank under bilen.

Bør ha suppe nok til oppimot 500hk for å ha litt å gå på, bedre med overdimensjonert anlegg enn for lite etter erfaring (brente ringer+++).

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt på det samme selv. Men hva skal jeg sette der? Eller skal jeg sette inn 2 orginale matepumper?

Har testa hva som skjer hvis hovedpumpe ikke gir nok, og det gidder jeg ikke flere ganger for det var ikke noe morro...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei stod ikke noe ut av blokka, men kom mye olje ut av veivhusåndinga...

Også gjorde den vel 120max på slutta da det bare var ordentlig komp på en sylinder og gjennomslag til tusen på de 3 siste.

Tror det skal gå å få 2 pumper nedi der, jeg får forske litt på det tror jeg...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10mm? Er det 8mm som er std?

Hmm, har ett par lengder med noen rustfrie rør som jeg tror er i passende dim, det må da bli bra.

Ellers så har jeg forska litt.

Og kommet fram til at det er lurt å strupe returen fra catchtanken med en justerbar btr for gassermotorer så det er litt overtrykk i tanken. Da vil hovedpumpa fløde en del mere.

 

Egentlig bare forpumpe(ne) jeg er usikker på nå... Noen forslag?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sikkert to stk nedi selve tanken, men du må huske skvalping da. Hjelper ikke med to pumper som suger luft i svinger og under pådrag. Espen MG sin løsning er nok bedre vil jeg tro. Trenger ikke bekymre deg for at pumpen lekker heller, når den står i tanken. Hehe! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10mm er drøyt mye, var en stor diskusjon på savarturbo.se om det.

 

De gamle muskelbilene med 400+hk. har 3/8" (som er ganske nære 10mm) drivstoffrør hvertfall.. Funker bra der!? Og tydeligvis trengs såpass på så mye effekt..

Ja jeg vet at en bigblock drar mye bensin,men det gjør jo en turbomotor på 400+hk ved full gass også!!

 

Nå står jo pumpa på en bigblock på blokka så mulig det blir forskjell. I og med den står i andre enden av røret (suger)i forhold til en med innsprøytning..

 

Jeg tror ikke 10mm blir for drøyt hvertfall..

 

I såfall så er det bare å bytte om og bruke 10mm til retur og det org. som tur.. :)

 

Org. fødepumpe og 044 pumpe er det vel folk her inne som kjører med på ca.450hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår