Henningfylke Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Hei. Dette er en bil som starter helt fint, går i ca 1,5 - 2 sekunder, for så å stoppe opp. Det samme skjer hver eneste gang. Vi har prøvd å skifte coil, fordelerlokk, rotor og andre mindre komponenter som vi mener kan være feil. Jeg må da også opplyse om at dette er en bil som har hatt sine timer inne på verksted, der de har gitt opp feilsøkingen. En Defa bilalarm er også installert, men den har ikke vært tilkoblet på mange år. Dette er meget frustrerende. For tiden går det kun på "Prøv og feil" metoden. Elimineringsmetoden begynner å bli litt vanskelig da vi ikke er så flinke med elektronikk. M.v.h. H.F. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 første som ramlet inn i hodet mitt var startsperren Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henningfylke Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Startsperren til defa bilalarmen er koblet ut. Om det da ikke er noen sperre i selve switchen, burde den da klare å holde på strømmen. Pluss, Den skulle vel ikke kunne starte i det hele tatt da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Startsperren til defa bilalarmen er koblet ut.Om det da ikke er noen sperre i selve switchen, burde den da klare å holde på strømmen. Pluss, Den skulle vel ikke kunne starte i det hele tatt da? Nå tenkte jeg mere på bilen sin orginale startsperre.. tror da at en 95 model har det... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Kan være hallgiver i fordeler også. Hadde du noen symptomer før den begynte å stoppe? Ev sjekk også bensintrykk Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Søstra mi har 93 mod med defa alarm og den var stein mongo når alarmen var koblet helt bort også. Vi hadde hatt startern i småbiter og alt mulig rart da vi fikk for oss å rydde opp i kabelrotet som verkstedet som hadde koblet vekk alarmen hadde laget. Endte med at vi koblet alarmen til igjen å dæven tror du ikke bilen gikk som bare faen etterpå. Måten det i all hovedsak var gjort på var at det var koblet fra hverandre i en kontakt også var det mikset mega med kabler imellom på kryss og tværs. Så dersom det ser ut til å være mye rot i bortkoblinga ville jeg forsøk å rote med kablene der litt;) Husk dog på å ha kontrollen til alarmen klar og med nytt batteri da den lager en lyd hensides alt annet av bilalarmer!=P Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JanErik Skrevet Januar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2008 Høres veldig ut som startsperre. Du har sikkert flere nøkler til bilen - prøv å start bilen med en annen nøkkel. Jeg gikk på denne smellen en gang - hadde en kopiert nøkkel uten startsperreshipen inni og den startet i 2 sek og stoppet - helt til jeg prøvde en annen nøkkel. Tro meg - jeg hadde feilsøkt til den store gullmedaljen før jeg prøvde med en annen nøkkel.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henningfylke Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Ja. Det kunne ha vært noe så enkelt. Men nå har vi også prøvd en annen nøkkel. For å være på den sikre siden, har vi også prøvd å starte bilen ved å koble seg forbi tenningsmodulen. Til ingen nytte. Det neste jeg skal se på nå, er om batteriet kan ha spenningsfeil, eller om det er så enkelt at slangen i bensintanken suger seg fast og blir tett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henningfylke Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Cpuen fikk seg en reset på et av Vw merkeverksteder. Nå tror jeg ikke at årsaken til problemet er fikset, men bilen holder seg i gang, og fungere helt fint. Takker for alle forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.