Gå til innhold

Iskjøring i Hedmark 2008; Lisjøen, Tørråssjøen, Malisjøen og Vurrusjøen

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

SPADE SPADE SPADE SPADE

SLEPETAU SLEPETAU SLEPETAU SLEPETAU

 

OBS! Det er sterkt anbefalt med ispigg rundt hele bilen. For her går det fort på smal veg! Det er heller ingen automatikk med redningsbil som f.eks på Hebbes i Sigdal. Ta med SOLID slepetau og snøroko(spade). Har du planer om å stå fast i brøytekanten trenger du ikke komme. :sombrero:

(Les: Vil du melde adresseflytting til brøytekanten, flytt til Sigdal)

Her er en fin brosjyre om kjøring på islagt vann (link)

Baneinfo Lisjøen:

Åpningstider: Lørdag: 11:00-16:00 - Søndag: 12:30-16:00

Pris: 150kr dagen, eller 250kr for helg. Bilen må ha skilt ev prøveskilter! Ispigg tillatt, ingen krav til hjelm.

Kontaktperson føreforhold, åpent osv:

+47 976 33 008 - Roger.

+47 911 16 354 - Morten.

 

Baneinfo Tørråssjøen:

Åpningstider: Lørdag: 10:00-18:00 - Søndag: 12:00-18:00

Pris: 50kr dagen. Bilen må ha skilter! Det er IKKE lov med prøveskilt! Ispigg tillatt, ingen krav til hjelm.

Spm kan til nød stilles til Joachim Haug, 41691173

 

Baneinfo Malisjøen:

Her er det lokale helter som har trådd til. For info, se(les: søk) utover i den gamle tråden fra 2005 til 2007.

 

Baneinfo Vurrusjøen:

http://www.bilforumet.no/2105751-post11.html

 

Elverum-Lisjoen100.png Elverum-Vinger-Toeraas100.png

Kart: Lisjøen & Tørråssjøen - klikk på bildene for stor utgave!

Malisjøen (link) - Gule sider er din venn.

Kart over Vurrusjøen (link) - Gule sider er din venn.

 

Veibeskrivelse Lisjøen:

Alt 1: Kjør til Elverum. Følg videre fra Elverum rv.25 mot trysil i ca 10km. Kommer da til en Statoil stasjon på din høyre side. Der står det skiltet mot Sørskogbygda inn til høyre. Følg veien mot Sørskogbygda. Denne veien følger du i ca 6km. Du vil da komme til et skilt hvor det står Lisjøen til høyre. Kjør mot Lisjøen. Denne veien følger du i ca 1,5km til du får Lisjøen på din venstre side. Da vil du se avkjøringen.

Alt 2: Kjør til Elverum. Kjør mot Trysil noen kilometer, ta til høyre inn mot Starmoen flyplass og motorpark. Ta så ikke inn til høyre neste gang mot Starmoen, men hold rett frem ca 10-15min til du kommer opp i et T-kryss. Da ligger Lisjøen rett i glaninga. Ta til venstre, 50m, ta til høyre ned på vannet.

 

Tips: Kjør alt.1 første gangen du drar til Lisjøen så finner du korteste veg til et bensinhus når tanken er tom! :thumb

 

Veibeskrivelse Tørråssjøen:

Kom deg til Shell på Braskereidfoss via Elverum ev Kongsvinger.

Følg skilting mot Gravberget over brua over riksveien.

Kjør pent i 40-sona, ligger ei barneskole og noen fartsdempere der.

Følg på til du ser sjøen på venstre side. Innkjøring til venstre ved et firkantet hus. Kjører du pent, ser du bilene i depotet.

 

Veibeskrivelse Vurrusjøen:

http://www.bilforumet.no/2105751-post11.html

 

Note: Hvis noen har oppdateringer til vær og baneføre, send meg en PM så skal jeg justere fortløpende!

Har jeg skrevet noe feil? Noe som mangler? PM meg eller skriv det her i tråden. :)

 

Aktuelle lenker:

Iskjøring i Engerdal. (Vurrusjøen på Drevsjø)

Bilder av et par "brukoppbiler" på Vurrusjøen :cab

Lisjøenbilder fra Gatebil.no søndag 8/1-06

Bilder fra Lisjøen søndag 20.mars 2005 (Kringla, HerskerHans & HansK "Driftfun spesial"

Videosnutt fra Lisjøen søndag 20.mars 2005 (HerskerHans & HansK "Driftfun spesial" :D

Bilder fra Lisjøen lørdag 12.mars 2005.

Bilder fra Lisjøen lørdag 19.feb 2005 av Mark1 i mk2'en sin..

IDCN - Kjøring på isen (tråd om Lisjøen av Moen)

 

NY! Film fra Tørråssjøen jan/feb 2006 - Takk til laas for redigering og alle som har filmet. (",)

Bilder fra Tøråssjøen lørdag 28.jan 2006 - Takk til teeg aka tgr c",)

Et gørdigert bilde av Tøråssjøen

Et par tre gørdigre bilder tel fra Tøråssjøen

 

 

"Hvis skara'n bær en vaksen mæinn i juni, da bli dæ en sein vår."

Endret av Skody
død url til brosjyren om islagt vann

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kan korrigere litt info om Tørråssjøen;

 

Pris er satt opp til svimlende 50,- og etter årsmøte neste helg er det store muligheter for at prisen blir 100,- resten av vinteren. Dette for å få litt kroner inn i Klubbkassa til ny varmebrakke.

 

Kontaktperson er ikke lenger Christer, han ønsker ikke lenger "masing" på tlf :p

Spm kan til nød stilles til Joachim Haug, 41691173

 

Vi starter opp kjøringen førstkommende lørdag, 12.-1.08, dersom det ikke blir mildvær.

 

Går dessuten gjetord om at fritidsklubben i området ønsker å stille opp med enkelt kiosksalg på bana, så det er ingen grunn til ikke å ta turen til Tørråssjøen.

 

Lørdag 12.-1. vil kjøringa avsluttes kl 16.00 til fordel for årsmøte. Alle førere oppfordres til å møte opp der!

 

Mer info om priser, medlemskap og organisering vil komme etter årsmøtet.

 

Ønsker alle velkommen til Tørråssjøen!

NT Motorklubb - Tørråssjøen Isbanekjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ER det mildvær i Braskereidfoss eller hur? :happyhappy: VG Været er litt ullent.

 

Jeg er bare én 5mm(?) spacer unna å få på siste ishjulet mitt! Jeg er klar på en times varsel!! :driving

 

 

UPDATE: Tørråssjøen virker tilsynelatende stengt da brøytemannen ikke svarer på anrop.

Lisjøen er bekreftet åpent om 1,5 time om ikke det blir krig og tsunamier. :drive2

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!! hehe... stor sannsynlighet for kjøring på Tørråssjøen i dag... MEN... det veit vi først om en kort time :p skal ned å sjekke nå, bare få i meg litt for...

 

EDIT:

Det blir kjøring på Tørråssjøen i dag. Vi må brøyte på nytt, det vil skje fra kl 12. Kjøring umiddelbart etter. Er fare for slaps, men er 55cm is :D

NT Motorklubb - Tørråssjøen Isbanekjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sier jeg takk for to bra dager på Lisjøen! Utrolig moro selv om alle disse 400hk bimmerne grov trikkespor alt første dagen. :thumb

 

Oddis: Pokker til uflaks på deg i dag. Bedre lykke neste helg. Da skal vi knives igjen. :)

 

KnugeN: Blir det ispigg-is neste helg mon tro?

 

Stivare: Ryktene sier at det ikke bare er dere øvrigheta er slemme med. Jeg tror bestemt det er noen som ikke liker livsstilen vår.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen endt!

 

Hele lørdag ble brukt på Lisjøen der det var veldig bra feste og fikk kjørt fra meg skikkelig (noen ørsmå avkjøringer dog (fy deg du uduglige høyre-fremre-isdekk :viske: )

 

Idag ble det såvidt litt kjøring på Lisjøen, men på første runde vrengte såklart min gode venn høyrefremreishujul seg av felgen! Så da ble det 40 min med ekstra kjøring og arbeid til nærmeste bensinhus. MYE heftig redskap på Lisjøen. Uten isdekk så skal man titte mye i speilet. :fatality: De E30 turboene (ble redusert til en midt på lørdagen.. ) går noe-så-alvorlig-godt. I svingene ligger man nooogenlunde likt mens så fort det er FNATT av langstrekke så er hører man bare 'vhooooopppttthhjjjjjjj' og bilen er 40-50m foran før man rekker å tenke.. ( :D ) Dog moro at det er E30er man blir grusa av, og ikke annet rammel.

 

Rakk litt over en time med skrensing på Tørråssjøen før ishjula fikk ferie og jeg sier bare: :D :D :D For en rå bane Tøråssjøen nå har blitt :D For dere lokalekjente så er bortsia på banen (sett ut fra depoet) HELT forandret. Det er lagt inn mange svinger og banen er dratt omtrent midt utpå sjøen for mest mulig utnyttelse av plassen. Alt satt som et skudd i nesten alle svinger, bare litt småpussing på et par svinger så er dette virkelig ei bane å bli glad i. Rått! :driving Drøyt 130 iflg passasjer i langsvingen får være godkjent for en andpusten 1,6L med like mange ponnier som kan telles av en analfabet i sterk beruselse.

 

Skody: Ja, det var noe ekstremt og det. Måtte modifisere framfangeren tre ganger med hammer og brekkjern + aggressjon for å få hjulet til å gå rundt. Lurer på å rive av hele den udugelige frontfangeren jeg. Den er jo så bulkete så ingen merker forskjell om den forsvinner lell. Lukter ny felg også.

 

Knive we shall do. Mistenker vi kommer til å ligge farlig likt på Tøråssjøen hvis det blir kjøring til neste helg (er meldt regn). Derimot får jeg håpe at enkelte svinger blir litt for krappe for langførtien din.. :drive2 Men med uflaksen min går nok ikke E30n til neste helg skulle en tro. Mishandla 61 mil denne helgen :tannløs:

 

Hvis noen har 1 stk 4x100 15" felg (hel og pen uten skrammer) for salg (evt 2 stk), helst med innpress så nært ET35 som mulig, så skrik ut! Helst innen nogenlunde rekkevidde fra Hedmark/Oppland.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. IS-dekk på Tørråssjøen, så er jo dette vanligvis tillat. Grunnen til at vi forbød isjul på søndag var at bana var litt sørpete og fuktig etter brøyting, og vi var redd ishjula ville rive opp og ødelegge mye. Men med nedmot 10kaldegrader frøs bana til fint i løpet at noen timer med piggfri skrensing. I skrivende stund er det 3plussgrader her, så blir spennende å se hva som skjer. Jeg er ihvertfall innstilt på å få hivd ishjul på 4x4'n, for gikk litt hardt ut over plastikken med piggfritt oppi de svære brøytekantene :p

NT Motorklubb - Tørråssjøen Isbanekjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår