disturbed Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Skal skifte Ventilløfterene pga ekstrem tikking, er det noe eg bør være obs på før eg tar på arbeidet. Har kjøpt løfterne og toppdekselpakninger, men er det noe mer eg skulle hatt. Håper inderlig at det er løfterne, tikkinga kommer av og til. Kommer ofte hvis det er kaldt ute og olja er litt tykk. Hvilken olje bruker dere på en 1991 mod, 2.8, V6?? Har skiftet slike ting på gamle (1979-80) Opelmotorer, håper prinsippet er det samme i disse motorene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Merk deg alle innstillingene med tanke på kammer, veiv o.l, tenker da på timing av registerreima. Kjøp også nye tetninger (simmerringer) til kammene. Bruk momentnøkkel når du tighter til opplagringene! Olje... Viskositet 5W-50, gjerne Mobil 1, Fina, Motul osv. Ikke Shell! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
disturbed Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 flott, takk for det. Da ligger ikke kammene under men over siden disse må av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselpurke Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 kammene må av ja :) Ville vurdert og bytte reg reim/løpehjul/vannpumpe/termostat samtidig om det er lenge siden dette ble gjort. Jeg bruker 5-40 på min 2.8 og den tikker ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffaen Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Skal skifte Ventilløfterene pga ekstrem tikking, er det noe eg bør være obs på før eg tar på arbeidet. Har kjøpt løfterne og toppdekselpakninger, men er det noe mer eg skulle hatt. Håper inderlig at det er løfterne, tikkinga kommer av og til. Kommer ofte hvis det er kaldt ute og olja er litt tykk. Hvilken olje bruker dere på en 1991 mod, 2.8, V6?? Har skiftet slike ting på gamle (1979-80) Opelmotorer, håper prinsippet er det samme i disse motorene! bruker selv 5/50 til mobil 1 og er stor fornøy med den oljen! bilen tikket en del før men etter jeg byttet til mobil 1 så forsvant det nesten helt! bilen har nå rulla 192,000 men tikker litt enda:( kansje eg som er for kresen og pirkete!! hehe. har lyttet meg fram med stetoskop at det er spes en løfter som tikker litt mer en de andre. kan du ikke ta noen bilder av arbeidet og legge ut her underveis? skal igjenom samme jobben til våren på min 2,8 da register reima og de tingene skal byttes! hadde vert artig med litt bilder og liten arbeidsbeskrivelse og eventuelle problemer osv! Siter mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod (Solgt) Audi S6 2.2Turbo RS2 Nissan Leaf (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
disturbed Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 ja det var ikke dumt, men det blir kanskje bare mobilbilder. Har ikke kjøpt alle delene enda, men skal prøve å få tid i helgen. Bilen min har rullet 242.000 km så det er nok på tide å skifte alt som eg er blitt anbefalt her. Takker samtidig alle som har hjulpet her inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
disturbed Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Tar litt tid dette, delene var ikke lagervare og måtte bestilles. Nå er alt kommet, men har ikke fått hvilket moment eg skal trekke til kammene med. Ringte verksmester på Bil og maskin, men han hadde ikke tid til å slå opp i historiebøkene som han kalte det. Noen som har momenttallet i hodet og kan hjelpe med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselpurke Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Kambukkene skal dras til med 20 nm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffaen Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Tar litt tid dette, delene var ikke lagervare og måtte bestilles. Nå er alt kommet, men har ikke fått hvilket moment eg skal trekke til kammene med. Ringte verksmester på Bil og maskin, men han hadde ikke tid til å slå opp i historiebøkene som han kalte det.Noen som har momenttallet i hodet og kan hjelpe med det? husk og ta bilder da:D Siter mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod (Solgt) Audi S6 2.2Turbo RS2 Nissan Leaf (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
disturbed Skrevet Februar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 Da er eg endelig i gang. Første feil eg gjorde var å begynne med deksel til kammen, og klart jo og ta av reg reima. Kammene er godt merket, men da eg skulle løsne nedre hjul som reima til dynamoen går rundt, fulgte denne med. Tenkte vel der og da at kompen er så hard att det ikke skulle følge med, men det gjorde det gitt. Det var bare å montere reg igjen å løsne hjulet da, håper bare eg traff riktig plass da eg roterte hjulet tilbake. Vær og obs på disse plastdeksela som dekker regreima, disse er veldig skjøre og må ikke bøyes for mye. Lenger kom eg ikke før min bedre halvdel skulle ut, så nå sitter eg her med barna og klør etter å komme igang igjen. Fortsetter i morgon. P.S hvilken side bruker dere til bildene, kan bare legge inn fra URL. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2008 photobucket og imageshack fungerer;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.