totte88 Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 folk har problemer.. har flere vitner.. men greit.. bryr meg ikke så mye om en turbotass ikke tror d! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Du har i hvert fall klart noe nærmest fysisk umulig hvis det stemmer! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 ikke vet jeg:P vi leste av målern å dn lå opp mellom 1.8 å 1.9.. datt jo litt på skikkeli høyt turtall da.. jeg håpet bare på at d holdt å kjørte vidre me d:P frister nesten å hive på 13C'en igjen å ta bilde.. men orker ikke!:P Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Hehe, hadde vært kult å sett i hvert fall. Evt. video.. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 men mangler olherør å dritt så:P har nok ellers å jøre med bilen om jeg ikke sku montere tilbake til gamle turboen.. men er HELT sikker på trykket.. ingen vits å sitte å lyge på forumet!:) Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 min bror har en 940 lt som vi byttet turbo på, men vi beholdt den gamle schimsen og da vippa trykket over 1,5 kg men da kutta motoren. da hadde vi ikke mere en 4900 rpm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 hjelper fint lite når det er langt utenfor området den er laget for, går jo i surge så det fiser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 når surger så inni helvette lager den ikke pulver i det hele tatt og da begynner jeg å spekulere litt på målern din da du sa at den gikk bedre. kunne forstått det om det var PR 1,9 altså 1 kilo atmosferisk + 0,9 kilo overtrykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 hmm.. målern viste likt som en orntli måler i 200sx'en til en på jobb.. så.. Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
havove Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Hvor mye kan man lade med 13C? Sikker så mye som totte88 sier, men får du noe ut av det? nei... Hvor mye er det forsvarlig å lade med en 13C? Noen sier 0,9-1, noe jeg selv har gjort i ett år, og det gikk helt fint. Andre sier 1,1-1,3 noe jeg selv ikke har prøvd, men det funker sikkert det også. Uansett er det vel bedre og kjøpe seg noe større, denn 13c en blir sliten og lei ettervert kiddie Siter Saab 9-3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Er det virkelig så mye å spekulere i? Bottom line er at den turboen ikke holder mer enn 220hk maks før den er tom! Kjøp en skikkelig turbo i stedet for det rælet der! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Er det virkelig så mye å spekulere i? Bottom line er at den turboen ikke holder mer enn 220hk maks før den er tom! Kjøp en skikkelig turbo i stedet for det rælet der! Hehe, turboen er jo ganske bra hvis vi tenker på hva den egentlig er laget for. 135hk b230fk (her puster den jo knapt) og 165hk b230ft (her begynner den å puste). Så noe ræl er det ikke, og til 200hk+- er den rimelig bra vil nå jeg påstå. Alt over skal jeg innrømme er bortkastet! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Hehe, turboen er jo ganske bra hvis vi tenker på hva den egentlig er laget for. 135hk b230fk (her puster den jo knapt) og 165hk b230ft (her begynner den å puste). Så noe ræl er det ikke, og til 200hk+- er den rimelig bra vil nå jeg påstå. Alt over skal jeg innrømme er bortkastet! Hehe! Tjaaa.. hvor går genser'n for ræl? Har vel holdt på med bil lenge nok nå til å si at alt under 250hk er sløvt med mindre det er på 1000kg bil... :hide Alt er selvsagt relativt. Men uansett er det ikke noe vits å tyne en 13C da den ikke produserer noe mer guffe likevel. Med 1.8bar på en sånn har man vel ikke behov for turtallssperre lenger, da det mest sannsynlig begrenser seg selv! :) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Ja, hvis du forstod hva jeg mente, så syns jeg ikke noe om å presse den turboen over 0,95 bar. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Hvis det er samme 13C'en jeg har kartet til,nemlig TE04H-13C11,turtallsbegrenser den seg til 170K rpm ved 1.7bar... kan overvarve den til mer,med begrensa livstid. Ved 1.5 flytter den ca til 240 hk...leverer ikke mer om man lader mer heller. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.