mills_kaviar Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 Hei, lurer på om det er nonen fordel å ha ABS på en så gammel bil som 91 mod, på den tiden var vel systemet noe dårlig utviklet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselpurke Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 Ville aldri vært foruten :) Er nok ikke så store forskjellen serru Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 Hater abs. Pedalen blir hard og ufølsom og bilen "surfer" oppå snøen Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 abs er nå veldig greit å ha uansett;) Slipper ivertfall at bilen låser alle hjulene, og sjangsen for kollisjoner o.l. minsker;) Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thklinge Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 Inntil den dagen vi er født med 5 foter og kan bremse hvert enkelt hjul individuellt så vil nok ABS være bedre enn oss. Spesiellt i tilfeller der f.eks to hjul er på asfalten mens to er på iskanten ytterst på veien, da er ABS gull. Ang. biler på tidlig 90-tall så er det mulig at ABS-systemet ikke er fire-kanals, og det gir nok redusert yteslse i forhold til nyere biler. Siter - Thorstein Klingenberg - Porsche 911 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 så alt i alt er det ikke et must med ABS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 så alt i alt er det ikke et must med ABS Har bare hatt biler uten abs og har ikke kræsja enda. Men er vel noen som påpeker at "abs kunne ha redda deg" den dagen jeg kræsjer ;) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 Det er sant, prøver å styre unna de bilene uten abs. vil egentlig helst ha quattro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 Hele poenget med ABS er jo at hjulene ikke skal låses slik at man kan fortsatt svinge hvis man må nødbremse, så hold på det at du prøver å styre unna biler uten ABS;) Fornufitg Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyNTeX Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Helt enig med deg. Nå har ikke jeg ABS selv, men i mange tilfeller skulle jeg ønske det, da det e glatt og bilen har begynt å skli for meg mot ett kryss hvor det er trafikk. Har nå gåt bra enda, men en dag så kan det smelle. Nei, ABS er nok tingen vil nå jeg si. Hele poenget med ABS er jo at hjulene ikke skal låses slik at man kan fortsatt svinge hvis man må nødbremse' date=' så hold på det at du prøver å styre unna biler uten ABS;) Fornufitg[/quote'] Siter Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt) Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim) Volvo 460 2.0L (Vrak) Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt) Audi 80 1.8s (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 jeg synes ABS er veldig kjekt å ha iallefall. og på min så kan den slåes av med en enkel knapp på dashn:) kjører alltid med abs'n på. den har redda meg et par ganger. bruker stort sett bare å slå den av når jeg skal leke meg i snøen Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg