Sailorboy Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 kjøp CS... bruker eg, funker MAX...og er ikke ubehagelig stive, men er sykt stive likevell:P Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Hva er best å ha som dempere til KUN bykjøring? Altså endel humpete veier samt fartsdumper? Er ute etter å ha bilen stivest mulig, samtidig som den er "behagelig" å kjøre. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 kjøp CS så får du noe som er gromt.. er jo mer høyden som har noe å si med humper og sånn..men ja det vil ikke bli så komfortabelt, men det lover jeg du får igjen i kjøreglede de gangene du tar ut fra byen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Ah.. Så CS er desidert best med andre ord..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 CS er noe dritt i lav fart, men ved sportslig kjøring er de helt topp. Men skal du ligge og cruise i 50-60 på litt ujevn vei, så får du vondt i nakken! :) Hvis du skal oppgradere så anbefaler jeg CS ja. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Blir nok mest kjøring i rundt 60km/t her i gården ja.. Har en anna bil som egner seg LITT bedre til langkjøring.. :Þ Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Ok, det er gode dempere, men du bør ikke forvente deg noe behagelig bil på landeveien! :) Er dager når jeg er sliten og trøtt jeg blir litt smågal av å sitte og hoppe og ned i bilen. I hvert fall når jeg kjører lavprofil, da er det av og til et helvete. :) Hvis dette er en bil du skal kjøre aktivt samt på bane med også, kjøp CS. Skal du bare cruise til og fra jobb, så kan du sikkert kjøpe noe mer behagelig. Alt er vel opp til hva du skal bruke bilen til. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Ok, det er gode dempere, men du bør ikke forvente deg noe behagelig bil på landeveien! :) Er dager når jeg er sliten og trøtt jeg blir litt smågal av å sitte og hoppe og ned i bilen. I hvert fall når jeg kjører lavprofil, da er det av og til et helvete. :) Hvis dette er en bil du skal kjøre aktivt samt på bane med også, kjøp CS. Skal du bare cruise til og fra jobb, så kan du sikkert kjøpe noe mer behagelig. Alt er vel opp til hva du skal bruke bilen til. Det har seg vel egentlig sånn at det ikke er noen gode alternativer. Dvs. gule koni er mye mindre komfortable, de er bare harde, tar ikke små ujevnheter like bra. Så har du alternativer som org dempere, men det er ikke noe sjakktrekk ved senking. CS eller Racing er det jeg ville brukt, evnt. custom custom.. Jeg skal komme med en "rapport" når/om jeg har byttet dempere på 245'en :-) Må bare samle litt mer specs og teste litt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 kommer helt ann på hva du skal bruke bilen til. bilstein sport til gatebil og bilsten cs til banebil..... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 kommer helt ann på hva du skal bruke bilen til. bilstein sport til gatebil og bilsten cs til banebil..... Uten å ha prøvd Sport, så vil jeg si dette høres fornuftig ut. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 hvordan er sport da? di er vel stivere enn org? hvordan vil disse da fungere med senking? å et spm til: hordan er gule koni? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Lurte på det jeg også. Hvordan er stivheten til sport og clubsport og hvordan vil det bli i kombinasjon med Lesjöfors senkesett? Bruke 245`n daglig og bruker den ikke på banen:p Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 det er akkurat det jeg å skal, til å fra skole/jobb+++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 sport er ikke like korte som cs/racing så det er nevt. hvis noen ska senke mye. racing er fint:) Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_:OVeRHeAD:_ Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 men folk mener jo di er så stive? vil jo ha dempere med litt sportslig preg også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg