Gå til innhold

-golf2- Golfen min er vanskelig..

Ranger emnet


SuperMario

Anbefalte innlegg

Heisann.. Har en golf2 84mod med 1,6 og automat av alle ting(skal bort i løpet av vinteren..)

Sliter med grufull ettertenning, har problemer med at hurtig tomgangen kopler inn under kjøring, gjør ikke det hvis jeg struper vakum slangen til klokken(den "ufo" saken på venstre side.). virker som om jeg mister vakum en plass, har problemer med at bremsekraft forsterkeren fjusker av og til, akkurat som membraen, lekker, eller slangen inn dit. Men dette skjer bare av og til, og da fjusker bilen når jeg tråkker på bremsen.. Men hvis dette var membraen i br.kraft forst. skulle den vel oppføre seg slik hele tiden??

Har skiftet alle vakumslanger til forgasseren og fordeler, samt brukt startgass for å finne lekkasjer,uten hell.. Beynner å bli lei no.. =)

Håpe noen kan gi meg gode råd.. =)

--- =) ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SuperMario

kjører på 95, men har ikke hatt problemet tidligere med denne bensin, har forsøkt å justere tenning, uten at det hjalp...=(

 

du har 2e2,, da er det et spjeld som skal lukkes på gassern når bilen slås av.. dette "kveler" bilen.

 

mener og huske at det er noen andre funksjoner på 2e2 gasser når den brukes på automat kasse en manuel.. så skal ikke utale meg om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

 

du har 2e2,, da er det et spjeld som skal lukkes på gassern når bilen slås av.. dette "kveler" bilen.

 

mener og huske at det er noen andre funksjoner på 2e2 gasser når den brukes på automat kasse en manuel.. så skal ikke utale meg om det..

 

spjeld som skal kvele motoren ved stopp? Når du skrur av tenning stopper du jo bilen.. =) Men du mener kansjkje at dette spjeldet hindrer at bensin dras gjennom forgasser i stopp øyeblikket?

Dette med vakum og styring av det er vel mest sannsynlig årsak? Denne forgasseren var fra en med manuell girkasse, men ble montert av verksted med deler fra min gamle gasser, fungerte prikkfritt i ca.3 mnd.. Under langkjøring på ca.30 mil, virker det som den blir "sur", vil ikke fungere skikkelig uten full gass, og over 3000 o\min..

--- =) ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje litt off-topic dette, men du sier at automaten skal bort. Da vet du antakeligvis hva som må byttes for å få manuell gir... er det kun girkasse?

 

Hvis jeg kjøper en Golf 1 jeg ser litt på, så er det automat og jeg vil gjerne konvertere til manuell...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SuperMario

 

spjeld som skal kvele motoren ved stopp? Når du skrur av tenning stopper du jo bilen.. =) Men du mener kansjkje at dette spjeldet hindrer at bensin dras gjennom forgasser i stopp øyeblikket?

Dette med vakum og styring av det er vel mest sannsynlig årsak? Denne forgasseren var fra en med manuell girkasse, men ble montert av verksted med deler fra min gamle gasser, fungerte prikkfritt i ca.3 mnd.. Under langkjøring på ca.30 mil, virker det som den blir "sur", vil ikke fungere skikkelig uten full gass, og over 3000 o\min..

 

men sjekk det spjeldet.. jeg hadde også etter tenning som faen.. justerte og sim salla bim.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekka plussledninga som går opp under forgasseren?

 

hvis denne er slete av så er en av de elektro-vakuum-ventilene trolig på bærtur, og kan gi artige resultater.

 

hvis den er slete av, så prøv å gi den + fra coilen og se hva som skjer.

 

 

siden du ikke har noen vakuumlekasjer, så må det være noe med ventilene som styrer vakuumet til trepunktsdåsa vil jeg tro.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Er kanskje litt off-topic dette, men du sier at automaten skal bort. Da vet du antakeligvis hva som må byttes for å få manuell gir... er det kun girkasse?

 

Hvis jeg kjøper en Golf 1 jeg ser litt på, så er det automat og jeg vil gjerne konvertere til manuell...

 

Må jo ha pedal settet,samt girstangen med alle overføringene til dette..

Må også ha svinghjul med clutch & clutch hus, og starter.

--- =) ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

har du sjekka plussledninga som går opp under forgasseren?

 

hvis denne er slete av så er en av de elektro-vakuum-ventilene trolig på bærtur, og kan gi artige resultater.

 

hvis den er slete av, så prøv å gi den + fra coilen og se hva som skjer.

 

 

siden du ikke har noen vakuumlekasjer, så må det være noe med ventilene som styrer vakuumet til trepunktsdåsa vil jeg tro.

Må jo få den målt, vet du verdiene den skal ha?

Begynner å bli irritert på bilen nå, har skiftet det meste til forgasseren, untatt 3-punkts dåsa og selve gasseren, men dette var jo skiftet for kort tid siden.

--- =) ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SuperMario

Må jo få den målt, vet du verdiene den skal ha?

Begynner å bli irritert på bilen nå, har skiftet det meste til forgasseren, untatt 3-punkts dåsa og selve gasseren, men dette var jo skiftet for kort tid siden.

 

trenger ikke måle.. er bare bimetall fjører.. så lenge de får + og minus funker det.. legg en fra +en på coilen som prosjekt rust sier.. jordinga er sikkert i boks.. den går til motorn.. hvis ikke kan du jo måle..

 

jeg la opp selv fra coilen og karassori til disse punktene, de ska egentlig få "variabel" jord.. ell bare jord i blandt på en lettere måte.. men så lenge de får spenning når bilen starter er det ikke no problemos..

 

Ene fyren på verkstedet mente e hadde gjort det feil når e la ledningnen fra coilen.. men viste seg at han tok feil..

 

du kan jo bare løse vakum slangene bak på de to "kontaktene" også da og se hva som skjer.

 

lykke til

 

ps: står at det er polarisering på den ene + på ene siden og - på andre. du får prøve deg fram..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

 

trenger ikke måle.. er bare bimetall fjører.. så lenge de får + og minus funker det.. legg en fra +en på coilen som prosjekt rust sier.. jordinga er sikkert i boks.. den går til motorn.. hvis ikke kan du jo måle..

 

jeg la opp selv fra coilen og karassori til disse punktene, de ska egentlig få "variabel" jord.. ell bare jord i blandt på en lettere måte.. men så lenge de får spenning når bilen starter er det ikke no problemos..

 

Ene fyren på verkstedet mente e hadde gjort det feil når e la ledningnen fra coilen.. men viste seg at han tok feil..

 

du kan jo bare løse vakum slangene bak på de to "kontaktene" også da og se hva som skjer.

 

lykke til

 

Tusen takk! =)

Skal få sjekket dette ut i morgen, får håpe det funker.. =)

 

ps: står at det er polarisering på den ene + på ene siden og - på andre. du får prøve deg fram..

--- =) ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår