Gå til innhold

civic trøbbel!!!


sierrra89

Anbefalte innlegg

søstern har en 92 civic 1,5lsi som er vanskelig å starte og går dårlig...

nå har også clutchen begynt å bli vanskelig...

 

for å få den riktig i gir må man pumpe på clutchen ellers er det umulig??? hva kan det være?

 

forje eier på bilen byttet fordeler på bilen,den går skikkelig dårlig! fra o-100 på 8minutter.

virker som at den ikke tenner riktig, trykker gassen helt inn så høres det ut som at den kveler seg!

 

noen som har ett tips til hva det kan være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søstern har en 92 civic 1,5lsi som er vanskelig å starte og går dårlig...

nå har også clutchen begynt å bli vanskelig...

 

for å få den riktig i gir må man pumpe på clutchen ellers er det umulig??? hva kan det være?

 

forje eier på bilen byttet fordeler på bilen min den går skikkelig dårlig! fra o-100 på 8minutter.

virker som at den ikke tenner riktig, trykker gassen helt inn så høres det ut som at den kveler seg!

 

noen som har ett tips til hva det kan være...

 

8 min?! God damn.. Lykke til..

Be nice. I'm blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt clutch evt olje på girkassen, og sjekk at tenninga er rett. Om forrige eier hadde lite peiling på bil, satte han vel fordeleren rett ned uten å justere tenninga.

 

 

clutchen er bra på bilen! er det ikke en slavesylinder på disse bilene? hvor får den guffa si ifra? virker nesten som om at det er den som ikke fungerer helt som den skal...

 

hva kan jeg gjøre for å justere tenninga?

løsne skruene på fordeleren og vri den litt?

 

har ikke så mye peil på akkuratt disse bilene så fint med hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Vet dette er en gammel tråd, men gir den ett lite løft fremfor og starte ny tråd :)

Hvor sitter slavesylinderen på disse bilene? Kompis av meg har en 1,3DX eller noe sånn. Der må man ha clutchen helt i bunn for att den skal fungere, og da fungerer den bare såvidt enda. Er det clutchen som er gåen? er det noe justeringsmuligheter på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår