Gå til innhold

Iskjøring i Hedmark 2008; Lisjøen, Tørråssjøen, Malisjøen og Vurrusjøen

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nå kom jeg nettop inn etter 2 timer på Lisjøen. Jeg storkoste meg, selv om ca alle kjørte forbi meg opptil flere ganger. Syntes selv det gikk ganske bra til at det var min første gang og til at jeg kjørte sierra. Beklager til de som evt ble sinte pga. mine ikke-skills :)

Var veldig mye bra kjøring av folk, og det er ingen tvil om at jeg blir med om det er riktig føre neste gang jeg er i distriktet også.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir ikke sinte på deg bare du vet å følge med i speilene og slipper de frem på fornuftige steder. Det dummeste du gjør er å slakke av midt i en sving. Da er det bedre å holde tempoet til du kommer på ei lita rettstrekke. Er så fort gjort å slenge inni hverandre. :drunk:

 

PS! Og husk spade og slepetau!

 

PPS! Var moro på Tørråssjøen i dag også! Masse varierte kjøredoninger bl.a. en eksostisk BMW 1502.

Får håpe det beste og tro det verste og krysse fingrene for kaldvær igjen før påske så vi får kjørt mer! :biker

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir ikke sinte på deg bare du vet å følge med i speilene og slipper de frem på fornuftige steder. Det dummeste du gjør er å slakke av midt i en sving. Da er det bedre å holde tempoet til du kommer på ei lita rettstrekke. Er så fort gjort å slenge inni hverandre. :drunk:

 

 

Slakka av i en sving etpar ganger ja, pga noen kom så jævlig nerme. Men takk for tipset, skal huske på det til neste gang :) Jeg blinka inn til siden de fleste gangene også, men merka senere i dag at ryggelys og tåkelys fungerte som blinklys bak :s

 

Jaja, er vel ikke jordingsfeilsierra jeg kjører neste gang :)

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har peiling på dekktrykk på isdekk?

 

Jeg begynner å lure på om jeg kjører på for mye trykk i dekka under kjøring, for bilen min DREPER isdekk verre en jeg har sett noe annet sted. 3 dekk på ei helg må være rekord. Blir dyrt dette...

 

Mistenker at 40 pund i dekkene (kalde) er LITT VEL MYE. Blir jo som sagt temmelig mye trykk under varmkjøring..

 

Leste nettopp at rallygutta bruker å kjøre 28-30 pund i dekka før SS, da de er kalde...så det kan hende problemet ligger der.. :uhhmmwhat?: Noen av felgene mine er dessverre noe shabby og jeg må ha mye trykk i, ellers vrenger de seg av.

 

Skrik ut!

 

Incubus: Fotografen skal mases på!

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har peiling på dekktrykk på isdekk?

 

Jeg begynner å lure på om jeg kjører på for mye trykk i dekka under kjøring, for bilen min DREPER isdekk verre en jeg har sett noe annet sted. 3 dekk på ei helg må være rekord. Blir dyrt dette...

 

Mistenker at 40 pund i dekkene (kalde) er LITT VEL MYE. Blir jo som sagt temmelig mye trykk under varmkjøring..

 

Leste nettopp at rallygutta bruker å kjøre 28-30 pund i dekka før SS, da de er kalde...så det kan hende problemet ligger der.. :uhhmmwhat?: Noen av felgene mine er dessverre noe shabby og jeg må ha mye trykk i, ellers vrenger de seg av.

 

Skrik ut!

 

Incubus: Fotografen skal mases på!

 

Da tipper jeg du har litt mye luft ja... På Impreza'n kjører jeg med 28 i varm trykk (starter på ca 22 - 24) og dekkene holder greit.

03 Impreza HTS Cosworth (forskningsprojekt)

04 Outback (daglig bilen)

06 Caravelle TDI 4motion (verkstedvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere pigger enn motorhk har jeg alltid hatt :D Så der er vi i samme båt, hehe. Men nå har jeg nok kanskje et par hk på riktige sida etter helgen..

 

Fikk beskjed på et rallyforum om å kjøre 2 bar/29 pund i de kalde, og TAPPE ut luft da de ble varme (!?).

 

sjobing: Du kjører uten innerring? Har ikke ring jeg.

 

Hørtes veldig lite ut iallefall. Har vrengt av dekket 3 ganger med under 30 pund i dekket. Han jeg fikk tips av mistenkte at jeg hadde for brede felger... og de er 6".

 

Uansett, det skal budsjetteres med skikkelig dekk og diffbrems til neste sesong, uten tvil.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere pigger enn motorhk har jeg alltid hatt :D Så der er vi i samme båt, hehe. Men nå har jeg nok kanskje et par hk på riktige sida etter helgen..

 

Fikk beskjed på et rallyforum om å kjøre 2 bar/29 pund i de kalde, og TAPPE ut luft da de ble varme (!?).

 

sjobing: Du kjører uten innerring? Har ikke ring jeg.

 

Hørtes veldig lite ut iallefall. Har vrengt av dekket 3 ganger med under 30 pund i dekket. Han jeg fikk tips av mistenkte at jeg hadde for brede felger... og de er 6".

 

Uansett, det skal budsjetteres med skikkelig dekk og diffbrems til neste sesong, uten tvil.

 

Det burde gå greit med 6" felger, jeg bruker 5,5". Bruker ikke slange i dekka nei.

 

Høres fornuftig ut det tipset du har fått for dekka blir faktisk ganske så varme med kjøring på isen. Så du bør holde deg rundt 28-30 pund hele tiden og den safeste måten å gjøre det på er ved å starte på det trykket og slippe ut etterhvert etterhvert som dekka blir varme.

 

Det var sånn jeg starta og nå så har jeg finni ut at det er passe og starte med 22 - 24 pund i dekka, for da har jeg rundt 29 når jeg har kjørt varme i de.

 

 

Er dekka dine veldig gamle? Er de regummiert? Har de vært felgkjørt noen gang?

03 Impreza HTS Cosworth (forskningsprojekt)

04 Outback (daglig bilen)

06 Caravelle TDI 4motion (verkstedvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår