Gå til innhold

JanErik

Bruker
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om JanErik

  • Bursdag 09/14/1972

Contact Methods

  • Bosted
    Kolbotn

JanErik's Achievements

  1. Har en 2007 E320 4Matic hvor det kjennes som om den ene diffen låser litt ved hard sving i lav fart. F.eks ved parkering i p-hus.... Da kjennes det litt som om det hjulet i yttersving, som har den lengste veien å gå, "hakker" litt. Litt knotete å beskrive med håper dere skjønner. Har egentlig ikke klart å kjenne om det kommer fra foraksel eller bakaksel. Noen som har en diagnose eller tips?
  2. Ja- 79 er tallet for lasteindeks. Sjekk vognkortet på bilen din så står det hvor høy LI du må ha.
  3. Hei. Har samme bil med samme problem... dvs jeg har nå satt i ny kasse... men før det fant jeg ut fra en nettside at du også kan bruke FFR, DXP, DQW. Alle disse går visst overens med DKF. Men jeg ville vel tatt med den gamle kassa og sammenlignet slik at du ser at ting er likt...
  4. Kan legge til at en rens med Omega 992 er kjørt via dieselen på den. EGR ventilen har vært ute og badet i bensin og luftmengdemåleren er skiftet med en ny... fortsatt samme drittfeilen. Vet lite om hvordan en EGR ventil skal funke, men det kjentes ut som det var grei bevegelighet i spjellet på den... men kan kanskje fortsatt være feil?! eller noe helt annet... dra til med forslag hvis du har vært borti noe tilsvarende! Fasit: Luftmengdemåler som ikke var helt i form. Fant selvfølgelig ut det etter å ha kjøpt ny EGR-ventil... flott!!
  5. Skal se på bilen til en kompis. Det er en Renault Laguna 1,9 dCi 2002 modell. Han sliter med at den fusker ved 2000 rpm, spesielt hvis motoren må jobbe litt i oppoverbakker. Den fusker ikke på lavere turtall og heller ikke på høyere - kun i området rundt 2000 rpm. Noen som har tips og triks her?
  6. Det du sier her er feil. Tåke/grøftelys skal uten unntak kobles med egen bryter via parklys. Dette fordi du ikke har lov å bruke nærlys og grøftelys samtidig på dagtid, samt at du alltid har muligheten til å sette på grøftelysa dersom det er behov for dem - parklys er jo på uansett enten du bruker nær eller fjernlys. Jeg har vært gjennom akkurat det temaet her med biltilsynet et par ganger nå så denne er jeg sikker på ;-)
  7. Også litt usikker på lageret, men som Xedos sier er det godt mulig du trenger presse her...men man får jo til mye rart med skrustikke også da... Når det gjelder drivknuten synes jeg det er enklere å løsne fjærbeinet ved bærekula - da slipper du også å tenke på evt innstillinger dersom det er eksentriske fester lenger oppe. Også bruker jeg en glidehammer til å nappe av leddet. http://www.biltema.no/Archive/Product_images/19/Large/19-906_l.jpg Bare tull å ta ut hele drivakselen med påfølgende utrenning av girolje, synes jeg da. Eksosanlegg er vel litt vanskelig til den der pga syncroen, sett i gang og sett sammen noe sjøl. Mekonomen har alt du trenger av løse potter, rør og rørbend i forskjellige vinkler... Lykke til!
  8. feilen er der fortsatt og har nå også prøvd å bytte coil... det som gjør det mest vanskelig og ikke minst irriterende er at bilen går som en klokke hver gang jeg er i nærheten av den, mens den bare kødder så lenge kompisen min kjører den... men han forklarte at sist nå så kjente han at den begynte å dra dårligere samt gå urent før den stoppet... og etter ca 5 forsøk så startet den igjen... lurer litt på den drittløsningen av en forgasser/innsprøytning som VW har putta oppi der jeg... det blir evt det neste å prøve å bytte den...
  9. Feilen kom igjen etter en dag gitt.... og har nå prøvd med en annen tenningsmodul. Nå har vi kjørt uten problemer med den i 5 dager så da anser jeg endelig feilen for fikset! Hallgiveren (og alle andre deler) kjøpte jeg hos Mekonomen selvfølgelig... jeg jobber der....
  10. Problemet løst! Det var hallgiveren i fordeleren som var dårlig. Byttet den og alt i orden! :-)
  11. Skiftet flensen på innsuget - den hadde røket tvers av!! Utrolig at bilen har gått så lenge som den har gjort! I tillegg ble rotor og fordelerlokk byttet da dette var kav gåent! Bilen gikk mye penere etterpå gitt!! :-) Men,,,, den stopper fortsatt etter litt kjøring... skal bytte hallgiver i morgen. Håper det er den som skaper faenskap nå! Forøvrig kan folk bli litt flinkere til å følge opp med å si hva feilene på bilene sine er. Alle er kine på å få hjelp, men det er mye mer nyttig for forumet dersom alle hadde sagt hva feilen var etter at de endelig fikk rettet det opp. Det var dagens moralpreken!
  12. Noen som har en nøyaktig "oppskrift" for hvordan jeg feilsøker hallgiver på VW Golf 1,8 90 mod?
  13. Skal se på den i morgen. det er bilen til en kompis av meg så jeg har ikke kjørt den selv. skal si i fra hva problemet var når det er løst.
  14. Her har dere gjort en kjempejobb!! Kult å se at det ikke bare er meg som tar vare på gamle 2'ere...hehe Personlig synes jeg Golf II er den fineste hittil i rekken av Golfer og egner seg perfekt til litt modding. Som andre allerede har påpekt ville jeg skrota Lexuslyktene og erstattet de med orginale røde/sotet. Også hadde jeg satt inn en annen grill, men som sagt - KJEMPEBRA JOBBA!!! Jeg blir inspirert til å begynne på en av de to golfene som står i gården her nå!! :-) Her er et par bilder av en jeg bygde opp for en tid tilbake, morro å bygge Golf!! Før og etter...
  15. Har en VW Golf II 1990 mod 1,8 liter med Mono-Jetronic. Plutselig har den begynt å fuske veldig når jeg starter den, må holde mye ekstra gass for at den ikke skal stoppe og etter et par kilometer så dør den. Da er den kul umulig å starte igjen før etter et par timer. Samtidig så ryker den også ganske mye fra eksosen. Noen ideer?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår