esbandos Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Choken henger ikke på nei. Starter ikke med choke, men starter lett som faen på kald motor uten choke.. :S Uansett, har elektronisk fordeler, så ingen stift eller kamvinkel her i gården.. Pluggene har jeg byttet 14 ganger minst. Uten hell.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Choken henger ikke på nei. Starter ikke med choke, men starter lett som faen på kald motor uten choke.. :S Uansett, har elektronisk fordeler, så ingen stift eller kamvinkel her i gården.. Pluggene har jeg byttet 14 ganger minst. Uten hell.. Hvis det er under 10 grader og bilen starter uten choke, så går den med for fet blanding... b230a gasseren, aka gulkork, har noe som heter varmstartsventilen som lufter ut flottørkammeret. Hvis flottørkammeret ikke luftes ut, vil motoren gå dårlig og få totalt motorstopp etter kort tid. Sikker på at alt er riktig satt opp på gasseren din? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Ja, har jo også funnet frem til at den går for fet da den starter momentat på kald motor uten choke. Siden jeg ikke har gulkorkgasseren men blåkorkgasseren, fjernet jeg varmstartventilen.. Problemet er jo ikke at motoren stopper etter kort tid, men at den går som ei høne.. Gasseren har som sagt fungert 110% på den forrige motoren og den gikk verken for magert eller for fet, så vil tro at gasseren er fint justert. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Ja, har jo også funnet frem til at den går for fet da den starter momentat på kald motor uten choke. Siden jeg ikke har gulkorkgasseren men blåkorkgasseren, fjernet jeg varmstartventilen.. Men hvis ikke flottørkammeret blir luftet, så stopper motoren pga overtrykk i flottørkammeret, så jeg hadde sett over det. Skal vel luftes ut i trykkboksen på en AT, tror jeg... 30grader fortenning på tomgang er også altfor mye. Prøv med 5 grader du. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Er jo ingen plass og koble til noen slanger på trykkboksen vel..? Bortsett fra nippelen til bensinpumpa.. Men uansett, så er vel neppe det feilen siden motoren ikke stopper..? Har som sagt prøvd med alt fra 0 til 30 grader på tomgang uten hell. Så er nok heller ikke der problemet ligger.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Er jo ingen plass og koble til noen slanger på trykkboksen vel..? Bortsett fra nippelen til bensinpumpa.. Men uansett, så er vel neppe det feilen siden motoren ikke stopper..? Vet ikke hva som vil skje. Skjedde på min bil, og da gikk den pissdårlig og hadde null kraft. Tipper at på en AT så er det samme kanalene som skal sikre at det er turbotrykk i flottørkammeret som sørger for utlufting. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Hmm.. Ja, jeg vet lite om det ang lufting av flottørkammer.. Men motoren går jo like dårlig når jeg har turboen tilkoblet eller ikke.. Uansett, har vært ute å bytta kam nå. Fra en T kam til A kam.. Men fremdeles vil ikke shiten starte lengre.. Den er bare å lukter litt smått.. :/ Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomaster Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 har du sjekket om alle ventilene åpner å lukker? siden pluggene blir våte så kan d jo være at du har brent en innsugsventil? Siter Volvo 142 dl Prosjekt Volvo 240 Glt Bruksbilen Volvo 245 Turboo! Opel Ascona b N/A tunded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Alle ventilene åpner å lukker når jeg ser på selve kammen ja.. Roterte kammen igår før jeg bytta, og alle shimshusene kom opp igjen etter dem hadde vært nede.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Ingen som veit noe mer som kan være galt..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 jeg begynner å få GOD tru på forgasser! hvordan bensinpumpe er det du har? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Jeg kjørte orginal pumpe.. Det funket fint det.. Bare at bilen ikke ville gå over 180km/t da men.. Vil tippe på forgasseren jeg også.. For jeg bytta sikkert 1000 forgassere før jeg fant en som funka på bilen min.. Hvordan stempler har du.? Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Har funnet feilen.. Var en gummihanske inni forgasseren. Hadde tatt veien fra trykkrøret ved turboen og inn rundt gassernåla.. :P Uansett. Har sprengt turboen nå.. :S Lekker olje som faen ut av eksoshuset.. Totte, har du en turbo til salgs? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Hva i svarte gjorde den der da??? ;) shit happens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Jeg vet hva det er! Det må være en gummihanske som ligger inne i forgasseren! Å faen, var visst for sen :( :D :D Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.