Gå til innhold

har en mistanke om at jeg må bytte fjærer på biln. noen tips?

Ranger emnet

Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

Gjest sicarlse

heiste bilen opp for å sveise eksosen, så så jeg demperne så litt slitne ut, noe som forøvrig kan stemme, siden den er jævla segen i rævva. var også noe mansjetter eller noe deksel rundt benet som var borte.

1)er det stor prisforskjell på original og evt slike bilstein dempere?

2)kan jeg bytte bare de bak?

3)noen som kan gi meg priser på dette fra feks en seriøs forhandler? har ikke handla så mye av volvodeler nytt:)

har jo en litt aktiv kjørestil når jeg kjører volvo. og jeg syns bilen henger godt på veien nå til vanlig kjøring:) men kunne gjerne tenkt den litt stivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan selvfølgelig bare bytte de bak, men det er noe dritt å kjøre med. Er den stiv bak og myk framme, så har du en drittbil å kjøre. Tro meg, jeg hadde Gule Koni bak og originale av noe slag framme. Ikke å anbefale. 2 x Bilstein bak blir vel 3000,- ca. Aner ikke hva nye originale koster, men du kjøper heller Bilstein! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

ja men satan så dyrt da :scared

3000 bare bak har ikke jeg råd til...

ser poenget ditt med myk framme, stiv bak ja. kunne vel egentlig tenkt meg til det:)

finnes det ikke noe "økonomidempere"? har jo sett bilstein har forskjellige modeller osv, men husker ikke hvor.

har jo jævlig dårlig råd, pga diverse "dumme" bøter. og nå er jo høysesongen for regninger. autopass i bom skal betales, årsavgift, forsikring, PPK, +++. så ekke stas med 50kr timen da:(

thanx for your time BTW:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe olje-dempere på Biltema som er det billigste alternativet til 149,- pr stk.

Eg kjøpte gassdemepere til ca 300,- på bilextra.

Originalt er vel dyrare enn begge dei alternativa vil eg tru.

For å få den stivare kan du kjøpe forsterka fjører bak på biltema, stivere enn lesjøfors, men den blir jævlig høg bak so du kan sikkert kappe dei 4-5 cm utan at det blir for lavt, berre å prøve seg fram...

Skal du ha den godkjent med senkeset er det lesjøfors dei fleste kjøper til ca 1500,- med pedersen racing, dei er også litt stivare enn originale fjører.

Dette temaet finn du mykje om viss du tar et liet søk i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

korrekt, godkjenning er det viktigste..

har et sett med lesjø i garasjen nå:) men tror det blir litt drøyt med 100mm senk:( kan vel så vidt ha verktøy og i alle fall ikke folk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider