Gå til innhold

Ascona B SR?

Ranger emnet


Ascona77

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen her som kan hjelpe meg litt med å få en forklaring på Ascona B 1.9S kontra 1.9SR? Sånn jeg har forstått det så er forskjellen SR instrumenteringen, SR ratt og sperra bakaksel.

Er dette riktig, eller er det flere ting (tenker ikke på listverk utvendig etc).

Får muligens en gratis SR aksling i løpet av helga og har tenkt å sette den på Asconaen min. Den har tidligere stått på en Ascona b SR

Sånn som jeg tenker det, vil jeg da ha en SR siden jeg har både SR rattet og SR instrumentene. Er det noen som er uenig med meg, eller er mine tanker riktige?

Er visstnok flere deler som har blitt liggende nå i flere år, både karroseri deler og annet, så det blir spennende å se hva alt sammen er for noe:)

Setter pris på tilbakemeldinger

97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10

77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig.

99 Passat 1.9TDI

96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk

96 Mercedes 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ascona b kom ikke med sperre bare manta b gte/gsi som hadde dette orginalt, her er litt info...

 

1.9s er en ascona b men med 90hk, en ascona b som bare er 1.9 har kun 75hk... den raskeste ascona b untatt 400 utgaven(150hk), var en 2.0s(100hk) og en 2.0e(110hk) med injeksjon..

 

en sr utgave av ascona b har følgende:

 

3 eikers sportsratt

instrument (turteller,oljetrykkmåler,voltmeter osv)

brede svarte striper langs siden på bilen

lakkert matt svart mellom baklyktene

sr emblem på koffertlokk

4 eiker sportsfelger 5 1/2x13 lakkert i sølv/svart

 

om ønskelig så kunne man utvide sr pakken med lakkert matt svart midertse del på panseret, spesialfjerer foran, forsterket stabilisator bak, sportslige støtdempere foran og bak...

 

dette var en del av utstyr pakken fra opel for å gjøre ascona b mere sportslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar. Da har jeg misforstått totalt da jeg var sikker på at en SR bakaksel hadde en slags sperre. Mente at når man "Børna" med en SR, så gikk begge hjulene rundt bak og ikke bare det ene som på S utgaven.

97 Opel Sintra 2.2 16v- Kondemnert 04.01.10

77 Opel Ascona 1.9S Nesten ferdig.

99 Passat 1.9TDI

96 Caravelle 2,5 tdi 102 hk

96 Mercedes 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm det det visste jeg ikke Classic :)

Er det tykkere krengstag på SR også el, slik som på GSI??

 

Manta 18s GT da? har ikkeno av detti det da el?

 

Har en Manta GT 18s CC automat delebil i snøhaugen utafor huset mitt, den sitt det faktisk sperre på org. :). Lurer på om det er tykkere krengstag bak på den da, hmmm. Får måle litt når snøen har gått :P. Sikkert ikke no tykkere stag men..

Dem har sikkert kjøpt på sperre på den pga. Automat

*77 Ascona B 2.0 Ohc med 400 styling

*77 Ascona B 2.0 16v Turbo

*77 Ascona B 2.2i

*97 Omega B bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det har den altså.

hullet i styrearmen på spindelen er borret et annet sted.

manta gte/gsi har også dette.

 

Kan dette stemme?

Har du bilder av dette?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ikke så mye utstyr ekstra som er standard på SR da :D Sikkert en grunn til vitsen om at SR betyr SportsRatt :D BlackJack kom mulig med sperre og, da den er ca det samme som sport? Men det varierer fra land til land hva de kom med da :P Og 400 har 144 hester, ikke 150 :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår