Roads Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Jeg bare lurer på hva jeg egentlig trenger for og montere turbo i bilen min? Bilen er foresten en skoda favorit 1,3. Hvordan går man fram for å montere turbo? Siter Skoda Favorit 1,3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 litt av et prosjekt du ska bynn me, lykke til:) Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Tror det er enklere å bytte motor men hvis du bare søker litt her på forumet så finner du nok mange tråder om akkurat dette. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_power Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Du må ha: Turbo Turbo manifold Oljekjølar Dump valve eller Pop off Downpipe Wastgate Trykk slange frå turbo Olje rør til/ frå Turbo Bensin og tenning: Ekstra dyser, datasprut eller noe for å gje motoren meir bensin og justere tenning Lamda sonde eller temp sonde i eksos Intercooler større eksos ( motoren puster meir- blir kvitt meir avgasssa + du oppnår meir Hk. :) Siter Honda Accord 91mod. Powered by kicker:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Racing_Lars Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 driver å skal montere turbo på en sierra. kan nevne følgende: turbo + wastegate (ofte integrert) intercooler andre dyser, evt. tilleggssprut trykkrør oljeslange til og fra turbo eksosmanifoil med turbo flens tenningsforkyver (MÅ ikke ha, men anbefales) div. slanger til å skjøte trykkrør (silikon anbefales) downpipe dumpventil(må ikke ha, men sparer turboen for slitasje) siden du ikke vet hva som trengs, så anbefaler jeg at du leser og lærer litt mer om hvordan en overladet motor fungerer før du setter i gang med et sånt prosjekt :) var en fyr på fmcn forumet som la ut en guide til turbokonvertering: http://www.desire4photo.com/cars/turbo_guide.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roads Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 takk for mange nyttige svar. ser ut som dette blir ett prosjekt til sommeren. Hvor mye effekt er det å hente ved å sette turbo i bilen? Finnes det noen andre måter å øke effekten på? Siter Skoda Favorit 1,3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Turbokonvertere en liten 1,3 liter så tror jeg ikke du får så mye. Spørs hvor mye du vil legge i det. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Honda_power Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 vist det er skikkeli bygd rekner dei vel 30-50% Siter Honda Accord 91mod. Powered by kicker:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Finnes det noen andre måter å øke effekten på? Ja. Bytte bil (ofte det rimeligste), bytte motor til en større fra samme bilmerke. Bygge om til større motor fra anen bil. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 takk for mange nyttige svar. ser ut som dette blir ett prosjekt til sommeren.Hvor mye effekt er det å hente ved å sette turbo i bilen? Finnes det noen andre måter å øke effekten på? Kompressor er et alternativ men det er neste samme ting som trengs til det som til turbokonvertering. Men får å få mere effekt kan du porte og plane topp, kvassere kam, større dyser og høyere bensintrykk, effektanlegg og åpent luftfilter og vektreduksjon av bilen. med andre ord; kast ut unødvendig skrot fra bagasjerom som bilstereo. :afro Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Turbokonvertere en liten 1,3 liter så tror jeg ikke du får så mye. Spørs hvor mye du vil legge i det. Jeg vet om en liten 1.3 (som det er lagt i penger på) som har mer hester enn 99 % av det som møter opp på Gatebil. (skal dog sies at denne kun er til rett-frem-kjøring under ordnede forhold...siden det var en Hayabusa :) ) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 Jeg vet om en liten 1.3 (som det er lagt i penger på) som har mer hester enn 99 % av det som møter opp på Gatebil. (skal dog sies at denne kun er til rett-frem-kjøring under ordnede forhold...siden det var en Hayabusa :) ) Kan vel nevne Mazda Rx7 og.. Men det er jo to helt forskjellige motorer i forhold til den motoren som tråd starter har som utgangspunkt...:pimp Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimny4x4 Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 Kan vel nevne Mazda Rx7 og.. Men det er jo to helt forskjellige motorer i forhold til den motoren som tråd starter har som utgangspunkt...:pimp dette er en Wankel motor som mazda har produsert. dette er en helt annen motor konstruksjon. med det at den har roterende skiver i stedenfor stempler. denne motoren har 3 forbrenninger på1 rotasjon per skive. i forhold til en OTTO motor som har 1 forbrenning på 2 rotasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 Kan vel nevne Mazda Rx7 og.. Men det er jo to helt forskjellige motorer i forhold til den motoren som tråd starter har som utgangspunkt...:pimp Jupp. Og forvente 980+ hk ut av hans er vel kanskje å ta i noe.. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.